Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podobno samochód sam zahamuje jak coś wyskoczy z bocznej ulicy, gdyż za automatyczne hamowanie odpowiada kamera , a nie radar (radaru nie posiadam). 

Czy to prawda?

Czy na autostradzie jak się zagapię to kamera wychwyci samochód/korek przede mną i również sam wyhamuje?

 

W instrukcji jest coś wspomniane, że niby to działa do 80 km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, BMW G02 posiada standardowo system zapobiegający wypadkom w ruchu miejskim z funkcją prewencyjnej ochrony pieszych. Automatyczne hamowanie jest aplikowane w zakresie prędkości od 3 do 60 km/h. Aktywacji towarzyszy ostrzeżenie wizualne i dźwiękowe (jeśli nie zostało wyłączone). System automatycznie uniknie kolizji jeżeli różnica prędkości między pojazdem a przeszkodą nie przekracza 18 km/h. Przy większej różnicy prędkości zmniejszy jedynie skutki uderzenia z uwagi na to, że siła automatycznego hamowania jest ograniczona do średniej.

Opublikowano (edytowane)

Nie do końca bym wierzył, że sama kamera wystarczy.  Mam kamerę i radar. Czasami   system

detekcji pojazdu z przodu głupieje i nie hamuje, albo za wolno hamuje. Dopiero w dość bliskiej odległości

zaczyna wszystko migać na czerwono i hamować. Wygląda tak, jak by to awaryjne hamowanie było

niezależnym systemem.  Tylko nie testuj tego na kartonach. Może wykryć Ci go jako pieszego i odpalić

maskę. Natomiast przy cofaniu robiłem testy na kartonach - sam się zatrzymał. Ale to chyba czujniki zbliżeniowe,

Dodam, że te same czujniki uratowały mnie przed wjechaniem tyłem na parkingu oraz zaparkowaniem na znaku.

Edytowane przez bb44
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli G02 ma opcję 5DM lub 5DN oraz automatyczną skrzynię biegów to ma również funkcję, która zatrzymuje samochód automatycznie przed przeszkodą na podstawie sygnałów z czujników parkowania, o ile kierowca nie naciska pedału gazu.

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.06.2023 o 10:13, jendrek09 napisał(a):

Przy czym ja bym na tym systemie w ogóle nie polegał. Od tego w Volvo dzieli go przepaść.

Tak się składa, że w testach systemy asystujące BMW wypadają aktualnie lepiej niż niż systemy Volvo. Czytałem Twój oddzielny wątek nt. problemów z tym systemem - ale w mojej ocenie jest to jakiś indywidualny problem z Twoim autem.

W wątku poniżej napisałem więcej na temat nowych systemów asystujących BMW, co prawda w kontekście iX3, ale po LCI w benzynowych wersjach X3/X4 jest taka sama wersja sensoryki jak w iX3.

Jest tam też link do zbiorczej tabeli EuroNCAP z testów (nie zderzeniowych, tylko właśnie testów systemów asystujących).

 

Edytowane przez Pe.te

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.