Skocz do zawartości

318tds - co sie dzieje z moim bmw pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jestem posiadaczem e36 318 tds

mam problem ze swoim bmw ma kilka usterek po pierwsze do plynu chlodniczego dostaje sie olej i to sporo pozatym dzieje sie cos dziwnego jak silnik jest zimny to wszysko jest ok ale jak tylko zlapie troszke temperatury zaczyna wariowac a mianowicie po przekrovczeniu 2500 obrotow czasami sie zacina i nie spadaja obroty a jak juz spadaja to silnik zaczyna dziwnie wibrowac i strasznie kopci pozatym czasami dzieje sie tak ze po przekroczeniu 2500 obrotow one wcale nie spadaja a wrec przeciwnie zaczynaja rosnac i rosna do max i nei chca spasc nawet jak sie odlaczy stacyjke i wyjmie kluczyk obroty nie spadaja a przeciez op wyjeciu kluczyka silnik powinien momentalnie zgasnac gdy cos takiego sie dzieje musze go zdlawic na jakims biegu i dopiero silnik gasnie

blagam pomocy co sie dzieje z moim samochodem

Opublikowano
Witaj. Słyszałem już kiedyś o takiej magii w turbodieslu wtajemniczeni nazywają to zjawisko przekręceniem silnika wniosek jaki się nasuwa to to że poprzedni właściciel go nie oszcędzał wręcz przeciwnie. Na początek sprawdż którędy dostaje się olej do płynu może uszczelka pod głowicą ? Nie chcę Ciebie straszyć ale ten silnik w takim stanie nie pojedzie daleko.
Opublikowano
co do oleju w plynie chlodniczym to tez mi sie wydaje ze to uszczelka ale zastanawia mnie co jest przyczyna tego "przekrecenia" poprzednim wlascicielem tego samochodu byla kobieta z dzieckiem nie wydaje mi sie zeby go katowala
Opublikowano

masz pompe do roboty rozbiega ci sie , jak sie to potocznie mówi , i uwazaj ! - bo kiedys na kopalni przyszły ARO takie terenowe samochody , wszystkie sie rozbiegły i to tak ze silniki szlag trafił , dziwne uczucie siedziec w aucie podczas tego zjawiska , mnie rozbiegła sie jesienią , zadnego liscia wokół auta nie było w promieniu 7 metrów :P wszystkie weze szlag trafił a wtryski wygladały jak pedzle po rozebraniu motora

a ze Ci sie rozbiega ! to uszczelka pod głowica poszla sie , wiec masz robote i pompa (regulator odsrodkowy w niej ) i głowica

 

dławisz go na biegu ? dojdzie do tego ze tego zrobic sie nie da tak jak w moim ARO i szlag trafi ci silnik , jak najszybciej do speców

Masz szczescie , ze tak jest chyba pompa wtryskowa zredowa , jak sie nie mylę bo w Aro była sekcyjna

Opublikowano
Tego nie stety nie wiem. A co do właścicielki z dzieckiem to bym podchodził troszkę z dystansem widziałem na allegro piękne e32 na szerokich rantach które sprzedawała 88 letnia staruszka :lol:
Opublikowano

woolf02,

usiądź sobie zanim zaczniesz czytać...

 

Objawy masz w tds fatalne.... :duh: :duh: :mad2:

 

Wygląda na pęknięcie uszczelki pod głowicą, lub samej głowicy i poważny defekt uszczelnień turbosprężarki.

 

Na to pierwsze wskazuje mieszanka oleju i płynu chłodzącego.

 

Na to drugie, te obroty wariujące bez sensu.

Po rozgrzaniu silnika olej silnikowy też może być paliwem. Z uszkodzonej turbosprężarki leje się do kolektora dolotowego, wlatuje do komór spalania, tam się zapala w sposób niekontrolowany i dlatego silnik zwiększa obroty bez niczyjego udziału i chodzi nawet po wyłączeniu.

 

Przypuszczalnie to drugie spowodowało pierwsze - czyli uszkodzenie uszczelnień turbiny i lanie oleju do komór spalania podczas jazdy wywołało przegrzanie głowicy i pęknięcie uszczelki, lub głowicy.

 

Boże broń, nie używaj samochodu w takim stanie. On powinien jak najszybciej trafić do mechanika. Najlepiej na lawecie. Lepiej nie próbować go odpalać, tylko od razu rozbierać.

 

Ten tds wygląda na typową ofiarę braku regularnej kontroli serwisowej, albo chociaż codziennej troski kumatego właściciela. Tak się kończy ignorowanie drobniejszych, niepokojących objawów.

 

Przy złym scenariuszu - niestety, prawdopodobnym - będziesz szukać innego silnika. Ale ostateczną ocenę pozostawiam mechanikowi, który zdejmie głowicę i oceni czy warto się bawić dalej.

 

Przy defekcie turbosprężarki powodującym spore przecieki oleju do kolektora dolotowego, do oceny kwalifikuje się też "dół" silnika (wał korbowy, panewki). Mogło mu się zdarzyć "przekręcenie", tzn. spore przekroczenie maksymalnych obrotów.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

130rapid wielkie dzieki za uprzedzenie zebym usiadl bo prawie spadlem z krzesla :)

ogolnie iwelkie dzieki za odpowiedz :)

dodam ze samochod byl serwisowany w aso w niemczech a do polski zostal sprowadzony 4 miesiace temu ostatni serwis w niemczech byl tuz przed jego wyjazdem i od tamtego momentu samochod przejechal w polsce 12000 kilometrow wiec stosunkowo malo

no i teraz zalamujaca rzecz ja go kupilem dopiero 3 tygodnie temu i niebylo takich obiawow musialem wymienic czujnik poczatku wtrysku dopoki tego nie zrobilem wszystko bylo ok po wymianie czujnika zaczely sie wlasnie dziac takie wariacje z tym samochodem :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.