Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

w moim aucie e30 325iT jest chlodnica oleju: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AG51&mospid=47297&btnr=17_0061&hg=17&fg=05

 

1. ile oleju miesci sie w tej chlodnicy?

2. czy przy wymianie oleju nalezy spuscic stary olej takze z tej chlodnicy?

3. wyzej podany rysunek wskazuje na ciagly przeplyw oleju przez ta chlodnice - nie ma tam jakiegos zaworu typu termostat? czy to znaczy ze olej krazy caly czas przez nia? zima po rozruchu to raczej srednio ciekawy pomysl - dluzszy czas nagrzewania silnika.

 

pozdrawiam - mac

Edytowane przez Qube
Opublikowano

Oleju z chłodnicy się nie spuszcza, bo nie ma jak. Trzeba by odkręcić jeden z węży.

Olej do chłodnicy trafia przez termostat, to to ustrojstwo pod filtrem oleju. Z moich obserwacji duży obieg włącza się przy dłuższej jeździe w trasie, przy miejskim turlaniu chłodnica zwykle była zimna.

 

Uwaga! Jak się spuści olej z chłodnicy, to potem przy zalewaniu silnika olejem chłodnica pozostaje pusta. Dopiero w czasie jazdy, po otwarciu termostatu, chłodnica zalewa się olejem i poziom oleju w misce spada. Wprawiło mnie to kiedyś w raptowne bicie serca, bo po demontażu i ponownym montażu chłodnicy (w celu załatania), w czasie jazdy w trasie zapaliła się kontrolka engine oil w check control! Jakbym nagle zgubił olej! Na szczęście nic się nie lało, miałem olej w bagażniku, dolałem i potem był spokój.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Oleju z chłodnicy się nie spuszcza, bo nie ma jak. Trzeba by odkręcić jeden z węży.

Olej do chłodnicy trafia przez termostat, to to ustrojstwo pod filtrem oleju. Z moich obserwacji duży obieg włącza się przy dłuższej jeździe w trasie, przy miejskim turlaniu chłodnica zwykle była zimna.

 

Uwaga! Jak się spuści olej z chłodnicy, to potem przy zalewaniu silnika olejem chłodnica pozostaje pusta. Dopiero w czasie jazdy, po otwarciu termostatu, chłodnica zalewa się olejem i poziom oleju w misce spada. Wprawiło mnie to kiedyś w raptowne bicie serca, bo po demontażu i ponownym montażu chłodnicy (w celu załatania), w czasie jazdy w trasie zapaliła się kontrolka engine oil w check control! Jakbym nagle zgubił olej! Na szczęście nic się nie lało, miałem olej w bagażniku, dolałem i potem był spokój.

 

konkretna odpowiedz :cool2:

 

a ta uwaga o zalewaniu olejem i pustej chlodnicy bardzo sluszna. co prawda nie spuszczalem oleju z niej ale warto zapamietac.

 

co do poziomu oleju to czujnik poziomu caly czas mnie oszukuje. oleju mam dosc - w normie. a on co jakis czas zapala sie a po ilus tam kilometrach gasnie. na jakiej zasadzie dziala ten czujnik?

Opublikowano
i dlaczego chlodnica oleju zawsze jest zimna? przy jakich temperaturach moze sie robic ciepla? wszystkie weze sa podlaczone. czyzby gdzies cos bylo zapchane ?
Opublikowano
co do poziomu oleju to czujnik poziomu caly czas mnie oszukuje. oleju mam dosc - w normie. a on co jakis czas zapala sie a po ilus tam kilometrach gasnie. na jakiej zasadzie dziala ten czujnik?

 

:search:

prawdopodobie wina czujnika. gubi mase moze albo ma inny defekt. a moze jednak za malo oleju.. przeczysc, poczytaj ksiazke napraw, a jak nie to pytaj!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.