Skocz do zawartości

F07 550i - Bierze dużo oleju - N63


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam pytanie do specjalistów marki.

Tak jak w tytule, mój 550i zjada za dużą ilość oleju i dymi tym olejem. Dlatego też pragnę podpytać o najprawdopodobniejszą przyczynę zanim mi go pokroją na części. Internety wspominają o takich możliwych usterkach.

Silnik to N63 z przebiegiem 180k

 

  1. Turbiny i przepuszczanie oleju do kolektorów ssących
  2. Uszczelniacze zaworowe
  3. Pierscienie olejowe na tłokach
  4. Cylindry uszkodzone przez nieprawidłową pracę wtryskiwaczy
  5. Odma

 

Kilka faktów:

  • Samochód spala ok 1L oleju na 1000km
  • Auto na zimno nie kopci, problem pojawia się dopiero na dobrze rozgrzanym motorze.
  • Gdy czekam na światłach dłuższą chwilę (2-3) min i ruszam to pojawia się spora chmura dymu za mną.
  • Na stromym stoku i tył auta na górze to strasznie dymi nawet na wolnych obrotach.
  • Na obrotach 1000-1200 podczas jazdy jest wyczuwalna nie równa praca jakby wypadały jakieś zapłony
  • Silnik ma moc a turbin w ogóle nie słychać

 

Auto idzie do mechanika, co przypilnować lub poprosić w pierwszej kolejności do sprawdzenia?

Cisnienie na cylindrach etc ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe.

To bolączka w zasadzie wszystkich nowożytnych V8, począwszy od np. e60.

Temat do ogarnięcia bez zdejmowania głowic, ale pewnie trzeba wyciągnąć motorownię z komory.

pzdr

yaz

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

wiec tak, po diagnozie i przeswietleniu całego silnika stwierdzono dużo oleju przy uszczelniaczach trzonka zaworowego. Turbiny suche, katalizatory jeszcze niezapchane, tuleje cylindrów bez rys a kompresja na każdym cylindrze przynajmniej 12,5bara. 

pytanie czy warto iść w wymianę bez zdejmowania głowic + odma, czy po Bożemu wraz z wymianą rozrządu. Auto ma dopiero 180k. Specjaliści wycenili mi wyjęcie silnika wraz z jego naprawą na 75rb/h do tego części co znalazłem 8k a więc zabawa na przeszło 30tyś pln

Nie mam pojęcia ile kosztuje wymiana samych uszczelniaczy bez zdejmowania głowic. może ktoś się orientuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem skąd jesteś ale możesz zadzwonić do Sebka z forum 7er --> https://bimmergarage.pl/#kontakt

Oni robią m.in. uszczelniacze w silnikach z serii N.

 

pzdr

yaz

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Auto naprawione, tanio nie było i też tego się spodziewałem. 

Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowić = 15k PLN

polecam Stando Serwis BMW pod Wrocławiem.

Przejechałem już 2k km i nic się nie zmieniło w ilości oleju a przed naprawą musiałem już 3 razy dolewać. 

 

 

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.