Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik jest niezly,ze wzgledu na dotarcie nie mialem go okazji na maksa prztestowac. W trybie comfort naprawde fajnie sie na codzien jezdzi, w 300 konnych samochodach z grupy vag na comfort muly to byly. Pozatym ten mildhybrid zaskakujaco malopali, na dotarciu , na trasie bez szalenstw, drogi lokalneale tez nie powolii ponizej 9 wychodzi….
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych użytkowników BMW. Ja co prawda jeszcze nie mam ale poważnie biorę pod uwagę zakup 318i. Mam nadzieję, że tutaj znajdę wiele cennych informacji. Czy na tym forum należy się gdzieś przywitać? Szukałem ale bezskutecznie :(. Mam zamiar nabyć 318i i jeśli chodzi o osiągi to zdaję sobie sprawę że nie jest to demon prędkości. To mi nie przeszkadza. Jak chcę poszaleć to mam w garażu dwa kółka z silnikiem pomiędzy nimi:) Jestem obecnie użytkownikiem Forda Mondeo w dość mało spotykanej odmianie hybrydowej. Ten samochód również nie służył do szybkiej jazdy dlatego 318i będzie zadowalające. Jak wiecie Ford "zabił" Mondeo a że preferuję klasyczne sedany to wybór padł na BMW. Przekonuje mnie fajna pozycja za kierownicą, taka powiedziałbym sportowa, zorientowana na kierowcę. Po krótkim zapoznaniu się z autem demo u dealera, jestem zachwycony pokrętłem do sterowania multimediami. Konkurencja tego nie oferuje obecnie. Mam zamiar doposażyć auto w audio HK, szyberdach, Mpakiet, kolor orange susnet lub niebieski pythonic, skrzynia automat, grzanie foteli i kierownicy, kamerę cofania i asystenta martwego pola. Skłaniam się również ku ConnectivitedPlus ale to tylko dlatego że podobno bez tego nie zadziała android auto. Czy to prawda? Mam nadzieję że nie wyrzucicie na dzień dobry użytkownika Forda:) pozdrawiam wszystkich forumowiczów:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli użytkujesz samochód głównie w mieście to zdecydowanie odradzam. Częste ruszanie z miejsca sprawia 318i trudność do tego upier...y start - stop, czyni jazdę tym samochodem mniej atrakcyjną niż w tańszych Toyotach, Kia, etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mnie to zainteresowało. Chyba ze chodzilo o start w porównaniu do hybrydy.


Sam planuje przesiąść sie z Mondeo 4. Jezdzilem mk5 i to nie bylo to, wiec zdecydowalem sie na g21.


Najwieksza różnica to jakość materiałów,

prowadzenie i automat oraz wielkosc bagaznika. Porównujac z Hybrydowym Mondeo gdzie bagażnik jest zajęty przez baterie w g20 nie powinno byc problemu.

Mk5 to juz dość stara konstrukcja (2013? A w usa jeszcze wczesniej) o mk4 nawet nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 biegowa skrzynia ZF przy 156 km nie daje rady, musi się mocno napracować by samochód wystrzelić do 60 km/h. Do tego dochodzą wibracje w przedziale 40 - 60 km/h spowodowane zbyt małymi obrotami. Być może lepszym rozwiązaniem dla modelu 318i jest manual oferowany w podstawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Do tego dochodzą wibracje w przedziale 40 - 60 km/h spowodowane zbyt małymi obrotami. Być może lepszym rozwiązaniem dla modelu 318i jest manual oferowany w podstawie.

 

Wibracje występują jak w 318i tak i w 330i, to debilny program skrzyni napisany pod normy spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dochodzą wibracje w przedziale 40 - 60 km/h spowodowane zbyt małymi obrotami. Być może lepszym rozwiązaniem dla modelu 318i jest manual oferowany w podstawie.

 

Wibracje występują jak w 318i tak i w 330i, to debilny program skrzyni napisany pod normy spalania.

 

Rozumiem, że w m340i taki problem nie występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mnie to zainteresowało. Chyba ze chodzilo o start w porównaniu do hybrydy.


Sam planuje przesiąść sie z Mondeo 4. Jezdzilem mk5 i to nie bylo to, wiec zdecydowalem sie na g21.


Najwieksza różnica to jakość materiałów,


No tak, też czuję jakość wykonania i jakość użytych materiałów. Owszem mondeo już konstrukcyjnie najnowszy nie jest ale na co dzień spisuje się całkiem dobrze. Nawet brałem pod uwagę kupić jeszcze raz zakup Mondeo z końca produkcji ale człowiek za krótko żyje aby mieć dwa razy to samo auto;) Zwłaszcza że miałem też dwie poprzednie generacje. Mój wybór padł na BMW bo bardzo mi się podoba wnętrze i taki ogólny odbiór auta jest pozytywny. A czy są tu forumowicze, którzy użytkują 318i? Jakie jest Wasze zdanie co do tego napędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje drugie 318i, teraz G20. Super wyciszone, silnik spokojny i nie hałasuje. Do 100 ładnie przyspiesza i trzyma prędkość przy zakrętach i górkach. To nie auto do ścigania ale do jazdy komfortowej i na trasie ok. 6l/100km. Takie mam pytanie: różnica w minutach na przelocie Warszawa Zakopane pomiędzy 318i a 330i ? Oczywiście w realu. Cy to śmieszne - google map dla obu pokazuje to samo. :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam nadzieję że nie wyrzucicie na dzień dobry użytkownika Forda:) pozdrawiam wszystkich forumowiczów:)

jako były użytkownik 3 Fordów Sccorpio tez Ciebie pozdrawiam i życzę powodzenia w dokonaniu odpowiedniego wyboru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To moje drugie 318i, teraz G20. Super wyciszone, silnik spokojny i nie hałasuje. Do 100 ładnie przyspiesza i trzyma prędkość przy zakrętach i górkach. To nie auto do ścigania ale do jazdy komfortowej i na trasie ok. 6l/100km. Takie mam pytanie: różnica w minutach na przelocie Warszawa Zakopane pomiędzy 318i a 330i ? Oczywiście w realu. Cy to śmieszne - google map dla obu pokazuje to samo. :shock:

 

A wpisałeś w odpowiedniej rubryce, czym jedziesz i jak szybki jesteś ? :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w m340i taki problem nie występuje?

