Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 13.12.2024 o 05:39, Pokakulka napisał(a):

Czy przed wymianą oleju w skrzyni objaw występował?

Nie jestem pewien, ale chyba nie ale olej w skrzyni wymieniałem zaraz po zakupie więc jakiś czas temu. 

Opublikowano
W dniu 12.12.2024 o 19:09, mmw napisał(a):

No a co z poduszka skrzyni? Wymieniales? Skad Ty w ogole jestes, bo moze ktos Ci podpowie jakiegos fachowca, a nie konowala jak wiekszosc "machanikow".

Warszawa, u Gorika był wymieniany olej w skrzyni i chłodniczka EGR. Co do drgań to nie byli przekonani bo jak pojechałem to akurat nie drgał ;] 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 23.03.2024 o 15:43, MechanikAmator napisał(a):

Problem ze skrzynią mam następujący, przy przyspieszaniu w obrotach 2-3k wszystko jest okej, żadnego szarpnięcia czy odczuwalnego przeskoku między biegami, natomiast przy niższych obrotach 1100-1800 jednak te przeskoki są naprawde odczuwalne, może nie jest to nawet szarpnięcie, co dłuższe myślenie przy zmianie biegu. Dodatkowo i chyba to mnie najbardziej wkurza, przy hamowaniu, czuć, że skrzynia zrzuca te biegi, więc nie ma możliwości płynnego dojechania do świateł, po prostu auto mimo tak samo wciśniętego pedału hamulca raz hamuje bardziej raz mniej, efekt troche jakby bicia tarczy tylko ma miejsce właśnie przy zrzucaniu biegów. 

Generalnie problem nie występuje na wyższych biegach, np, podczas jazdy na autostradzie czy prędkościach +100, działa to jakby dużo płynniej. Objawów zużytego konwentera też nie zauważyłem, 0 falowania obrotów.

Chciałbym się dowiedzieć czy u was ten objaw również tak występuje? Ewentualnie czy jest jakaś procedura adaptacji skrzyni czy resetowania jej wartości wyuczonych?

 

Miałem dokładnie to samo. Ale tylko na zimnym oleju i w trybie "D" co ciekawe w trybie manualnym redukowała poprawnie i nie kopała na postoju także stwierdziłem ze skrzynią jest raczej ok. Problem ogólnie zaczął się chyba ponieważ miałem problem z pompą wody która rozładowywala akumulator po nocy do 0(może zresetowany się adaptacje lub cos) wymieniłem olej statycznie ale przed wymianą miski spuściłem stary olej i przepłukanem świeżym. Dopiero później wymiana miski z filtrem i nalanie świeżego oleju. Nie pomoglo. Kasowanie adaptacji też nie. Gdzieś w internecie wyczytałem że niektóre auta 320i i 328i mogą mieć takie objawy i pomaga soft od xhp. Dodam że mam start stop i podejrzewam że problem mógł powodować akumulator ciśnienia od start stop który jest w skrzyni. Gdybym prędzej wiedział to bym go wymienił. Bardzo łatwy dostęp po zdjęciu miski. Wgrałem stage 2 od xhp włączyłem ruszanie z 2 biegu edytowalem shift pointy i na stałe wyłączyłem start stop(xhp ma taką funkcję) i skrzynia chodzi jak NOWA!  Dodatkowo zmienia biegi dużo szybciej i nie ma momentu zawahania np w trybie manualnym(zmienia biegi od razu a wcześniej po przełączeniu miała chwilę zawahania i obroty zdążyły wzrosnąć zanim bieg się przełączył)Ogólnie dzwoniłem po serwisach ASB i straszyli generalnym remontem  skrzyni więc postanowiłem zaryzykować i zacząć od nowego softu.

Opublikowano
W dniu 23.03.2024 o 15:43, MechanikAmator napisał(a):

Problem ze skrzynią mam następujący, przy przyspieszaniu w obrotach 2-3k wszystko jest okej, żadnego szarpnięcia czy odczuwalnego przeskoku między biegami, natomiast przy niższych obrotach 1100-1800 jednak te przeskoki są naprawde odczuwalne, może nie jest to nawet szarpnięcie, co dłuższe myślenie przy zmianie biegu. Dodatkowo i chyba to mnie najbardziej wkurza, przy hamowaniu, czuć, że skrzynia zrzuca te biegi, więc nie ma możliwości płynnego dojechania do świateł, po prostu auto mimo tak samo wciśniętego pedału hamulca raz hamuje bardziej raz mniej, efekt troche jakby bicia tarczy tylko ma miejsce właśnie przy zrzucaniu biegów. 

Generalnie problem nie występuje na wyższych biegach, np, podczas jazdy na autostradzie czy prędkościach +100, działa to jakby dużo płynniej. Objawów zużytego konwentera też nie zauważyłem, 0 falowania obrotów.

Chciałbym się dowiedzieć czy u was ten objaw również tak występuje? Ewentualnie czy jest jakaś procedura adaptacji skrzyni czy resetowania jej wartości wyuczonych?

 

Miałem dokładnie to samo. Ale tylko na zimnym oleju i w trybie "D" co ciekawe w trybie manualnym redukowała poprawnie i nie kopała na postoju także stwierdziłem ze skrzynią jest raczej ok. Problem ogólnie zaczął się chyba ponieważ miałem problem z pompą wody która rozładowywala akumulator po nocy do 0(może zresetowany się adaptacje lub cos) wymieniłem olej statycznie ale przed wymianą miski spuściłem stary olej i przepłukanem świeżym. Dopiero później wymiana miski z filtrem i nalanie świeżego oleju. Nie pomoglo. Kasowanie adaptacji też nie. Gdzieś w internecie wyczytałem że niektóre auta 320i i 328i mogą mieć takie objawy i pomaga soft od xhp. Dodam że mam start stop i podejrzewam że problem mógł powodować akumulator ciśnienia od start stop który jest w skrzyni. Gdybym prędzej wiedział to bym go wymienił. Bardzo łatwy dostęp po zdjęciu miski. Wgrałem stage 2 od xhp włączyłem ruszanie z 2 biegu edytowalem shift pointy i na stałe wyłączyłem start stop(xhp ma taką funkcję) i skrzynia chodzi jak NOWA!  Dodatkowo zmienia biegi dużo szybciej i nie ma momentu zawahania np w trybie manualnym(zmienia biegi od razu a wcześniej po przełączeniu miała chwilę zawahania i obroty zdążyły wzrosnąć zanim bieg się przełączył)Ogólnie dzwoniłem po serwisach ASB i straszyli generalnym remontem  skrzyni więc postanowiłem zaryzykować i zacząć od nowego softu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.