Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, czy ktoś z forumowiczów Warszawa/Łódź lub okolice tych miast -  ma G31 z zawieszeniem sportowym MSPORT lub Tym najwyższym ADAPTIVE DRIVE i mógłby mnie przewieźć w WEEKEND albo nawet dzisiaj, dosłownie 5 km, ponieważ chciałem porównać komfort z EDC, mam zamówione drugie auto i mam ewentualną mozliwosc podmiany konfigu. I muszę sprawdzić czy którekolwiek z tych dwóch rodzajów zawieszenia mi pasuje. Z góry Dzięki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To najwyższe z tego co wiem nie występowało w G31. Tylko w G30 i tylko w wersji M550i. Wyposażenie ma kod S2VW i jest genialne. Ja wziąłem je trochę w ciemno (dopłata ponad 20k), bo dealer nie mał samochodu z takim układem i nie mogłem przetestować, ale po kilku miesiącach użytkowania stwierdzam, że jest warte każdych pieniędzy. Jeszcze komfortowe, a już sportowe. Sporo lepsze od zwykłego EDC, bo oprócz zmiennej siły tłumienia amortyzatorów oferuje również aktywny układ kierowniczy, skrętną tylną oś i system kompensujący przechyły boczne (znany m.in. z Porsche). Także jest i komfort i sztywność. Całość robi mega robotę i mogę śmiało polecić.

Opublikowano
W dniu 25.08.2023 o 16:43, s0nar napisał(a):

To najwyższe z tego co wiem nie występowało w G31. Tylko w G30 i tylko w wersji M550i. Wyposażenie ma kod S2VW i jest genialne. Ja wziąłem je trochę w ciemno (dopłata ponad 20k), bo dealer nie mał samochodu z takim układem i nie mogłem przetestować, ale po kilku miesiącach użytkowania stwierdzam, że jest warte każdych pieniędzy. Jeszcze komfortowe, a już sportowe. Sporo lepsze od zwykłego EDC, bo oprócz zmiennej siły tłumienia amortyzatorów oferuje również aktywny układ kierowniczy, skrętną tylną oś i system kompensujący przechyły boczne (znany m.in. z Porsche). Także jest i komfort i sztywność. Całość robi mega robotę i mogę śmiało polecić.

Mam u siebie Adaptive Drive w G31 540D LCI, można było domówić do każdej wersji, ale opcja ta wyklucza aktywny układ kierowniczy i skrętną tylną oś, przynajmniej tak było w konfiguratorze jak zamawiałem, poza zmienną siłą tłumienia ma aktywne stabilizatory, na 20" ROF w trybie comfort jest w miarę komfortowo, ale w trybie sport jest twardo, natomiast auto bardzo dobrze się trzyma drogi w zakrętach, obecnie przejechałem 100 tys. km w prawie 3 lata i co najważniejsze bez żadnej awarii.

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

O tym właśnie pisałem, że maxa można mieć tylko w M550i. W 540i miałem EDC + aktywny układ kierowniczy ze skrętną ośką, bo AD wykluczał jedno z tych dwóch. Teraz w końcu mam komplet tych systemów i to jest to! Comfortu praktycznie nie używam. Śmigam na Sport, który jest wyraźnie twardszy niż w zwykłym EDC.

Edytowane przez s0nar
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 27.08.2023 o 12:50, s0nar napisał(a):

O tym właśnie pisałem, że maxa można mieć tylko w M550i. W 540i miałem EDC + aktywny układ kierowniczy ze skrętną ośką, bo AD wykluczał jedno z tych dwóch. Teraz w końcu mam komplet tych systemów i to jest to! Comfortu praktycznie nie używam. Śmigam na Sport, który jest wyraźnie twardszy niż w zwykłym EDC.

@s0narto są różne opcje, w g30 m550i i g31 m550d (przed liftem) można było zamówić zawias m adaptive professional (czy jakos tak, jest bardziej sportowe), a do zwykłej piątki adaptive drive (bardziej komfortowe).

 

@kapibara22 też miałem tą rozkminkę. EDC mam i bardzo polecam, Adaptive Drive jeszcze lepsze, ale drogie i troche sztuczne i potencjalnie drogie w naprawach (ale komfort jest naprawdę mega).

Adaptive Drive to EDC + kamera i aktywne stabilizatory, amory są te same.

 

Zobacz tutaj -> 

 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zapomniałem, że był taki dziwny twór jak M550d w karawanie 🤣 Ale zasadniczo tę najwyższą opcję zawieszenia można było mieć w najwyższym modelu i tyle. Już w 540i chciałem mieć M Professional (poskładany z 3 opcji), ale dopiero w poliftowej M550i się udało otrzymać taki zawias, o jaki mi od początku chodziło. Choć pewnie gdybym 5 lat temu zdecydował się na M550i to też by się udało. Efekt tego zawieszenia jest taki, że jeździ mi się tym jak Ferrari (tzn. w Ferrari 458 Italia miałem takie odczucia, że auto się nie kołysze na boki i teraz mam podobnie). Więc polecam jak ktoś lubi sportowe doznania. A jak ktoś stawia na komfort i bujanie jak na pontonie to niech nie bierze M Professional'a 😄

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej,

 

w G31 przedlift ktoś może podpowiedzieć odnośnie zawiasu co jest wg kodów:

223
Adaptive Suspension

2VH
Integral Active Steering

-> to jest "tylko" EDC? z tyłu są miechy, z przodu amor z "kablem", magiel aktywny

 

 

i pytanie 2

481
Sport Seats F Driver/front Passenger

-> czy da radę zrobić pamięć foteli, na dziś jest tylko pamięć lusterek po zmianie profilu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

223 Adaptive Suspension oznacza elektronicznie regulowane amortyzatory jak w każdym G31, poszerzone o funkcję dostosowania ich do sytuacji drogowej i stylu jazdy. Przełącznik trybów ma obok trybów Sport, Comfort i Eco Pro dodatkowo tryb Adaptive. Jak na filmie:

2VH to skrętne tylne koła dla poprawy prowadzenia w zakrętach i ułatwienia manewrowania. Przekładnia kierownicza ma zmienne przełożenie i Servotronic.

Bez 2VH przekładnia kierownicza ma tylko Servotronic.

Niezależnie od 2VH każde G31 miało w standardzie: EDC z amortyzatorami przednimi z kablem (regulowane elektronicznie), miechy z tyłu (amortyzatory pneumatyczne) ponieważ każde G31 ma także samopoziomowanie.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.