Znalazłem w necie wkład wyglądający identycznie jak oryginał , tylko opisany że ma 92 st C , a nie 88 . Szukałem na 88 samego wkładu , jednak bezskutecznie . Wszystkie w sprzedaży są w obudowie , a te zamienniki podejrzewam że to właśnie ich obudowy są do d... Na ten czas włożyłem do oryginalnej obudowy wkładkę z zamiennika CALORSTAT TH 6872.88 , oczywiście z małą przeróbką . Zrobiłem test w rondelku na płycie termometrem STC-1000 ( dokładność pomiaru 0.1 st C ) , i zaczyna otwierać przy ok. 87 st C . Może uda mi się w tym tygodniu zamontować , to napiszę jak poszło .
Przyczyna : długo łapie temperaturę , przy jeździe z góry temperatura gwałtownie spada , tak jak na postoju odpalony traci temperaturę , po czym po ruszeniu zaczyna znowu się nagrzewać . Gdyby to był termostat od EGR-a to temperatura spadała by podczas jazdy ( temat przerobiłem ).
Nie wiem dla czego nie ma w sprzedaży samych wkładów , przecie to jest wymienialne , i może kosztować ze 50 zł. a nie jak w BMW w Krakowie powiedzieli 500 zł. wraz z obudową ( na cholerę mi ona ) jak moja jest OK. a tylko wkładka zacięta na otwartym .
Robię to w ramach doświadczenia , z myślą że się uda , a wtedy serwisy może przestaną doić kasę od nas użytkowników , a przynajmniej może zaczną sprzedawać same wkłady , a nie całe termostaty . Mówimy głośno o ochronie środowiska , efekcie cieplarnianym itp. a oni na siłę wciskają ten plastikowy szpej który nikomu do niczego nie jest potrzebny ( no chyba że komuś pęknie ) ale to inna sprawa .