Skocz do zawartości

M54B30 - wypadające zapłony i wyłączające się cylindry


Kamis.lbn

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.
 
Wracam do ogarnięcia tematu, pojedyńczych wypadań zapłonów, odłączania cylindrów itp itd. W M54B30.
Jeździ z grubsza bez problemu, ale powracające błędy i kiepska praca szczególnie na zimnym czasami irytują.
Na zimnym silniku najczęściej po nocnym postoju rano po odpaleniu, kiedy nie ruszę i chodzi na wolnych obrotach zaczyna gubić zapłony, przestaje chodzić na któryś cylinder itp. Ogólnie idzie sobie z tym poradzić w ten sposób, że wystarczy delikatnie pedałem podnieść obroty na czas działania dogrzewania kata i potem ruszam i już jedzie. Jeśli chwilę postoi na wolnych zaczyna szarpać się krztusić itp. W czasie zagrzewania się i na gorącym silniku nic się nie dzieje w trakcie jazdy odczuwalnego. Zostawiając go gorącego na wolnych obrotach, na kilka minut tzw parkotania znowu zgubi któryś cylinder.
Zrobione jest: nowa odma, przejrzane niby wszystkie nieszczelności na dolocie, nowa disa, wężyki, zaślepki za kolektorem.
Ogólnie chodzi nieźle, nie ma mocy zbyt wiele, ale chyba jak to m54, ciężko mi wyczuć czy powinno być lepiej. Jest jakaś świeża przepływka, ale brak oznaczeń i wymieniał ja ktoś wcześniej. Po podpięciu do INPY są takie błędy jak na zdjęciach, nawet gdy wydaje mi się, że auto w miarę pracuje to one się zapisują. Wrzucam parametry z INPY na zimnym silniku i po rozgrzaniu.
Jeździłem dziś i testowałem, aż do pełnego zagrzania auta i co zwróciło uwagę to, że sondy cały czas były na grzałce, czy tak ma być? Poza tym wartości leżały cały czas.
Lambdaintegrator oczywiście rozjechane, po skanowaniu dość szybko łapie znowu rozjazd.
Od czego zacząć? Sondy? Czy dalej jakieś nieszczelności? Przepływka?
Pompa powietrza wtórnego mega głośno wyje po odpaleniu, nie wiem czy ma ona jakiś wpływ na to, czy to temat poboczny.
Pierwsze zdjęcia na zimnym ostatnie na gorącym silniku. Po skasowaniu adaptacji w ciągu kilku minut lecą znowu na 28.

Od czego zacząć? Czy te grzałki sondy powinny chodzić gdy już auto mocno gorące?

1706168032717.jpg

1706168032734.jpg

1706168032749.jpg

1706168032766.jpg

1706168032788.jpg

1706168032941.jpg

1706168032952.jpg

1706168032970.jpg

1706168032983.jpg

1706168032996.jpg

1706168033009.jpg

1706168033022.jpg

1706168033045.jpg

1706168032571.jpg

1706168032559.jpg

1706168032520.jpg

1706168032507.jpg

1706168032490.jpg

1706168033022.jpg

1706168032622.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest lpg czy czysta benzyna?
Korekty idą w kosmos. Jak jest szczelny kolektor, to do wymiany przepływka na używaną ori lub nową z aso. Jak przepływka przekłamuje to jest za bogata mieszanka i mocy nie będzie.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma gaz.

Kolektor był ściągany miesiąc temu, bo była uszkodzona odma i auto w ogóle nie chodziło, teraz jest o niebo lepiej, ale dalej nie do końca dobrze. Nowa uszczelka pod kolektor, nowa odma, zaślepki z tyłu kolektora, nowa disa, bo się przycinała, przejrzane niby wszystko po stronie dolotu wg mechanika. 

To co pokazuje przepływka z tych odczytów nic nie mówi o tym czy jest sprawna?
Odpinałem kiedyś przepływkę, by zobaczyć czy coś będzie lepiej po odpięciu, ale nie czuć różnicy poza podniesieniem się obrotów, plus wyrzuca błąd od skrzyni i ciężko idzie coś sprawdzić, bo skrzynia szarpie.

Co myślisz o tych sondach? Grzałki tak chodzą cały czas, nawet kiedy silnik ma już temperaturę roboczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura płynu chłodniczego 40 stopni, to zimny silnik. Więc na pewno grzałki wtedy będą chodzić.
Przepływka pokazuje wartość, silnik próbuje się do niej dostosować - nie pamiętam już wartości dla m54 ile powinno być poboru powietrza - ale 13kg/h wydaje mi się dużo

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałki chodziły, kiedy płyn chłodniczy miał według zdjęć 93,75st (na wyjściu 42st - nie wiem gdzie to jest mierzone), po około godzinnej jeździe z podpiętą INPĄ. W dalszym ciągu na sondach nic, a na grzałki wszystkie po prawie 100%. Przez cały czas gdy jeździłem ta wartość nie spadła. Dlatego pytam czy tak ma być?

Przepływka wydaje mi się jakiś noname, sprobuję podmienić na jakiś oryginał, choćby używany. Jak mocno i gwałtownie dodam gazu, to na pobieranej masie powietrza wyskakuje wartość ponad 100 i wykrzyknik, też pytanie czy tak jest zawsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.