Skocz do zawartości

G30 wibracje w przedziale od ok 130 do ok 150 km/h (informacja co wymieniłem, żeby usunąć całkowicie wibracje)


Piotr U

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu (około pół roku) pojawiły się wibracje w przedziale od ok 130 do ok 150 km /h. Bez względu na jakim biegu jechałem, czy przyśpieszałem, czy była stała prędkość czy zwalniałem, wibracje w tym zakresie prędkości były zawsze.

Z czasem efekt wibracji pogłębił się do poziomu nieakceptowalnego.

 

Po kolei co zrobiłem i wymieniłem. 

1. Nowe opony komplet Pirelli P-zero zimowe- 5 tygodni temu,  wymieniłem bo stare już się nie nadawały.

Efekt, brak poprawy w obszarze wibracji.

 

2. 4 tygodnie temu, kompletny wał od silnika na tylną oś (był na tyle uszkodzony, że nie nadawał się do regeneracji) - wymiana na nowy.

Efekt, wibracje pozostały ale znacznie mniejsze, szacuję że wyeliminowane w 40%

 

3. 2 tygodnie temu wymiana lewej i prawej przedniej pół osi na nowe. 

Efekt wibracje wyeliminowane w około 95%

 

4. Dzisiaj wymiana lewego i prawego tylnego łożyska z piastami (zaczynały buczeć)

Efekt wibracje wyeliminowane w 100% i  łożyska nie buczą.

 

Pozdrawiam Piotr.

Życzę sukcesów jeśli komuś taki problem wystąpi.

 

 

Edytowane przez Piotr U
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Piotr U napisał(a):

Od jakiegoś czasu (około pół roku) pojawiły się wibracje w przedziale od ok 130 do ok 150 km /h. Bez względu na jakim biegu jechałem, czy przyśpieszałem, czy była stała prędkość czy zwalniałem, wibracje w tym zakresie prędkości były zawsze.

Z czasem efekt wibracji pogłębił się do poziomu nieakceptowalnego.

 

Po kolei co zrobiłem i wymieniłem. 

1. Nowe opony komplet Pirelli P-zero zimowe- 5 tygodni temu,  wymieniłem bo stare już się nie nadawały.

Efekt, brak poprawy w obszarze wibracji.

 

2. 4 tygodnie temu, kompletny wał od silnika na tylną oś (był na tyle uszkodzony, że nie nadawał się do regeneracji) - wymiana na nowy.

Efekt, wibracje pozostały ale znacznie mniejsze, szacuję że wyeliminowane w 40%

 

3. 2 tygodnie temu wymiana lewej i prawej przedniej pół osi na nowe. 

Efekt wibracje wyeliminowane w około 95%

 

4. Dzisiaj wymiana lewego i prawego tylnego łożyska z piastami (zaczynały buczeć)

Efekt wibracje wyeliminowane w 100% i  łożyska nie buczą.

 

Pozdrawiam Piotr.

Życzę sukcesów jeśli komuś taki problem wystąpi.

 

 

Jaki Ty masz tam przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, derlysy napisał(a):

Jaki Ty masz tam przebieg ?

 

26 minut temu, derlysy napisał(a):

Jaki Ty masz tam przebieg ?

Samochód ma 150k, jednak przy 120k był wymieniony kompletny silnik z turbinami, cała skrzynia biegów oraz skrzynia X- drive.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rufio napisał(a):

Jaki silnik wyzionął ducha?

V8 4.4 pytanie czy przedlift czy poliftowy. To że silnik wymieniony to mnie nie dziwi. Ale że ZF ktoś zajechał i vtg to już tak.

Edytowane przez derlysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 godzin temu, Piotr U napisał(a):

Samochód ma 150k, jednak przy 120k był wymieniony kompletny silnik z turbinami, cała skrzynia biegów oraz skrzynia X- drive.

 

Sonar - chyba wołają Ciebie do stołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Sonar - chyba wołają Ciebie do stołu.

