Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie przy jakiej temperaturze (oczywiście zewnętrznej) powinna się zamknąć żaluzja chłodnicy(e34 525 tds).Były już pierwsze przymrozki ale u mnie się nie zamyka :( . Po zasileniu elektrozaworu na "krótko" działa, czyli jakby jakiś czujnik był padnięty albo cuś, nie wiem jak jest sterowany ten elektrozawór a chętnie się dowiem i naprawię w razie czego.

P.S. Opcji "szukaj" używałem ale nic konkretnego nie znalazłem :(

 

I jeszcze jedno,muszę wymienić płyn chłodniczy a że jestem zwolennikiem zalewania czymś co można łatwo i wszędzie dostać niemalże na każdej stacji przyszło mi do głowy Petrygo, i ile wchodzi płynu,czy są korki spustowe i gdzie,jak odpowietrzyć układ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

o odpowietrzaniu poszukaj na forum, był swietny i dokładny artykuł.

płynu wchodzi ok 7-8 l , spuszczasz korkiem pod chłodnicą - jest z lewej strony na dole. Petrygo wyjdzie Ci najtaniej. odpowietrzasz takim małym korkiem koło zakrętkina chłodnicy. odkęcisz ją spokojnie monetą 5-groszową

 

a w W-wie dziś mamy pierwszy śnieg.

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź.Jeżeli chodzi o przewody(podciśnienie) to pisałem że wszystko ok elektrozawór też.Troszkę się naczytałem za nim napisałem posta i nic :( . Może nie trafiłem ale szukałem dość długo.Szkoda że to forum jest zbyt proste(chodzi o podział na tematy i wyszukiwarke) ciężko się szuka chyba że ja nie bardzo umiem.Po za tym dużo mądrych rzeczy można się dowiedzieć :D .Jeżeli ktoś mógł by mi pomóc znaleść tego posta.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano
skoro w przewodach jest podciśnienie i jest ono wyczuwalne to git ,szukaj problemu w samej żaluzji może jest zacieta lub opiera o coś lub w samej buńce do której jest podłączony przewód w żaluzji ,musi chodzić nic innego tam nie ma :cool2:
Opublikowano

Na pewno elektrozawór nie dostaje napięcia.A nie wiem co go załącza,i tu jest pies pogeżebany.Mechanicznie i podcisnienie sprawne, elektrozawór też sprawny mechanicznie i elektryczni.

Licze że ktoś mi pomoże :)

Opublikowano

Koledzy, a gdzie jest ta żaluzja chłodnicy?

 

Nie wiedziałem, że takie coś w ogóle występuje. Czy to jest wyposażenie standardowe czy opcjonalne?

Nawet zajrzałem tu:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HG71&mospid=47396&hg=17&fg=05

wszystkie chłodnice widać jak na dłoni, ale nie widzę żadnej żaluzji.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

No przyjrzałem się jeszcze raz dokładnie obrazkom i faktycznie jest :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG71&mospid=47396&btnr=17_0111&hg=17&fg=05

numer 2 na obrazku.

 

Nie wiedziałem, że mam takie coś w samochodzie! Ciągle się czegoś uczę dzięki temu forum!

 

Pozdrawiam!

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

No każdy się czegoś dowiaduje o swoim aucie ciekawego w końcu.

Ja właśnie chciałbym się dowiedzieć jak to się załącza.Jeszcze mam nadzieje że ktoś coś będzie wiedział.

Opublikowano

No więc zrobiłem wizję lokalną i nie mam żadnej żaluzji.

 

Z obrazków na www.realeom.com wnioskuję, że powinna się znajdować za chłodnicą, a przed wiatrakiem, pod osłoną.

 

U mnie za wiatrakiem nic nie ma, widać chłodnicę :(

 

Co ciekawe, żaluzja jest tylko w 525tds, w 325tds ani w 525td jej nie ma (za realoem).

Więc podłączę się do tematu i chętnie się dowiem, po co ta żaluzja jest i jak ona działa? Czy warto ją przywrócić? I czy łatwo to zrobić - odtworzyć - jakie są połączenia z resztą samochodu?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Dzięki niej pewnie po prostu silnik szybciej sie nagrzewa co właśnie jest istotne dla aut z turbo. choć dziwne, że nie ma w 325tds... może względy ekonomiczne?
Every weapon needs a master.
Opublikowano
No to zarzuciłem temat nie bardzo znany.Widze że jak tak dalej pójdzie to przed zimą nie zdąże tego zrobić,ale ciągle mam nadzieje że ktoś tu zajrzy kto to przerabiał.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki niej pewnie po prostu silnik szybciej sie nagrzewa co właśnie jest istotne dla aut z turbo. choć dziwne, że nie ma w 325tds... może względy ekonomiczne?

 

w 325 td z 95 r tez jej nie ma , zarówno w praktyce jak i w teori (www.realoem.com)

Opublikowano

A faktycznie daje bardzo dużo.Stwierdziłem to w praktyce,wymieniałem płyn i za grzyba nie mogłem zmusić termostatu do otwarcia,a grzałem w garażu.Pomimo że nadal moja się nie zamyka automatycznie zamknołem ją ręcznie i dopiero otworzył termostat.Mam nadzieje że uda mi się uruchomić ją przed mrozami, i z ogrzewaniem też dojde doładu.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.