Skocz do zawartości

X3E83 termostat a temperatura cieczy chłodzącej


kitex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i odwiedzających.

Poruszam temat termostatu do mojej (Beatki) , ponieważ na forum nic w temacie który chcę poruszyć , nie znalazłem.

 

Przetestowałem na własnej skórze 6 termostatów różnych firm i średnio co rok wymiana . Wymyśliłem że przyczyna może być ukryta w obudowie termostatu , tudzież kiepskiej jakości jej wykonania , lub doboru materiału z którego jest zrobiona . Pomyślałem że może w ramach moich doświadczeń w w/w temacie poszukam samego wkładu i założę do oryginalnej obudowy . Oryginalny termostat BMW ma temperaturę otwarcia przy 88 st.C , ja znalazłem 94 st.C , identyczny na wygląd i ten sam numer 2248038 . Tu moje pytanie : jakie mogą być skutki podniesienia temperatury silnika o te 6 st. C ? 

Za odpowiedzi z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skutki wyższej temperatury to oczywiście może być przegrzanie silnika. Osobiście raczej nie kombinowałbym z temperaturami, ale nie mam też z tym doświadczenia w tym modelu.

Dlaczego chcesz zwiększać temperaturę? Wolno ci się nagrzewa?

Ps. masz oba termostaty? Ten od egr pozwala na szybsze nagrzewanie silnika.

 

Wymieniasz co rok z jakiego powodu? cieknie? nie trzyma temperatury?

Odnośnie zamienników w bmw często zamiennik = 2 razy wymiana.

Ostatnio do M57n2 kupowałem oryginał z bmw.

Np sklep czescidobmw.pl poleca głównie oryginalne termostaty, przynajmniej do m57. No a m47 to bliźniacza konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w necie wkład wyglądający identycznie jak oryginał , tylko opisany że ma 92 st C , a nie 88 . Szukałem na 88 samego wkładu , jednak bezskutecznie . Wszystkie w sprzedaży są w obudowie , a te zamienniki podejrzewam że to właśnie ich obudowy są do d... Na ten czas włożyłem do oryginalnej obudowy wkładkę z zamiennika CALORSTAT TH 6872.88 , oczywiście z małą przeróbką . Zrobiłem test w rondelku na płycie termometrem STC-1000 ( dokładność pomiaru 0.1 st C ) , i zaczyna otwierać przy ok. 87 st C . Może uda mi się w tym tygodniu zamontować , to napiszę jak poszło . 

Przyczyna : długo łapie temperaturę , przy jeździe z góry temperatura gwałtownie spada , tak jak na postoju odpalony traci temperaturę , po czym  po ruszeniu zaczyna znowu się nagrzewać . Gdyby to był termostat od EGR-a to temperatura spadała by podczas jazdy ( temat przerobiłem ).

Nie wiem dla czego nie ma w sprzedaży samych wkładów , przecie to jest wymienialne , i może kosztować ze 50 zł. a nie jak w BMW w Krakowie powiedzieli 500 zł. wraz z obudową ( na cholerę mi ona ) jak moja jest OK. a tylko wkładka zacięta na otwartym .

Robię to w ramach doświadczenia , z myślą że się uda , a wtedy serwisy może przestaną doić kasę od nas użytkowników , a przynajmniej może zaczną sprzedawać same wkłady , a nie całe termostaty . Mówimy głośno o ochronie środowiska , efekcie cieplarnianym itp. a oni na siłę wciskają ten plastikowy szpej który nikomu do niczego nie jest potrzebny ( no chyba że komuś pęknie ) ale to inna sprawa . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kitex napisał(a):

 

Robię to w ramach doświadczenia , z myślą że się uda , a wtedy serwisy może przestaną doić kasę od nas użytkowników , a przynajmniej może zaczną sprzedawać same wkłady , a nie całe termostaty . Mówimy głośno o ochronie środowiska , efekcie cieplarnianym itp. a oni na siłę wciskają ten plastikowy szpej który nikomu do niczego nie jest potrzebny ( no chyba że komuś pęknie ) ale to inna sprawa . 

 

Kolego, a Ty chcesz jeździć, czy robić tu za Gretę Thunberg? 🙂

 

Skoro co rok wymieniasz zmiennik, może kup coś porządnego, albo zleć wymianę komuś innemu?

W 2016 kupiłem E83 M47N z uwalonymi termostatami. Założyłem termostaty firmy BEHR. Od tego czasu przejechałem ponad 100 tys. km bez najmniejszych problemó z temperaturą. I nadal jeżdżę 🙂

  • Lubię to 1

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny sklep.

Panowie Ziółkowscy zawsze pomogą, można ich dopytać o części. Polecają, gdzie można uderzyć w dobry zamiennik a gdzie lepiej dać oryginał.

Tutaj mają też na forum swój temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.