Nie jestem w temacie 🙂 W sensie, że benzyniaki też o kant tyłka można rozbić tak jak diesle? 😉 Jak tak dalej pójdzie to wkrótce wszyscy będziemy jeździli elektrykami ładując je co 200km i rzucając mięsem, że zimą trzeba wyłączać ogrzewanie, żeby gdziekolwiek dojechać. Albo zostanie użeranie się ze "starą" motoryzacją. U mnie póki co wszystko śmiga jak w nowym, ale co ja tam przejechałem, dopiero dobijam do 8000km przebiegu. Natomiast nie obraziłbym się gdyby przez kolejne lata tak dobrze się jeździło. Jestem na etapie doposażania auta w karbonowe dodatki i np. LED-owe projektory (najpierw kupiłem do przednich drzwi, ale mi się spodobało, więc dokupiłem też do tylnych). Na tematy związane z wymianą silnika, turbin, skrzyni biegów czy xDrive się nie wypowiem, bo dla mnie to jakaś abstrakcja (w żadnym z dotychczasowych wozów nie musiałem tego robić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, s0nar napisał(a):

Nie jestem w temacie 🙂 W sensie, że benzyniaki też o kant tyłka można rozbić tak jak diesle? 😉 Jak tak dalej pójdzie to wkrótce wszyscy będziemy jeździli elektrykami ładując je co 200km i rzucając mięsem, że zimą trzeba wyłączać ogrzewanie, żeby gdziekolwiek dojechać. Albo zostanie użeranie się ze "starą" motoryzacją. U mnie póki co wszystko śmiga jak w nowym, ale co ja tam przejechałem, dopiero dobijam do 8000km przebiegu. Natomiast nie obraziłbym się gdyby przez kolejne lata tak dobrze się jeździło. Jestem na etapie doposażania auta w karbonowe dodatki i np. LED-owe projektory (najpierw kupiłem do przednich drzwi, ale mi się spodobało, więc dokupiłem też do tylnych). Na tematy związane z wymianą silnika, turbin, skrzyni biegów czy xDrive się nie wypowiem, bo dla mnie to jakaś abstrakcja (w żadnym z dotychczasowych wozów nie musiałem tego robić).

I dobrze. Cieszymy się tym co mamy.

Zdrówko:) 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2024 o 01:48, s0nar napisał(a):

Nie jestem w temacie 🙂 W sensie, że benzyniaki też o kant tyłka można rozbić tak jak diesle? 😉 Jak tak dalej pójdzie to wkrótce wszyscy będziemy jeździli elektrykami ładując je co 200km i rzucając mięsem, że zimą trzeba wyłączać ogrzewanie, żeby gdziekolwiek dojechać. Albo zostanie użeranie się ze "starą" motoryzacją. U mnie póki co wszystko śmiga jak w nowym, ale co ja tam przejechałem, dopiero dobijam do 8000km przebiegu. Natomiast nie obraziłbym się gdyby przez kolejne lata tak dobrze się jeździło. Jestem na etapie doposażania auta w karbonowe dodatki i np. LED-owe projektory (najpierw kupiłem do przednich drzwi, ale mi się spodobało, więc dokupiłem też do tylnych). Na tematy związane z wymianą silnika, turbin, skrzyni biegów czy xDrive się nie wypowiem, bo dla mnie to jakaś abstrakcja (w żadnym z dotychczasowych wozów nie musiałem tego robić).

Podzielę się moim doświadczeniem w temacie dodatków karbonowych. Kiedyś kupowałem - zlecałem wykonanie kastomizowanych dodatków karbonowych do moich samochodów. Niestety jeden najazd na coś wyższego i charakterystyczne  " chrup" i 3 -5 tyś w błoto każdy element.

Dzisiaj kupuje elementy z ABS z chydrografiką, wizualnie na samochodzie wyglądają równie zaje...cie, są 5 razy tańsze, po najechaniu na cokolwiek najwyżej się delikatnie odkształcą.

Co do innych właściwości dzisiaj jako inżynier materiałoznastwa absolutnie nie znajduję uzasadnienia na zakup elementów z karbonu do aut typu BMW, Mercedes czy Audi.

