Skocz do zawartości

e39 3,0d automat GM - po rozgrzaniu rusza z dwójki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie..

1) na zimnym - (dopóki silnik / olej w skrzyni się nie rozgrzeje) - ZAWSZE rusza z jedynki..

2) na rozgrzanym - ZAWSZE rusza z dwójki (z wyjątkiem pkt. 3 i 4)

3) na rozgrzanym, jak rozpędzę się do powyżej 70 km/h (tak, że skrzynia wrzuci ostatni - piąty bieg) po czym się zatrzymam, to ZAWSZE rusza z jedynki.

4) na rozgrzanym, po wrzuceniu na N / R i potem D - ZAWSZE rusza z jedynki

5) w trybie 'sport' - ZAWSZE rusza z jedynki (niezależnie ciepły czy zimny)

Poza tym skrzynia chodzi bardzo dobrze, biegi przerzuca płynnie. Pół roku temu wymieniłem olej (przed wymianą czasem delikatnie potrafiła szarpnąć z jedynki na dwójkę - tylko na zimnym). Przed wymianą oleju zachowanie podczas ruszania (z dwójki) wyglądało tak samo, jak teraz.

to tak ma być, czy coś jest nie teges..?

image.png.e1d4ddc70a74c72efc3da2d8cf2497b0.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ma być. Ta skrzynia ma funkcję wykrywania jazdy w korku. Samochód rusza wtedy z 2. biegu. Ma to zwiększać komfort jazdy, ograniczyć zużycie paliwa i zmniejszyć tendencję do pełzania podczas postoju samochodu. Mocne naciśnięcie pedału gazu podczas ruszania powinno spowodować redukcję do 1. biegu.

Opublikowano

ok, dzięki w takim razie za konkretne info👍, trochę mnie uspokoiłeś 😉

faktycznie, przy mocnym wciśnięciu gazu podczas ruszania zrzuca na 1. jednak myślałem, że powinno tak być tak, że jak się zatrzymam pod dosyć stromą górkę, to powinien ruszać jednak z jedynki.

z innej beczki.. zastanawiał się ktoś z was, czy warto stosować taki 'Liqui Moly 5135 Dodatek do automatów ATF'

cyt:"...dodatek do automatycznych skrzyń biegów, który uszczelnia, zapobiega wyciekom i chroni elementy przekładni. ATF ADDITIV nie zagęszcza oleju a jego funkcja polega na działaniu aktywnej chemii, która delikatnie spulchnia wszystkie gumowe uszczelnienia..." 

image.png.8b3b35f6fec2f77739f6baa867395d99.png

nie lubię eksperymentować, ale auto dosyć stare, więc i uszczelnienia w skrzyni pewnie już nie takie jak kiedyś.

Jeden z cenionych przeze mnie mechaników (ale nie spec od skrzyń) wypowiadał się mega pozytywnie o tym środku. wiele pozytywów czytałem też w sieci. jednak nikt nie pisze o skrzyniach (GM). a jak wiadomo skrzynie te są dość 'specyficzne' na tyle, że część mechaników nawet nie chce się podejmować wymianę oleju, wręcz ją odradzają.

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 7.11.2023 o 10:36, sabina2008 napisał(a):

z innej beczki.. zastanawiał się ktoś z was, czy warto stosować taki 'Liqui Moly 5135 Dodatek do automatów ATF'

A wymieniłeś olej w skrzyni biegów? Masz GM więc podobno jest jakieś wyzyko, u siebie w ZF wymieniałem przy jakichś 270 000km i nie było problemu, wręcz poprawa.
A co do ruszania z drugiego biegu. U mnie to było normalne, zawsze ruszał z dwójki przy normalnej jeździe. Z jedynki tylko jak zmieniłem na M/S, albo jak wybrałem mu jedynkę manualnie.

Opublikowano

tak, olej zmieniałem pół roku temu. poprawa jest, bo jak pisałem wcześniej potrafiła skrzynia agresywniej przerzucić z 1 na 2 przy nierozgrzanym oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ciesz się, że działa i wymień olej kolejny raz po 60 tys. km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.