Skocz do zawartości

BMW E60 520i - otwieranie klapy bagażnika


Bartek-1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

mam problem w BMW E60 520i 2003 sedan z klapa bagażnika. Klapa przestała się otwierać po naciśnięciu przycisku na kluczyku ani na klapie bagażnika. Klapę mogę jedynie otworzyć awaryjnie przekręcając kluczykiem.

Szukałem już podobnych tematów i często przyczyna jest przerwanie przewodu pomiędzy klapa bagażnika a komora akumulatora ale u mnie wszystko jest tam w porządku. Przerwy nie przerwane, poruszałem przewodami równocześnie naciskając przycisk na kluczyku i zero reakcji. Bezpieczniki w porządku, moduł klapy mam nie w styropianie pod zapasówka tylko obok zapasówki, zabezpieczony folia (zalanie wykluczone) sprawdzałem nie ma tam wody.

Co może być przyczyną? Gdzie szukać problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marek1610 napisał(a):

Mikrostyk w przełączniku klapy bagażnika najprawdopodobniej. Niedawno w E92 wymienialiśmy i po zmianie jest ok., a też mial przypadki, że musiał otwierać awaryjnie.

W przypadku uszkodzenia mikrostyku w klapie bagażnika po naciśnięciu przycisku na pilocie bagaznik się nie otworzy? Czy w takim przypadku nie otwiera się tylko po naciśnięciu przełącznika klapy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam trochę inne pytanie, czy u Was w E61 klapa manualna, otwiera się lekko czy z oporem?

U mnie ewidentnie chodzi ciężko i muszę użyć siły, na pewno nie podnosi sie sama czy z jednym palcem.

Ale z drugiej strony wcale nie opada (czyli siłowniki trzymają), mogę w każdej chili zatrzymać i tak zostanie.

Chyba bede musiał u kogoś innego przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2023 o 20:52, Bartek-1992 napisał(a):

W przypadku uszkodzenia mikrostyku w klapie bagażnika po naciśnięciu przycisku na pilocie bagaznik się nie otworzy? Czy w takim przypadku nie otwiera się tylko po naciśnięciu przełącznika klapy? 

Powiem ci, że to tak losowo było. Nam na warsztacie nie zaciął się tak, że trzeba było otwierać awaryjnie, ale właścicielowi tak. Było tak, że klapa nie chciała się zamknąć, jakby cały czas dawał sygnał otwarcia, więc pewnie jemu zdażyło się na odwrót. Po wymianie było ok, a czasu brak, więc nawet nie chciało się do starego zaglądać do środka jak wyglądał, czy woda się tam dostała, czy korozja. Było widać, że uszczelka wygląda żle, ale na dalsze analizy jakoś zabrakło chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.