Do Ferrari czy Porsche nie wypada nic innego poza karbonem ale do aut na co dzień ABS z chydrografiką.

To oczywiście wyłącznie moja opinia.

 

Pozdrawiam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu się zgodzę, że uzasadnienia raczej żadnego to nie ma. Raczej kaprys. Bo gdyby tak patrzeć tylko na uzasadnienie to i sam zakup M550i pewnie by się nie obronił, bo po co komu takie auto do jazdy wokół komina 🙂 Powiedzmy, że na dziury, studzienki i inne wyższe elementy uważam, bo je zwyczajnie omijam, a na krawężniki nie wjeżdżam to jeszcze jeden argument warto wziąć pod uwagę: złodziejstwo. Człowiek sobie doklei karbonu za 60k, a przyjdzie jeden z drugim i mu to odklei, więc to też warto wziąć pod uwagę. Staram się nie parkować byle gdzie, ale wiadomo, że różnie bywa zwłaszcza podczas wyjazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, derlysy napisał(a):

Za ile ?? 60 koła na karbon w G30 ? To co oprócz dyfuzora, boków i przodów jeszcze dołożyłeś ??

Jeszcze nic nie zamontowałem, bo dopiero rozważam całą operację, a biorąc pod uwagę fakt, że mam oklejone auto i część już poniesionego kosztu i prac poszłaby do śmietnika i trzeba by było robić jeszcze raz to decyzja nie jest tak oczywista i prosta. Z grubsza licząc same części to jakieś 40k:

Atrapa chłodnicy - 5000zł
Obudowy lusterek - 5400zł
Nakładka na przedni zderzak + spliter - 8700zł
Spoiler na klapę - 5200zł
Nakładki na progi - 5000zł
Dyfuzor - 10000zł
Korek wlewu paliwa - 450zł (to akurat już mam)

Znając życie pewnie na tym by się nie skończyło, bo zaraz by wyszło, że trzeba jeszcze to i tamto. Dolicz do tego robociznę jakieś 10k, ponowne oklejenie elementów i powstaje skrót myślowy w wysokości 60k. Pewnie jakiś rabat bym dostał, może mógłbym nie oklejać ponownie auta, ale to i tak nie wyjdzie 5 czy 10k za całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Jeszcze nic nie zamontowałem, bo dopiero rozważam całą operację, a biorąc pod uwagę fakt, że mam oklejone auto i część już poniesionego kosztu i prac poszłaby do śmietnika i trzeba by było robić jeszcze raz to decyzja nie jest tak oczywista i prosta. Z grubsza licząc same części to jakieś 40k:

Atrapa chłodnicy - 5000zł
Obudowy lusterek - 5400zł
Nakładka na przedni zderzak + spliter - 8700zł
Spoiler na klapę - 5200zł
Nakładki na progi - 5000zł
Dyfuzor - 10000zł
Korek wlewu paliwa - 450zł (to akurat już mam)

Znając życie pewnie na tym by się nie skończyło, bo zaraz by wyszło, że trzeba jeszcze to i tamto. Dolicz do tego robociznę jakieś 10k, ponowne oklejenie elementów i powstaje skrót myślowy w wysokości 60k. Pewnie jakiś rabat bym dostał, może mógłbym nie oklejać ponownie auta, ale to i tak nie wyjdzie 5 czy 10k za całość.

Pewnie post nie przejdzie bo wrzuciłem linka. W skrócie to co napisałeś to wszystko przepłacone. Dyfuzor obecnie za 4.999 koła jest 😉 Obudowa lusterek za 5400 ???? Kto Cię tak nie lubi że takie ceny Ci daje ? 😄

