Skocz do zawartości

Nie działają czujniki parkowania F20


daniel_

Rekomendowane odpowiedzi

Przestały mi działać czujniki parkowania w BMW F20 2012r. Początkowo raz działa raz nie, aż całkowicie przestały.

Zczytałem błędy 8032D0 8032D8 8032E0 8032E8 . Dotyczą przednich czujników. Zaczytując błędy pojawiały mi się jeszcze: 8032D6 8032DE 8032E6 8032EE. Te są też od przodu czy od tyłu? Te drugie błędy mi się teraz nie pojawiają.

 Wszystkie  4 czujniki na raz wiec podejrzenie padło na wiązkę. Zdemontowałem zderzak, wszystko wyglądało ok. wyciągnąłem wiązkę pomierzyłem, wychodzi że wiązka w zderzaku jest ok.

Dobrałem się do wiązki od strony modułu, pomierzyłem wiązkę od nadkola do modułu i wychodziłoby że jeden pin nie ma przejścia. Podejrzewając wtyczkę naciąłem izolacje przewódu aby zmierzyć i wtyczki. Wtyczki wychodzą ok a jakby przejścia w przewodzi nie ma. Dziwne trochę aby jeden przewód w zabudowanej wiązce padł. Nawet próbowałem zrobić obejście na tym przewodzie ale nie zadziałało. Tej części diagnostyki nie jestem pewien, musiałby jeszcze raz do tego podejść. Może pomyliłem przewód…

Znajdę gdzieś schemat elektryczny aby mieść pewność?

Może to z modułem coś nie tak? Mam oddzielny moduł Bosch a nie w module REM.

Podmieniając go na inny trzeba go kodować?

Jakieś pomysły co mogło paść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No ok, ale patrzyles czy masz w ogole zasilanie na czujnikach? Zasilanie idzie z modulu, podobnie jak masa. Jak nie masz zasilania, to ECU moze Ci pokazywac problem z komunikacja. Latwo poznasz ktore kable to zasilanie, bo do kazdego czujnika dochodza te same kolory, czyli zielony z bialym paskiem i brazowy z bialym paskiem. Zobacz czy na tym zielonym masz 12V a na brazowym mase.

Skoro bledy masz tylko od przodu, to znaczy, ze raczej ECU pracuje prawidlowo. Skoro masz bledy na wszystkich czterech przednich czujnikach, to musi to byc problem zasilania a nie samych sygnalowych kabli ktore ida z ECU. Niemozliwe aby nagle wszystkie cztery padly. Masa i 12V do kazdego z czujnikow jest brane ze wspolnego zasilania z modulu (pin 2 masa i pin 3 12V). W tej wtyczce z prawej strony, laczacej instalacje PDC zderzaka do wiazki idacej z auta jest to pin 1 i 2. Jak sprawdzisz ze nie masz zasilania na czujnikach, to rozlaczysz te wtyczke i zobacz czy masz 12V i mase na pinach 1 i 2 idacych z wiazki z auta. Albo od razu w sumie mozesz zaczac od zasilania na tej wtyczce.

Ogolnie diagram pokazuje to dosc dziwnie, bo tak jakby osobny modul wystepowal tylko w przypadku posiadania funkcji Asystenta Parkowania, a chyba tak nie jest, bo domyslam sie, ze asystenta parkowania nie masz, bo mialbys tez blad na tych bocznych czujnikach.

Bo jezeli masz funkcje asystenta parkowania, to sprawa sie robi prostsza. Zasilanie do tych dwoch czujnikow bocznych to to samo ktore idzie na czujniki PDC i a Ty nie masz bledow z tych dwoch czujnikow asystenta. Zasilanie do czujnikow bocznych rozdziela sie pomiedzy te kable ktore ida do wtyczki w zderzaku, a kablami ktore ida do blotnikow, gdzies pod nogami pasazera. Wtedy problem musialby byc na tym odcinku, czyli od miejsca laczenia pod nogami pasazera, a wtyczka idaca do zderzaka (czyli na pin 1 i 2).

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za zainteresowanie.

 

Mam asystenta parkowania i dodatkowe boczne czujniki w zderzaku.

Błędów nie miałem innych niż powyżej podawałem.

8032D6 8032DE 8032E6 8032EE te błędy dotyczą czego? Bo nie mogę znaleźć pewnej odpowiedzi. Ale mogły się pojawić po grzebaniu już modułem bo na pewno wcześniej nie było takich. Może włączyłem zapłon z wypiętą wtyczką np.

Co dziwne, chciałem teraz sprawdzić jakie są błędy i pomimo komunikatu w samochodzie nie zaczytało mi błędów związanych z czujnikami parkowania. Pierwszy raz, a sprawdzałem wielokrotnie wcześniej i zawsze były.

Jeśli mam dodatkowe czujniki od asystenta to gdzieś jak wspomniałeś pod nogami pasażera są jeszcze jakieś wtyczki lub newralgiczne punkty gdzie mogłoby powstać uszkodzenie?

Ten podejrzany przewód o którym pisałem wcześniej to pin nr 2 we wtyczce za nadkolem.

Nie sprawdzałem czy jest zasilanie, pomierzyłem tylko wiązkę czy jest przejście. Przed drugim podejście do szukania dopytuje co sprawdzić.

W module są dwie wtyczki. Jedna jest od przodu druga od tyłu po prostu?

 

Edytowane przez daniel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak. Na pierwszej wtyczce jest obsluga przodu plus zasialanie do ECU, a na drugiej tyl.

