Skocz do zawartości

Zakup GC 430xdrive. Pytania praktyczne o wyposażenie. Rabaty.


Piotr Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć forum!

To mój pierwszy post tutaj i wynika on z potrzeby skorzystania z Waszego doświadczenia z tym modelem i jego zakupem. Mam kilka pytań do kolegów którzy już pojedzili lub przemyśleli.

W rewanżu mogę się podzielić doświadczeniem z zakresu kosmetyki samochodowej - wołajcie do odpowiednich tematów i zobowiązuję się na miarę moich możliwości oddać forum 🙂

Rozważam zakup bmw 4 GC, 430 w xdrive. Auto jako daily dla rodziny 2+2. Córki 12 i 4 lata. Jazda 50/50 trasa miasto.
To pytanka po kolei

Zakup:
Jakie rabaty są realnie możliwe? Select automotive twierdzi że 15-25% ma na bmw. Słyszalem, że realnie 16. 
Jakie macie koszty poza zakupowe. Realnie spalanie 430 xdrive, ubezpieczenie, koszt serwisów.

Wersje jakie rozważam.
Mpak pro lub zero mpak. Uważam, że auto bez mpakietu ma lepszą stylistykę bez tych fantastycznych plastików. Jednakże ;) Lubię sobie trochę polatać po zakrętach. Żadne drifty tylko taka jazda 8/10 dla funu. Zakładam, że mpak to jednak lepsze wrażenia. Po przejechaniu się mocną 3ką poprzedniej generacji ale bez mpaku stwierdziłem, że to zawias dla dziadków - jak ponton ;) Wasze przemyślenia? Jeździł ktoś oboma?

Wyposażenie:
Dyferencjał przy xdrive - czy ma sens. Czy przekłada się realnie na odczucia z jazdy czy tylko mi doda 10% na śniegu i w drifcie?
Active stop - zapobieganie najechaniu. Czy jest w stanardzie bez pakietu?
Android auto. Wiem, że jeszcze niedawno były z tym problemy. Czy działa normalnie? kabel czy radio?
Zawieszenie adaptacyjne M. Warta dopłaty opcja? Zakładam, że po autostradach nie ale już jakiś wypad na mazury to co innego. Czy jest równie dobre jak M z opcją zmiękczenia czy są istotne różnice?
Opony - jakie sa stanardowo montowane? Jakie są w opcji performance? Dopłata jest duża. Na co dzień jeżdżę na conti sport contact i wolałbym zostać przy oponach premium "sport".
Podparcie lędwiowe - brak zwykłego w standardzie?
Komfort parkowania bez kamer 360. Jak realnie manewruje się tym autem? Warte dopłaty?

Inne:
Trwałość lakieru. Jestem hobbystą detailerem i mam świra na punkcie utrzymania auta. Jak z rysowaniem się lakierów? Waham się między kolorami ale blisko mi do aventurine.
Jaki jest realny koszt po rabatach za wybór lakieru z palety individual spoza konfiguratora? 
Czip / box a gwarancja. Obecnym autem jeżdżę od nowości z boxem. Z bmw mam problem z paletą silników i kosztem. Duża różnica w cenie 430 i 440. 440 za dużo za drogo. 430 z boxem na ~290 koni i ok 5.5 0-100 byłoby bardzo okej. Jak z gwarancją? Jakie realne osiągi/przyrosty są w 430 245hp?

Wielkie z góry dzięki za każdą pomoc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lutym rabat rzędu 10% na ten model dla klienta nie-flotowego to było max ile można było uzyskać bez jakiegoś wybitnego szczęścia czy znajomości. Bardzo bym się zdziwił, gdyby teraz już było 16%, nie było nawet od tego czasu podwyżki cen. No ale może weszło jakieś lepsze wsparcie na ten model, możliwe to teoretycznie jest. Od 7/2024 ma być poczatek produkcji po-lifta, wiec im blizej tej daty tym jakies wieksze rabaty pewnie sa realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2023 o 15:48, digitalDictator napisał(a):

Od 7/2024 ma być poczatek produkcji po-lifta, wiec im blizej tej daty tym jakies wieksze rabaty pewnie sa realne.