Edytowane przez derlysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ryb55 napisał(a):

na akcesoria m performance pewnie więcej niż 15% nie dadzą

Nikt nie karze takich rzeczy kupować w aso. Mają chłopaki sklepy swoje z certyfikacją. 25 koła to maks za takie dodatki. Montaż jest banalny. Więc pisanie 60 tys to nie wiem co ma na celu. Znaczy wiem ale nie powiem 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem co ma na celu pisanie, że można taniej. Pewnie można. Można nawet kupić miesięczny na komunikację miejską, będzie jeszcze taniej. Tylko jaki to ma cel? Jestem zwolennikiem oryginałów i one są dla mnie punktem odniesienia czy celem, bo charakteryzują się wyższą jakością i (zwłaszcza w przypadku części samochodowych) trwałością, lepszym dopasowaniem itp. Proponowanie chińskich zamienników jest jakby nie na miejscu. Każdy kupi to co mu pasuje. Montaż może i jest banalny, ale jednak zamiast uskuteczniać fuszerkę wolałbym to zlecić fachowcom, żeby było zrobione dobrze. Jak rozumiem Ty wszystko robisz sam? Remont w łazience, wymiana elektryki w domu, warzywa i owoce pewnie też hodujesz sam? Może nawet ciuchy sam szyjesz? 😉 No bo pieczywo to na bank sam wypiekasz, po co dać zarobić piekarzowi 😉 Przecież można taniej samemu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego sOnar, nie sluchaj tych bzdur, to zazdrosc posiadaczy diesla 2.0. Jesli sie posiada g30 550i, auto genialne, montaz chinskiego badziewia, to profanacja. W tym aucie, albo ori, albo nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Nie wiem co ma na celu pisanie, że można taniej. Pewnie można. Można nawet kupić miesięczny na komunikację miejską, będzie jeszcze taniej. Tylko jaki to ma cel? Jestem zwolennikiem oryginałów i one są dla mnie punktem odniesienia czy celem, bo charakteryzują się wyższą jakością i (zwłaszcza w przypadku części samochodowych) trwałością, lepszym dopasowaniem itp. Proponowanie chińskich zamienników jest jakby nie na miejscu. Każdy kupi to co mu pasuje. Montaż może i jest banalny, ale jednak zamiast uskuteczniać fuszerkę wolałbym to zlecić fachowcom, żeby było zrobione dobrze. Jak rozumiem Ty wszystko robisz sam? Remont w łazience, wymiana elektryki w domu, warzywa i owoce pewnie też hodujesz sam? Może nawet ciuchy sam szyjesz? 😉 No bo pieczywo to na bank sam wypiekasz, po co dać zarobić piekarzowi 😉 Przecież można taniej samemu zrobić.

Ale kto mówi o chińskich wynalazkach ?? Mówię o oem częsciach. Gotujesz się i już nie czytasz uważnie. Dwa zakładałeś coś kiedyś w aucie ? Czy tylko kupiłeś i jeździsz ? Firmy tuningowe lepiej to założą niż rzemieślnicy z aso bo zakładam że o nich wspomniałeś. I nie kosztuje to w tym przypadku jakiś kroci. To nie oklejanie auta gdzie trzeba wykazać się precyzją i czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Kolego sOnar, nie sluchaj tych bzdur, to zazdrosc posiadaczy diesla 2.0. Jesli sie posiada g30 550i, auto genialne, montaz chinskiego badziewia, to profanacja. W tym aucie, albo ori, albo nic. 

Pozdrawia posiadacz 2.0 w dieslu😉

IMG_20240131_122250.jpg

Edytowane przez derlysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zle trafiles, mam obecnie 4ry beemki oraz Alpine. Jesli mowimy o oem czesciach, pochwalam. Jesli mowimy o chinczykach, to nie. Wypowiedz dotyczyla sie tylko i wylacznie tego. 550i nie mam ale serwisuje ich wiele. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kkx5 napisał(a):

Zle trafiles, mam obecnie 4ry beemki oraz Alpine. Jesli mowimy o oem czesciach, pochwalam. Jesli mowimy o chinczykach, to nie. Wypowiedz dotyczyla sie tylko i wylacznie tego. 550i nie mam ale serwisuje ich wiele. 

To po kiego mi zarzucasz jakieś brednie ? Pisze od początku o oem częsciach i profesjonalnym montażu. I nie będę bierny jak ktoś tu próbuje czarować że 60 tys zł na to ma wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.