Nie występuje, ale i tak lepiej dla żywotności skrzyni mieć ją w trybie sport żeby trzymała trochę wyższe obroty.

Zawszę mnie ciekawią takie wpisy możesz wyjaśnić po jakiego grzyba jeździć na sporcie np w mieście - i co ma do tego żywotność skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w m340i taki problem nie występuje?

Nie występuje, ale i tak lepiej dla żywotności skrzyni mieć ją w trybie sport żeby trzymała trochę wyższe obroty.

Zawszę mnie ciekawią takie wpisy możesz wyjaśnić po jakiego grzyba jeździć na sporcie np w mieście - i co ma do tego żywotność skrzyni

Koledze chyba bardziej chodzi o sam silnik i układ przeniesienia napędu niż o samą skrzynię biegów.


Po jakiego grzyba skrzynia w trybie sport w mieście? W trybie comfort, skrzynia często utrzymuje obroty w okolicy 1000 obr/m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakiego grzyba skrzynia w trybie sport w mieście? W trybie comfort, skrzynia często utrzymuje obroty w okolicy 1000 obr/m

No i właśnie o to chodzi, żeby obroty nie były tak niskie. Mi nic nie szarpie, ale napisałem skrótowo - chodzi mi o sport individual, gdzie ustawiam: wszystko w komfort, a tylko skrzynie w sport. Nic nie szarpie, jeździ się płynnie i przyjemnie, nie ma start stopa. Dźwignia skrzyni zostaje w standardowym położeniu. Polecam do miasta. Oczywiście nie można operować 0/1 gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeździłem w takim ustawieniu zgodnie z radami kolegi Hamera lecz mimo wszystko zdarzały się momenty kiedy skrzynia działała nie tak jak bym sobie życzył w mieście :x Chodzi głównie o dohamowania więc nawet delikatne operowanie gazem nic nie zmieni. Co ciekawe w F30 z 8hp nigdy nie było czegoś takiego, bo i debilne normy nie były tak wyśrubowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg katalogu obydwie skrzynie to 8hp51x, różnią się zapewne konwerterem ale to nieważne, chodzi o soft.

O - to ciekawe, fajny wtedy zapas bezpieczeństwa jest jak się pomoduje 30i.

Moze bym kupił żonie 30i RWD... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakiego grzyba skrzynia w trybie sport w mieście? W trybie comfort, skrzynia często utrzymuje obroty w okolicy 1000 obr/m

No i właśnie o to chodzi, żeby obroty nie były tak niskie. Mi nic nie szarpie, ale napisałem skrótowo - chodzi mi o sport individual, gdzie ustawiam: wszystko w komfort, a tylko skrzynie w sport. Nic nie szarpie, jeździ się płynnie i przyjemnie, nie ma start stopa. Dźwignia skrzyni zostaje w standardowym położeniu. Polecam do miasta. Oczywiście nie można operować 0/1 gazem.

 

I bardzo dobrze że utrzymuje niskie obroty. Przeanalizowałem już wszystkie ustawienia i w mieście używam tylko comfort, czasami adapt. Nie widzę potrzeby ani przyjemności z jazdy w innych. Na sport przełączam tylko jak jest trasa szybkiego ruchu i mogę dłużej tak pojechać. Po dłuższej jeździe na sport jak się komputer przestawi do szybkiej jazdy to w tedy jest zupełnie inna jazd.Ale wjezdzając do miasta z powrotem na mój tryb slow - miasto.

To auto się męczy w mieście na sporcie -czy nawet na skrzyni sport . Nie potrzebnie wyrywa się do walki gdzie większości w mieście jest spokojna jazda.

Oczywiście są czasami chwilowe potrzeby do szybkiej jazdy - ale to są incydenty

Mówimy też chyba o rożnych autach bo jest mimo wszystko ogromna różnica między 340 a 330 a już tym bardziej innymi 3.

Edytowane przez ///M Luki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wg katalogu obydwie skrzynie to 8hp51x, różnią się zapewne konwerterem ale to nieważne, chodzi o soft.

O - to ciekawe, fajny wtedy zapas bezpieczeństwa jest jak się pomoduje 30i.

Moze bym kupił żonie 30i RWD... :)

 


Jeśli myślisz o modach to szukaj coś do połowy 2020 bo późniejszych wersji sterownika do dziś nie złamano.

 

Mówimy też chyba o rożnych autach bo jest mimo wszystko ogromna różnica między 340 a 330 a już tym bardziej innymi 3.

 

Jak dotąd potwierdziliśmy że w modelach 318-330i skrzynia podczas jazdy 40-60 km/h próbuje utrzymać tak niskie obroty że nadwozie wpada w wibracje.

Widocznie M340i ten problem nie dotyczy - i całe szczęście bo potrafi odbierać sporo przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.