Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy oględzinach auta stwierdziłem że mam luz na wale przednim na wielowpuście przy  wejściu wału w xDraive luzu nie ma na ataku tylko góra dół 

gdzieś czytałem stary post ale konkretnie nikt się nie wypowiedział , nie wiem czy tak ma być czy trzeba to naprawić , czasami w czasie jazdy mam wrażenie jak by samochód trochę wibrował ale jest to ledwo wyczuwalne i nie zawsze  .

  • 1 rok później...
Opublikowano

Właśnie jestem po zakupie X3 F25 z 2013r i też mam luz na wielowpuście. Zamówiłem już wałek z zębatką i wkrótce biorę się za wymianę. Wielowpust na wale okazał się niewyrobiony.

Może ktoś podpowie czy trzeba wyciągać skrzynkę rozdzielczą czy rozpołowi się ją na samochodzie?

 

Opublikowano
1 minutę temu, kkx5 napisał(a):

Luz jest fabryczny, tak ma byc. 

Ale przymierzyłem wał do nowego wałka skrzyni i jest ciasno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale jak zlozysz bedzie latal. Tak maja wszystkie serie f. 

Opublikowano
13 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Ale jak zlozysz bedzie latal. Tak maja wszystkie serie f. 

A ja jaj no to sobie zrobiłem prezent na święta w postaci wałka 😕, ale cóż chociaż zobaczę jak skrzynia wygląda od środka😀

Opublikowano

Witam, niedawno zakupiłem X3 F25 2.0 xdrive i przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej mechanik zwrócił uwagę na luz przy wejściu wału do skrzyni rozdzielczej. Jak złapał w rękę wał i ruszał jakby nim obracał prawo/lewo to był luz z metalicznym dźwiękiem, nie wiem czy to samo miał kolega wyżej i czy to tak ma być. Stwierdził, że do wymiany jest wał i nie wiadomo co się okaże po rozkręceniu skrzynki czy na wejściu nie będzie coś wyrobione - koszt 5000 zł. Samochód nie szarpie, nie ma żadnych drgań itp. rzeczy. Czy to faktycznie ma tak być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ma byc, siedze w reduktorach od 15tu lat, to jest wieloklin, ktory musi pracowac, a ze masz krzyzak zaraz obok, mozna tym ruszac i bardzo czesto blednie diagnozowane jako usterka. Nowy nic nie zmieni, regeneracja reduktora nic nie zmieni. 

Opublikowano
W dniu 18.04.2025 o 21:05, kkx5 napisał(a):

Tak ma byc, siedze w reduktorach od 15tu lat, to jest wieloklin, ktory musi pracowac, a ze masz krzyzak zaraz obok, mozna tym ruszac i bardzo czesto blednie diagnozowane jako usterka. Nowy nic nie zmieni, regeneracja reduktora nic nie zmieni. 

Właśnie jestem po wymianie wałka z zębatką, wał wszedł na wcisk na wieloklin, pojeżdżę zobaczę czy luzów nie dostanie 😀

Akcja z wymianą szybko poszła, obyło się bez wyjmowania reduktora, a w środku nic nie ma nie to w ATC400 😉.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.