Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Szukam F30 330i albo 328i

Nie mam dużego doświadczenia technicznego, może ktoś podpowie czy tego typu uszkodzenia to sygnał ostrzegawczy i raczej nie rozpatrywać zakupu, czy też jeśli naprawa była wykonana solidnie to można rozważać? Raczej nie udaje mi się znaleźć ogłoszeń samochodów, które by nie miały w przeszłości jakichś uszkodzeń, chciałbym tylko ocenić jak poważna jest ich skala tutaj.

Obawiam się dwóch rzeczy, po pierwsze tego uszkodzenia, na ile skomplikowanych napraw wymagało i czy jest możliwe że dało się to naprawić zgodnie z procesem, żebym nie miał później problemów. Druga rzecz to że w aucie jest podniesiona moc i boje się że to za dużo do tego silnika 2l i że mogą być problemy z przegrzewaniem się albo tym, że inne elementy nie są przystosowane do takich parametrów?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-330i-290-km-apple-car-play-fv-vat-56-9k-netto-ID6Fplrt.html

Po numerze VIN znalazłem taką aukcję

https://en.bidfax.info/bmw/330/6889857-bmw-330-i-2017-white-20l-4-vin-wba8b9g3xhnu56505.html

 

Z góry dzięki za każdą podpowiedź!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z takim uszkodzeniem dla siebie bym kupił, dobry silnik (b48) raczej z taką mocą powinien sobie poradzić.
Sprawdzić czy cała przerobiona na EU (lampy przód i tył), dla mnie największy minus to brak dobrych lamp z przodu (xenon/led)

  • Lubię to 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgodnie z regulaminem - dopisz VIN do tytułu.

Faktycznie - światła niedzisiejsze, zresztą reszta wyposażenia też kiepsko, ale dla mnie największy minus to plastikowa derma na fotelach i silnik B46 - czyli nieeuropejski SULEV.

Od tej dermy to hemoroidy wychodzą nawet na plecach.

www_HistoriaPojazdu.gov.pl
Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów
20.08.2023 20:39:33 Wygenerowanie raportu

RAPORT O POJEŹDZIE
BMW, 330I
SAMOCHÓD OSOBOWY, KARETA (SEDAN)
1998 cm³, benzyna
Rok produkcji: 2017

VIN: WBA8B9G3XHNU56505
nr rej. KR4WU02

Dane techniczne
Pojemność silnika: 1998 cm³
Moc silnika: 185 kW
Paliwo: benzyna
Liczba miejsc ogółem: 5
Liczba miejsc siedzących: 5
Masa własna pojazdu: 1615 kg
Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 1800 kg
Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2089 kg
Maksymalny nacisk na oś: 11 kN

Dokumenty
Data wydania aktualnego dokumentu: 13.10.2021
Typ dokumentu: Dowód rejestracyjny
Stan dokumentu: Odebrany przez właściciela/ posiadacza pojazdu
Polisa OC: aktualna
Badanie techniczne: aktualne
Ostatni stan drogomierza: 87 693 km
Status rejestracji: Zarejestrowany

Informacje, Oś czasu
Dane zagraniczne
2017 Rok produkcji

01.01.2017 Pierwsza rejestracja za granicą

04.11.2020 Pierwszy właściciel w Polsce (pozostał właścicielem do 18.07.2021)
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: śląskie

17.06.2021 Okresowe badanie techniczne (ważne do 17.06.2022)
Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: SLU/012/P
Odczytany stan drogomierza: 45 300 km
(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

17.06.2021 Dodatkowe badanie techniczne
Rodzaj badania dodatkowego: Po uczestniczeniu w wypadku
Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: SLU/012/P
Odczytany stan drogomierza: 45 300 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

18.07.2021 Zmiana właściciela
Właściciel: firma lub organizacja
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: małopolskie

07.10.2021 Pierwsza rejestracja w Polsce
Termin następnego badania technicznego: 17.06.2022

21.02.2023 Okresowe badanie techniczne (ważne do 21.02.2024)
Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: WX/222/P
Odczytany stan drogomierza: 87 693 km
(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

Podsumowanie zdarzeń:
Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 2

Stan aktualny:
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: małopolskie
Polisa OC: aktualna
Data ważności polisy: 07.07.2024
Badanie techniczne: aktualne
Ostatni stan drogomierza: 87 693 km
Liczba właścicieli: 1
Liczba współwłaścicieli: 0

