Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie po zamknięciu auta pilotem czy grotem bagażnik się nie zamyka tzn nie zaklucza. Przy zamkniętym aucie naduszę przycisk otwarcia klapy bagażnik się otwiera i włącza się alarm. Próbowałem kodować w bimmetools lecz kompletnie nic nie daję ta funkcja. Próbowałem również w carly też bez rezultatu. Przywróciłem cas do ustawień fabrycznych bez rezultatu. Nie wiem co robić dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak się nie zapala to może być uszkodzony zamek i auto myśli że jest bagaznik zamknięty ale też nie do końca tak zadziała bo zmknięcie a zakluczenie zamka to pewnie 2 inne krańcówki. Nie wiem jak to fo końca działa ale być może auto widzi ze bagaznik jest zakluczony i nìe wysyła sygnału zamykania. Trzeba by na kompie sprawdzić jaki jest status tego zamka.

Opublikowano

Więc tak.Szukałem w inpie i ista nic takiego nie znalazłem. Ale światełko po otwarciu bagażnika świeci i gaśnie po zamknięciu. Po odłaczeniu prądu od klamki bagażnika nie można otworzyć naduszając przycisk więc chwilowo tak zostało. Natomiast problem nie zniknął. W bimmercode jest opcja zaknięcia bagażnika przy otwartym ale ta funkcją nie działa tzn dowolne zakodowanie tej opcji nie zmienia reakcji bagażnika. Ciągle można go otworzyc przyciskiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamek padl i tyle. Nie wiem za bardzo co Ty chcesz kodowac itd. Skoro dzialalo i przestalo, to w jaki sposob by jakas funkcja zmienila parametry. Poza tym nie ma takiej funkcji w sterowniku, zeby bagaznik sie nie zamykal w przypadku zamkniecia auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mechanizm zamka ktory blokuje zamek przed otwarciem. W drzwiach masz te sama zasade. Dlatego jak robisz "wlam" do auta to mozesz otworzyc bagaznik. Teoretycznie do zamka nie masz klamki i mozesz go otworzyc tylko impulsem ze sterownika, ale nadal zamek jest blokowany po zamknieciu auta. Wez jakies inne bmw i przyloz ucho w okolice zamka klapy i zamknij auto z pilota. Powinno sie slyszec dzwiek blokowania zamka.

Jeszcze teraz sobie przypomniałem o jednym problemie w E90 typowym. Sprawdz czy kable nie masz popekane. Te które ida na zawiasie klapy z bagaznika do klapy.

 

 

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Tak tylko to jest w e88 a to to samo auto. Kable wewnątrz są idealne. Przycisk otwierania klapy mam 2 jest taka sama przypadłośc. Ok zakupię zamek wymienię i zobaczą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak Ty w ogole zauwazyles ze ten zamek sie nie rygluje?

Opublikowano

Przypadkowo nadusiłem przycisk i klapa się otwarła. Wymiana zamka nic nie dała. Nic więcej nie robię. Odłączyłem przycisk otwierania bagażnika i ustawiłem otwieranie tylko pilotem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli przy zamknietym aucie mozna otworzyc bagaznik z zewnatrz??? To widzisz, ja Cie zle zrozumialem. Myslalem, ze Ty zamknales auto z otwarta szyba i wcisnales przycisk do otwierania bagaznika z wewnatrz. Powiem Ci, ze w ogole to jest dziwne, bo zawsze myslalem, ze gdy auto jest zamkniete, to nie ma mozliwosci otwarcia bagaznika z przycisku, nawet jak zamek nie rygluje.

A robiles jakakolwiek diagnostyke? ECU ma komunikacje z zamkiem. Jak masz wtyczke od zamka, powinna miec 4 piny, to sprawdz czy na pin nr 4 idzie 12V w momencie zamykania auta. Tylko oczywiscie zamknij zamek wczesniej, tak jakby klapa byla zamknieta, bo ECU musi wiedziec, ze klapa jest zamknieta.

Generalnie dziala to tak. Na pin nr 3 masz mase. Na pin 2 idzie 12V z ECU aby otworzylo zamek i jednoczesnie zamknelo obwod zarowki na pinie 1. Ta czesc dziala u Ciebie prawidlowo. W momencie gdy zamkniesz klape, to ten obwod zarowki sie otwiera i zamek wraca w stan oczekiwania na odbezpieczenie ponowne. Ciebie wlasnie interesuje pin 4, na ktory idzie 12V z ECU, na elektryczny silnik zamka, ktory ma go zamknac. To u Ciebie nie dziala. I teraz sa dwie opcje. Pierwsza, to ze masz uszkodzony ten przewod i prad nie dochodzi na pin nr 4. Druga opcja jest taka, ze ECU nie wysylka 12V na ten pin z jakiejs niewiadomej przyczyny. Sygnal idzie z Junction Box z modulu elektronicznego (pin nr 12). To jest taka bardzo dluga wtyczka na brzegu modulu. Jezeli na ten pin 4 nie dochodzi 12V w momencie zamykania auta, to musisz sprawdzic czy kabel ma przejscie pomiedzy ta wtyczka a wtyczka w ECU. Jak jest wszystko ok, to by wynikalo, ze w ECU cos padlo w funkcja centralnego zamka i nie wysyla 12V do zamka.

Jak na pin 4, w momencie zamykania auta, idzie 12V, to znaczy, ze masz pecha i kupiles tez padniety zamek.

Opublikowano

Znalazłem taki sam problem na forum angielskim. Tam też kolega walczył i nic nie pomagało. Dopiero zaktualizowanie jbbf załatwiło sprawę. Ja się do tego nie zabieram gdyż reczne otwieranie mi nie potrzebne. Zrobiłem jak pisałem i już ten temat odpusciłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.