Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem polega na tym , po nagrzaniu auta chodzi mi o to po zrobieniu kilku dobrych kilometrów sprzęgło zaczynało szarpać , uczucie było takie jak by gdzieś było such i nie było smarowania , diagnoza mechaniora , padł tłumik w tarczy no to standardowo wymaian tarczy i łożyska oporowego , było oki jakieś 24h później znów to samo i tak się męcze ciągle jak autko się nagrzeje to sytuacja powtarza sie.

 

Jeszcze jedno co mnie zastanawia to to że gałka zmiany biegów jak i ten podeścik pod piopielniczką sporo się nagrzewa powiedział bym nawet bardzo.

 

P.S. jest to e34 wersja 525 ale z silniczkiem 2.0 najprawdopodobnej ktoś nie wymieniał skrzyni biegów tylko sam silnik :cry:

 

Opublikowano

Tak sprzęgło sie odpowietrza, przy siłowniku jest odpowietrznik...

 

A co do szarpania, miże to element tłumiący, taka guma pomiędzy szkrzynią a wałem napędowym... :?:

 

pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano

 

 

Jeszcze jedno co mnie zastanawia to to że gałka zmiany biegów jak i ten podeścik pod piopielniczką sporo się nagrzewa powiedział bym nawet bardzo.

 

Sprawdz czy masz uszczelke na drazku zmiany biegow - bo jak jej nie masz (taka guma pasujaca do otworu w tunelu) to sie nie dziwie ze sie nagrzewa, u mnie ona byla przecieta i wszystko bylo maksymalnie nagrzane - szczegolnie przy otwartym oknie - robil sie przeciag i gorac z pod auta wedrowal do kabiny.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
a odnosnie wspomagania sprzegła to czy zapozycza ono sobie płyn z układu hamulcowego?? a jezeli tak to czy jest mozliwe aby układ hamulcowy był wpozadku a sprzegło było zapowietrzone???? I ostatnie to czy odpowietrza sie tak jak hamulec, czyli dwie osoby potrzebne i jedna cisnie na sprzegło druga odkreca odpowietrznik (wyłaczony silnik)?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Miałem coś takiego w moium e34 518. Zawsze po kilku ruszeniach w korku zaczynało mocno szarpać przy ruszaniu. Wymieniłem sprzęgło kpl na nowe i tylko trochę pomogło. Mało tego, mam teraz 318is z Niemiec z 53000km (!) i jest to samo! Czy to jakaś wada konstrukcyjna czy co? Może faktycznie do odpowietrzenia no bo raczej nie jest jeszcze zurzyte.
Opublikowano
Właśnie trchę postoję w korku i to samo szarpie jak cholera , tarcza i łożysko wymienione , a wie ktoś w jaki sposób odpowietrzyć sprzęgło ? jest tam zaworek przy siłowniku ale czy auto ma być włączone ? Czy jak ?
Opublikowano

Witam.

Mam zupełnie to samo w swoim autku. Zaobserwowałem jednak, iż problem powstaje, gdy silnik nieco się przegrzeje (mam uszkodzone wisko, ale już zakupiłem nowe i będę wymieniał). Gdy temperatura silnika wzrośnie powyżej normy właśnie zaczyna się szarpanie. Wystarczy, że przejadę dłuższy odcinek z większą prędkością tak aby temperatura silnika powróciła do normy problem praktycznie ustępuje.

 

Pozdrawiam

Sebastian

Opublikowano
U mnie nie ma to związku, zresztą żadna beemka nie grzała mi się powyżej normy. A szarpanie występuje nawet na zimnym silniku po kilkurotnym cyklicznym wciskaniu sprzęgla. Jak po korku pojadę trochę "w trasie" to w następnym korku nie szarpie od radu tylko po paru wciśnięciach.
Opublikowano
ja zaraz jade odpowietrzyc sprzegło i zobacze czy jest jakas poprawa, ale dalej nikt nie odpowiedział czy ten płyn to płyn hamulcowy, bo chciałbnym sprawdzic poziom od wspomagania sprzegła i nie mam pewnosci ze to hamulcowy, ale chyba tak, prosze o potwierdzenie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

W E34 12v na jednym zbiorniczku są dwa obwody: hamulec i sprzegło. Sprzęgło ma odpływ na wyższym poziomie niż hamulec. Tak więc jak jest układ sprzęgła nieszczelny to najpierw przestaje działać sprzegło z braku płynu ale hamulec działa ponieważ pozostaje jeszcze poziom rezerwy.

Sam miałem taki przypadek. Rozszczelinił mi się siłownik przy skrzyni, płyn wyciekł, ale hamulce nadal działały i mogłem być holowany.

Układ sprzegła to pryszcz. Tam nie ma filozofii. Jeżeli masz sprzęgło zapowietrzone, to albo po wymianie płynu tak masz albo któryś z siłowników, czy to przy pedale czy skrzyni jest nieszczelny i ubywa ci płyn.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
odpowietrzyłem, a w zasadzie wylałem troche brudnego płynu az zacząl czysty leciec, nameczyłem sie bo specjalnie kupiłem klucz 6 za 10 zł po czym okazało sie ze potrzebny 7 i musiałem cały komplet na stacji kupic, no ale w koncu odkreciłem. Dziwne bo łapie twoche nizej niz łapało, ale tez przeciez ten odpowietrznik nie jest na samej gorze i nigdy powietrez przez niego nie wyleci. No zobaczymy

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Powietrze zawsze wyleci, zależy jaką techniką to robiłeś. Potrzebne są wdzie osoby. Jedna pompuje pedałem a druga pod spodem w odpowiednim momencie przy wciśnięciu pedału do oporu odkręca odpowietrznik na chwile aby trysnął płyn z pęcherzykami powietrza. W ten sposób zawsze się odpowietrzy jak należy. To jednak troche trwa. Jak ci się wydaje że jest już ok to radzę jeszcze powtórzyć kilka razy procedure. Wtedy jest pewność że pozbyłeś sie powietrza z układu.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

ja odpowietrzalem 3 razy - dopiero bylo dobrze :)

 

milej pracy

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
ja mam e34 i jest taka sprawa zeby dobrze odpowietrzyc to trzeba plyn wcisnac z dolu do gory taka technike poznalem w MONACHIUM w najwiekszym serwisie bmw ,plyn byl wtlaczany przez otwor gdzie sie znajduje odpowietrznik jak ktos niema takiego przyzadu to mozna zalac plyn swiezy i odkrecic odpowietrznik az zacznie leciec plyn ,zakrecic i powinno byc dobrze ,a jak nie to wykrecic wysprzeglik i wcisnac bolca tak zeby wyszed plyn w zbiorniczku .POWODZENIA. 8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.