Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@mmw właśnie w tym kierunku teraz chyba musi to pójść ale ciężko szukac tego kabla który mógłby dawac to. Ale elektryk ma na to spojrzeć bo blad potrafi przez miesiac nie wystapic a pozniej leci przez kilka dni. A ostatnio złapałem to ale tylko raz mi się coś takiego pojawiło co na zdjęciu. A masz jaki pomysł gdzie szukać tej masy ?

Screenshot_20250330_205405_M365 Copilot.jpg

Screenshot_20250330_205350_M365 Copilot.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedyne co laczy ze soba EPS i DME, to magistrala Flexray. Niestety do obu tych modulow Flexray'e ida z FEM. Nie ma w sumie wiec wspolnego punktu, ktory moze powodowac, ze nie ma kompletnie kontaktu z obydwoma sterownikami. Nie maja wspolnych mas ani wspolnego zasilania. Moze jednak cos sie z FEM dzieje.

Opublikowano

@mmw ale jak nie ma łączności z dme i EPS (czerwone) to jakby był fem walnięty to pewnie icm i dsc też by było na czerwono. A tak nie jest. Więc to jest dziwne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz losowe problemy w roznych modulach. Jedyne co je laczy to Gateway, ktory jest w FEM. Prosciej sie nie da tego wytlumaczyc. 

Opublikowano

Te błędy to raczej już skutek tego że leci undervoltage pomimo nowego akumulatora to dziwne. Spada napięcie i auto odcina te moduły i dlatego ta masa błędów. A teraz dodatkowo te problemy z komunikacją. Nie wskazuje to jednoznacznie na FEM. Bo w nim też nie widac błędów czy jakiś problemów komunikacyjnych. Cieki ten temat do rozgryzienia. W ostateczności może wymienię FEM ale pewności że to to nie ma żadnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiscie.. przez chwlowy spadek napiecia nie miales komunikacji z dwoma modulami podczas diagnostyki. 😉 Skoro wiesz lepiej to ok, walcz.

Opublikowano

Ten temat to coś nowego że nie ma komunikacji. Wcześniej tego nie było a blad był undervoltage i odcinało wspomaganie. Patrzyliśmy na te błędy i mówiłeś sam że to dziwne błędy abstrahując od tych czerwonych które są teraz dodatkowo. Obawiam się że jak bym nawet znalazł co powoduje błędy w komunikacji to i tak undervoltage pozostaje. A szukam co powoduje blad undervotage.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko nie ma pewnosci, ze blad spadku napiecia, to jest przyczyna, a nie skutek bledow komunikacji. Poprzednio nie bylo takiej sytuacji, ze traciles w diagnostyce dwa moduly kompletnie. Poza tym pamietaj, ze podczas jazdy alternator zasila samochod, wiec nawet problem gdzies przy baterii raczej nie wywola takiego zamieszania. Zreszta zrob sobie eksperyment i na pracujacym silniku zdejmij kleme minusowa, podlacz i odczytaj potem bledy. Takie bledy undervoltage to sa mozliwe tylko podczas odpalania samochodu. Moge sie mylic ale podczas jazdy raczej Ci to nie wskoczy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany. Trzeba było posprzatsc po poprzednikach którzy mówili że się znają na elektronice a w rzeczywistości pocięli tylko kable. Na częście znalazł się pewien fachowiec który zrobił to poprawnie od samego poczatku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobrze, ale co bylo problemem? Co dokladnie powodowalo bledy i problemy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.