Skocz do zawartości

316ti błąd automatycznej skrzyni biegów


Niedzwiedz_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto: e46 compact, n42b18, 2002rok, automat

Po odpaleniu i przejechaniu jakiegoś odcinka (czasami 100m czasami 1000m) zapala się trybko na desce i skrzynia chodzi w trybie awaryjnym (twardo zmienia biegi). Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu jest ok na kolejne kilkaset metrów. Po podłączeniu pod komputer DELPHI (INPA ostatnio nie chce się połączyć) w skrzyni biegów pojawia się błąd: 92-CAN, interfejs momentu napędowego.

Usterka się zbiegła akurat z wymianą przełącznika szyb kierowcy i kodowania nowego kluczyka. Przy wymianie przełącznika szyb musiałem rozciąć 4 kabelki od przełącznika od gazu i polutować po zamontowaniu przełącznika. W tym samym czasie został wyciągnięty EWS3 z nóg kierowcy, odczytany kod i zaprogramowany nowy kluczyk.  Po poskładaniu ruszyłem i za chwilę wyskoczył błąd skrzyni.

Podpowiedzcie co może być przyczyną? Czy to zbieg okoliczności, że akurat był wymieniany przełącznik i kodowany klczyk?  Skanując ABS nie ma żadnych błędów, skanując silnik nie ma też błędów CAN, są od vanosów ale te były już wcześniej bo mam do wymiany wałek mimośrodowy (czekam aż mechanik znajdzie czas)

Gdzie znajduje się sterownik ASB? może coś się wypięło jak wyjmowałem EWSa, ale tam nie widziałem żeby było więcej sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.03.2024 o 00:34, Niedzwiedz_ napisał(a):

Przy wymianie przełącznika szyb musiałem rozciąć 4 kabelki od przełącznika od gazu i polutować po zamontowaniu przełącznika.

Możesz to wytłumaczyć? Nie mogę znaleźć uzasadnienia tego.

W dniu 20.03.2024 o 00:34, Niedzwiedz_ napisał(a):

Gdzie znajduje się sterownik ASB?

Przy sterowniku silnika, czyli puszka z lewej strony (kierowcy) pod maską, przy podszybiu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maniek21112 napisał(a):

Możesz to wytłumaczyć? Nie mogę znaleźć uzasadnienia tego.

Pewnie przełącznik sterowania centralki LPG. 

 

Żeby podłączyć się INPĄ jak masz LPG, to wyciągnij bezpiecznik od LPG, wtedy powinieneś się połączyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2024 o 06:12, maniek21112 napisał(a):

Możesz to wytłumaczyć? Nie mogę znaleźć uzasadnienia tego.

Przy sterowniku silnika, czyli puszka z lewej strony (kierowcy) pod maską, przy podszybiu.

Gazownik zamocował przełącznik LPG powyżej przełącznika szyb i przewiercił się przez ten plastik co jest od spodu przełącznika do szyb.

dzięki za info. Dzisiaj wstawiam do mechanika na wałek mimośrodowy. Dam znać czy pomogło bo podejrzewam że to mogło być od tego. Zauważyłem jeszcze że jak jeżdżę na manualu do 2100 obrotów to skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny 

Edytowane przez Niedzwiedz_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2024 o 07:59, w0jta5 napisał(a):

Żeby podłączyć się INPĄ jak masz LPG, to wyciągnij bezpiecznik od LPG, wtedy powinieneś się połączyć. 

Dzięki za info, spróbuje jak odbiorę auto od mechanika. Rok temu jeszcze się normalnie łączyłem, a od pół roku przestał się łączyć (na tym samym interfejsie i tym samym laptopie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.