Pod nogami nie bedzie wtyczki. Bedzie punkt laczacy trzy przewody razem. Nie wiem w sumie jak sie na to po polsku mowi fachowo. Generalnie trzy kable sa sciskane razem i zaizolowane.

Ta druga seria bledow dotyczy tych samych czujnikow, ale blad jest troche inny.

Ultrasonic sensor, front outer left, signal line: Line disconnection
Ultrasonic sensor, front outer left, signal line: Line fault signal level

Tak jakby pierwsze bledy wskazywaly, ze przednia wiazka w ogole nie zyla, a drugi jakby wartosci na magistrali LIN byly jakies nietypowe.

Tu sobie mozesz sprawdzac bledy, skoro je odczytujesz czyms nie od BMW. https://bmwfault.codes/

Jezeli podejrzanym przewodem byl ten na pin2 czyli masa, to po prostu daj mu mase z byle jakiego miejsca w aucie, z karoserii na przyklad i zobacz czy zadziala wszystko. Tylko tam sa wtyczki izolowane to ciezko Ci bedzie to zrobic bez wyjecia pinu z wtyczki. Ewentualnie odlacz jeden czujnik, podaj mase na wtyczke od tego czujnika (oczywiscie tam gdzie dochodzi do niego masa) i zobacz czy zostanie Ci tylko blad od tego jednego czujnika odpietego. Po prostu mase dasz na cala wiazke przednia z tego czujnika i musi to ruszyc. Wtedy modul bedzie w stanie juz skomunikowac sie z kazdym czujnikiem poza tym odlaczonym. Jezeli oczywiscie sprawdzisz wcesniej ze na tym pinie nr 2 idacym z auta, nie masz tej masy, bo inaczej to 12V bedzie problemem. 🙂

 

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem wszystko ponownie dokładnie.

Wychodzi, że to przewód zasilający czujniki a nie masa jest przerwany.

Na wtyczce pod zderzakiem brak napięcia na pinie nr 1. Masa jest. Na czterech pozostałych 10,2V.

Te 10,2V jest ok? Nie mogłem odpiąć wtyczki od bocznego aby porównać.

Z modułu na przewód w tym kolorze wychodzi ok 11,2V (na zgaszonym aucie oczywiście) Ponownie sprawdziłem też czy jest przejście na przewodzie no i nie ma.

Reszta czujników czyli tył i boczne z przodu na dotyk czuć, że działają czyli zasilanie mają.

No to diagnoza za nami, a teraz jak naprawić? Jesteś w stanie powiedzieć gdzie dokładnie rozdzielają się przewody na boczne i przednie czujniki? Da się tam dostać bez problemu?

Lub też alternatywne, trochę druciarskie 😉 rozwiązanie. Może by tak złączkami zaciskanymi podebrać zasilanie od bocznego czujnika do wiązki przedniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Te 10.2 to jest LIN czyli sygnal. To chyba ok. Wydawalo mi sie ze w BMW jest 7.5V na LINie, ale moze zle pamietalem, albo zalezy od ECU.

11.2V troche malo (chyba ze baterie masz tak slaba, ze napiecie spadlo do 11.2V). Sprawdzales to na wypietej wtyczce, czyli bezposrednio na wyjsciu z modulu? Tylko z mierzeniem bezposrednio na wystajacych pinach to uwazaj, bo latwo zwarcie zrobic. Zobacz jeszcze jaka masz opornosc pomiedzy ta masa i 12V na wtyczce idacej do zderzaka. Teoretycznie powinien byc otwarty obwod skoro masz urwany przewod zasilajacy.

Nie wiem jak to wyglada pod nogami pasazera, a dokladnie przed nogami pasazera. Musialbyc podniesc dywan. To jest punkt laczacy X403*1V. X404*1V to masa.

X403_1V.png

Oczywiscie, ze teoretycznie mozesz tak zrobic, ze wziac 12V, z kabla idacego do prawego czujnika tego w blotniku., jezeli masz tam latwiejszy dostep. Tam nie idzie duzy prad, wiec raczej grubosci kabla nie zabraknie.

Obejrzales dokladnie wiazke idaca ze sciany grodziowej tam do zderzaka? Moze byc tak, ze kiedys ktos to przytrzasnal, albo ciagnal na chama i kabel wewnatrz izolacji byl naderwany i padl totalnie. Mozesz to sprobowac kompletnie rozizolowac tak gleboko jak sie da i obejrzec. Dziwne zeby nagle kabel sie urwal gdzies w kabinie, bo nie ma tam za bardzo miejsce gdzie cos takiego moze sie stac, wiec nie wiem czy jest sens tam zagladac pod ten dywan. Inna sprawa, ze pewnie przeszlosci auta nie znasz do konca, a to co blacharze potrafia zrobic z instalacja elektryczna, to mozna ksiazki pisac.

 

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciąłem wcześniej izolację podejrzanego przewodu przed wtyczkami aby sprawdzić czy we wtyczkach jest przejście i napięcie mierzyłem na przewodzie zaraz za wtyczką. Na akumulatorze mam 12,2V. Ale to chyba niezbyt ważne…

Dobrałem się bez problemu do łączenia przewodów w kabinie ale tam wszystko ok. Podpiąłem zasilanie wiązki z tego miejsca i czujniki działają. Muszę jutro dokupić złączkę i podpiąć się pod boczny czujnik i tak zostanie. Po wiązce w komorze silnika nie widać nic bardzo niepokojącego. Przed wejściem do kabiny przewody są bez dodatkowej izolacji, trochę brudne ale ciężko tam się dostać aby obejrzeć je dokładniej. Mam nadzieję, że nie zaczną się pojawiać inne kwiatki związane z tą wiązką.

Serdeczne dziękuje za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.