Dane zagraniczne
Dane Carfax
Kradzież - Nie odnotowano kradzieży
Złomowanie - Nie odnotowano złomowania
Powypadkowy - Nie odnotowano wypadków ani użycia poduszki powietrznej
Uszkodzony - Odnotowano uszkodzenie pojazdu
Rozbieżność drogomierza - Nie odnotowano rozbieżności w odczytach drogomierza
Niedopuszczony do ruchu - Nie odnotowano problemów z kontrolą techniczną pojazdu ani innych
Służył jako taxi - Nie odnotowano, że pojazd był używany jako taksówka

Odczyty drogomierza
Data odczytu drogomierza     Wartość     Kraj
27.10.2020     28 277 mi     Stany Zjednoczone

Zdekodowany VIN:     WBA8B9G3XHNU56505
BMW 330i
Code / Type      F30 (MUE) / 8B97
FIN:         NU56505
Chassis          Sedan (4 Doors)
Market          USA(left Steering)
Engine          2.00 l / 185 kW (B46O)
Drivetrain      Rear-Wheel Drive
Transmission      automatic
Color          Alpinweiß Iii (300)
Upholstery      Sensatec/schwarz/akzent Rot (KCL3)
Start of Production      Thursday, June 29th 2017
Manufacturer      Rosslyn, South Africa / BMW AG

Driver assistance and lightning
S508    Park Distance Control (PDC)
S521    Rain sensor
S534    Automatic air conditioning
S544    Cruise control with brake function
S563    Light package
S575    Additional 12V sockets
S5A1    LED Fog lights
S5DS    Emergency release, luggage compartment

Wheels and drive
S216    Hydro steering-servotronic
S255    Sports leather steering wheel
S258    Tyres with runflat properties
S2A6    BMW LA wheel, double spoke 392
S2TB    Sport automatic gearbox
S2VB    Tyre pressure display

Environment and safety
S302    Alarm system
S319    Integrated universal remote control
S3AG    Reversing camera
S3DZ    Omission of additional lettering, outer
S3L8    Exterior equipment, aluminium, satinised
S823    Hot-climate version
S842    Cold-climate version
S845    Acoustic fasten seat belt reminder
S853    Language version, English
S8KL    Oil service interval 15,000 km/12 months
S8R9    Refrigerant R1234yf
S8TN    Daytime driv.lights adjus.via light menu

Individual equipment
S775    Headlining anthracite

Other equipment
S1CA    Selection of COP-relevant vehicles
S1CB    CO2 equipment
S925    Dummy-SALAPA
S992    Control of number-plate attachment
S993    model year code in VIN
S9AA    Outer skin protection
SA090    90 Ah AGM battery
SKLED    Leatherette

WBA8B9G3XHNU56505_c.jpg

WBA8B9G3XHNU56505_b.jpg

Edytowane przez miczek.mk
  • Lubię to 1

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uszkodzeniem auta ze zdjęć tragedii nie ma. Wszystko zależy od tego czy naprawa została przeprowadzona fachowo i zgodnie ze sztuką. Odwieczny dylemat aut używanych czy lepiej kupić bezwypadkowego 5 letniego poleasingowca z przebiegiem blisko 200 tys km czy z przebiegiem ok 100 tys km ale po naprawach blacharsko- lakierniczych. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż poczytałem trochę info o b46 vs b48 - generalnie różnica w katalizatorze, rurkach od paliwa (nierdzewne), dolocie i wydechu. Wszystko żeby spełnić normy spalania w kalifornii.
Z wyposażenia po VIN ubogo

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Różnic B48 vs B46 SULEV jest więcej.

A przy ewentualnych sprawach serwisowych (które prędzej czy później wyjdą) to wiecznie sprawdzanie, czy coś pasuje czy nie (fizycznie, elektronicznie, programowo)... Potem przymierzanie, sprawdzanie, kodowanie... Czyli tracenie czasu, a czas to pieniądz...

 

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, zaraz się biorę za szczegółową analizę. Z poziomu telefonu nie mam opcji edycji tematu żeby dodać vin, jutro spróbuję z wersji desktop.

Jeśli chodzi o minusy to zdaję sobie sprawę, że przy moim ograniczonym budżecie nie znajdę ideału, chciałbym tylko nie wtopić w coś co nie miało szans być dobrze naprawione.

Fotele jakoś przeboleję, z tym że będzie to wersja USA też się pogodziłem a tu jednak już jest ten silnik po lifcie, więc i tak lepiej niż amerykański odpowiednik N26 które jak czytałem są mniej udane.

Martwią mnie te światła, przyznam że nie zauważyłem i nie wiem jakie są opcje. Ale to są światła LED czy w ogóle te zwykłe na klasyczne żarówki? Da się to w razie czego później wymienić gdyby mi to przeszkadzało?

Jeszcze raz dzięki za dużo detali, będę prawdopodobnie rozważał zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.