Kwiecień było 14-15% ale to już max dociśnięte. Ale skąd info o polifcie od 07/2024. O ile mi wiadomo to lifting właśnie był w tym roku i dodali tablet w środku i jakieś drobnostki. Nie słyszałem, żeby w G26 coś mieli zmieniać w 07/2024.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie "drugi" lifting jest już wątek o tym na forum. Taka sama sytuacja była z F36 gdzie były dwa liftingi, pierwszy z nich wymienił silniki na nowe i delikatnie zmodyfikował konsole w środku. Drugi natomiast wprowadził nowe światła. W wypadku G26 też pewnie drugi lifting zmieni tylko światła. Być może będzie jakaś modyfikacja w przednim zderzaku ale póki co to tylko plotki.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, cieszkop napisał(a):

Kwiecień było 14-15% ale to już max dociśnięte. Ale skąd info o polifcie od 07/2024. O ile mi wiadomo to lifting właśnie był w tym roku i dodali tablet w środku i jakieś drobnostki. Nie słyszałem, żeby w G26 coś mieli zmieniać w 07/2024.

Rozumiem, że piszesz o rabacie na M440i - na ten silnik mogły byc wieksze rabaty (nawet bez floty) niz na 430i.

Info o lifcie z tej strony: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686

a jak jest u Ciebie z terminem produkcji? ja zamawialem w lutym i juz 3 razy produkcja byla przesuwana (czerwiec -> lipiec -> wrzesien) a i w ten wrzesien nie do konca wierze. Ciekawy,m czy to fabryka tak żongluje czy dealer pisze bzdury zebym sie odwalił z pytaniami.

 

Edytowane przez digitalDictator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2023 o 18:23, digitalDictator napisał(a):

Rozumiem, że piszesz o rabacie na M440i - na ten silnik mogły byc wieksze rabaty (nawet bez floty) niz na 430i.

Info o lifcie z tej strony: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686

a jak jest u Ciebie z terminem produkcji? ja zamawialem w lutym i juz 3 razy produkcja byla przesuwana (czerwiec -> lipiec -> wrzesien) a i w ten wrzesien nie do konca wierze. Ciekawy,m czy to fabryka tak żongluje czy dealer pisze bzdury zebym sie odwalił z pytaniami.

 

A jaka wersje zamówiłeś?Ja zamówiłem pod koniec marca 430 xdrive w maju data produkcji ustalona na początek czerwca,w tym tygodniu otrzymałem info ze auto jest w transporcie i początek lipca odbiór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Martinez718 napisał(a):

A jaka wersje zamówiłeś?Ja zamówiłem pod koniec marca 430 xdrive w maju data produkcji ustalona na początek czerwca,w tym tygodniu otrzymałem info ze auto jest w transporcie i początek lipca odbiór.

Dokładnie taka sama wersja, 430, xdrive, g26. zamówione w lutym. jak widać można być potraktowanym lepiej lub gorzej, co jest dość deprymujące. Jedyne co mogę przyjąć do wiadomości to ze to kwestia jakiegoś wyposażenia, laserów, kamer 360, asystentów prof, ale pewnie to juz desperacka próba racjonalizacji :)

Edytowane przez digitalDictator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież handlowiec widzi on-line które elementy mogą opóźnić, w kwietniu to było:

  • adaptacyjne zawieszenie
  • systemy wsp. professional
  • 2 inne których też nie brałem 😉

Brakuje komponentów, kombinują i pewnie dlatego jeden wchodzi w miejsce drugiego...

Edytowane przez cieszkop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2023 o 14:11, cieszkop napisał(a):

Przecież handlowiec widzi on-line które elementy mogą opóźnić, w kwietniu to było:

  • adaptacyjne zawieszenie
  • systemy wsp. professional
  • 2 inne których też nie brałem 😉

Brakuje komponentów, kombinują i pewnie dlatego jeden wchodzi w miejsce drugiego...

Właśnie to tez brałem u siebie co napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.