Skocz do zawartości

F48 z Kanady - dostosowanie lamp do warunkow Europejskich


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem,

Pacjent BMW F48 18' z Kanady.

Czeka mnie dostosowanie oświetlenia do warunków europejskich i stwierdziłem, że dobrze by było poprosić o poradę osób które mają do czynienia z BMW na co dzień. 

Interesują mnie dwie kwestie :

1. Lampy przednie LED (nie adaptacyjne) - klosze mam europejskie, jednak moduły LED ori z Kanady. I tutaj pytanie - czy aby przystosować lampy do warunków europejskich, wystarczy kodowanie czy należy też wymienić moduły LED na europejskie?
2. Lampy tyle ( ze zwykłą żarówką w kierunkowskazie) - jeżeli chodzi o kierunkowskaz, słyszałem że wystarczy wymienić żarówkę na żółtą, aby otrzymać pomarańczową barwę światła. Jednak jak wygląda sytuacja ze światłem przeciwmgielnym? Wystarczy kodowanie i dołożenie przycisku w panelu włączania świateł, czy trzeba wymieniać całe lampy?

Lampa jest taka, jak na załączonym obrazku.

To moje pierwsze auto zza oceanu, więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli moje pytania są banalne. Wdzięczny też będę za przedstawienia dodatkowych niuansów, jeżeli takie są.

Pozdrawiam,

Mateusz

x1lt.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Tylko kodowanie, wymiana żarówki kierunku z tyłu na LED żółty, dołożenie przycisku przeciwmgielnych z tyłu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiele modeli wyprodukowanych po 03/2018r nie ma instalacji i ledów do przeciwmgłowych tył. Warto sprawdzić, przed wysyłką lamp na przeróbkę

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

F48 ma.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku przednich reflektorow LED, gdy modul jest z US a lampa z EU, moze byc powazny problem z kodowaniem ich. Po prostu nie chca sie przekodowac. Lampa swieci tylko czesciowo. Dopiero przekopiowanie paramatrow z auta europejskiego rozwiazuje sprawe.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 24.09.2023 o 11:55, mmw napisał(a):

W przypadku przednich reflektorow LED, gdy modul jest z US a lampa z EU, moze byc powazny problem z kodowaniem ich. Po prostu nie chca sie przekodowac. Lampa swieci tylko czesciowo. Dopiero przekopiowanie paramatrow z auta europejskiego rozwiazuje sprawe.

Kodują się bez problemu, mam lampy EU, a moduły oryginał US i działają po szybkim kodowaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja mialem taki przypadek u jednego klienta, ktoremu sciagnalem auto z USA, ze zalozylismy nowe lampy Hella, bo byly tansze niz uzywki, a moduly ocalaly, no i nie dalo sie zakodowac za chorobe. Niewazne czy kodowanie robilem na US czy na EU, swiecila tylko czesc lampy i to slabo. Programowanie tez nic nie dalo. Ja przejrzalem parametry kodowania na USA i EU i bylo roznic tak duzo, ze nie moglem dojsc co moze byc niehalo. W koncu sie wkurzylem i skopiowalem FDL od znajomego, co mial taka X1 prosto z salonu polskiego i wgralem do tego auta z USA. Ruszylo jak zloto.

Inny dziwny problem mialem w F10 poliftowej z USA, do ktorej tez poszly nowe lampy Hella, a moduly zostaly oryginalne. Kodowanie pod US powodowalo, ze nie bylo dlugich. Kodowanie na EU z kolei zabijalo dzienne (albo odwrotnie, juz nie pamietam). W koncu recznie to poprawilem, bo w inny sposob realizowane bylo otwarcie przeslony dla dlugich swiatla w lampie z USA a inaczej w EU. Jakies tam maslo maslane powstawalo po kodowaniu na kluczach kodowych z EU i USA.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

To dziwne, nie spotkałem się z takim problemem.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 25.09.2023 o 21:20, mmw napisał(a):

 

Inny dziwny problem mialem w F10 poliftowej z USA, do ktorej tez poszly nowe lampy Hella, a moduly zostaly oryginalne. Kodowanie pod US powodowalo, ze nie bylo dlugich. Kodowanie na EU z kolei zabijalo dzienne (albo odwrotnie, juz nie pamietam). W koncu recznie to poprawilem, bo w inny sposob realizowane bylo otwarcie przeslony dla dlugich swiatla w lampie z USA a inaczej w EU. Jakies tam maslo maslane powstawalo po kodowaniu na kluczach kodowych z EU i USA.

F10 LCI USA ma tradycyjną przesłonę z długich(jak w przedlift czy E60). ECE ma wałeczek o odpowiednim kształcie, żeby "wycinanie" wiązki działało. Wersję ECE da się też przestawić na UK w I-Drive.
Kilka auta z xenonem skrętnym miałem. Kodowanie TMS na ECE załatwiało sprawę, nie powodując problemów z dziennymi itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nawet jakis taki opis w Esys byl o tym waleczku. Nie pamietam, bo to bylo ponad 5 lat temu. Jak zaczalem porownywac kodowanie na EU i USA to mi wyszla ta roznica i poprawilem to recznie. Z automatu kodowanie na ECE lub US niestety powodowalo naprzemienne problemy. Po poprawce recznej samych dlugich dzialalo, wiec juz dalej nie wnikalem. Co najciekawsze, to z rok temu, ten znajomy pojechal tym autem do innego znajomego, co ma serwis BMW i tamten mu zrobil caly soft w aucie ISTA, glownie dla HU, bo radio w trasie gubilo stacje, nie wylapywalo RDSem nowych nadajnikow. Jak mi o tym powiedzial, to sobie o tych lampach przypomnialem i sie przerazilem, ze rozjedzie sie to. O dziwio, bylo ok. Mysle, ze w TMSach byl najnowszy soft i ISTA tego nie tknela i stad dzialalo jak wczesniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.