Skocz do zawartości

Ubywa płynu chłodniczego, a nie ma wycieku w silniku BMW N47. Gdzie szukać przyczyny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przez 6 lat użytkowania auta miałem dwie dolewki po 0,5 litra tak rok po roku . Śladu zero . Po tym miałem wymianę chłodniczki EGR po 1,5 roku następna wymiana chłodniczki wraz z zaworm EGR . Ostatnia awaria to pęknięcie króćca pod kolektorem ssącym. Ubytki były już dość duże bo po przejechaniu 20 km dolewałem nawet 2 litry . Płyn widać na poduszce silnika cały był mokry. Puszcza tez pompa wody ewentualnie sprawdzić łączenia na chłodnicy . 

Opublikowano

Cześć u mnie było podobnie,wycieków zero a płynu ubywało.Okazało się że płyn uciekał w bardzo małych ilościach do oleju silnika poprzez uszczelki w wymienniku ciepła oleju .Po wymianie wszystkich uszczelek problemu nie ma

 

Opublikowano (edytowane)

U mnie wyciekał płyn przy króćcu wodnym do chłodnicy i pompie wody. Uszczelki #2 i #9 zrobiły się plastikowe.

water_pump_n47d20a.png

Edytowane przez raz3rek
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Siema co prawda mam silnik N57 ale u mnie był pęknięty krociec wodny na łączeniu i sparciała uszczelka przy silniku wymieniłem i problem zniknął też nie mogłem zlokalizować bo ubywało go mało i jak silnik był gorący to odparowywał Pozdro

Edytowane przez Camell33
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może to być chłodnica EGR. Sprawdź po VIN w ASO czy nie podlega pod akcje techniczną na wymianę Bardzo dużo aut z silnikami N47 i N57 ale też B47 i B57 podlega pod tą akcje.

Oczywiście najpierw sprawdź wszystkie powyższe informacje.

 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ubaw poziomu płynu chłodniczego bez widocznego wycieku może być uciążliwym problemem. Oto kilka miejsc, gdzie warto sprawdzić przyczynę:

  1. Sprawdź chłodnicę: Czy masz widoczne plamy na chłodnicy? Mogą pojawiać się na przedniej osłonie samochodu.

  2. Kontrola pod blokiem: Czasem płyn chłodniczy może wyciekać i parować natychmiast po kontakcie z gorącym silnikiem, więc sprawdź obszar pod blokiem silnika.

  3. Wentylator chłodnicy: Upewnij się, że wentylator chłodnicy działa poprawnie. Jeśli nie, może to prowadzić do przegrzewania i parowania płynu.

  4. Wewnętrzna utrata: Sprawdź, czy nie ma wilgoci wewnątrz samochodu. To może świadczyć o uszkodzeniu nagrzewnicy, która mogłaby być przyczyną wycieku chłodnicy do wnętrza.

  5. Sprawdź odpowietrzniki: Czasem w powietrznikach może gromadzić się powietrze, co wpływa na prawidłowy obieg płynu chłodniczego.

  6. Korek chłodnicy: Upewnij się, że korek chłodnicy działa poprawnie i nie dopuszcza do ucieczki płynu.

Jeśli wszystko wizualnie wydaje się w porządku, ale płyn chłodniczy ubywa, a nie ma widocznego wycieku, warto skonsultować się z mechanikiem. Mogą użyć specjalnych narzędzi do sprawdzenia systemu chłodzenia i wykrycia ewentualnych nieszczelności.

Pamiętaj, że system chłodzenia jest kluczowy dla zdrowia silnika, więc warto szybko zidentyfikować i rozwiązać ten problem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.