Skocz do zawartości

bb44

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X4 m40i 2023, F40 M sport 2023

Osiągnięcia bb44

  1. Gdzie wpisujecie rozmiar opon? Nigdzie nic nie wpisywałem i podaje mi zalecane 2.5 na przód i tył.
  2. Czy on na pewno ciągnie Cię na sąsiedni pas? Przejechałem tę trasę z systemem praktycznie bez kierowania. Sam system trzymał się nie środka pasa, tylko blisko prawej krawędzi. Sam nigdy bym tak blisko linii nie jechał. Natomiast samemu na pas obok mnie nie ściągał.
  3. To nie jest system dla elektryka, tylko ustawienia systemu asystującego kierowcy professional. Tak samo działa u mnie w M40i i też odzyskuje energię. Ten system autonomicznej jazdy i trzymania pasa ostania uratował mnie przed stuknięciem z boku. Nie zauważyłem że koleś zmienia pas na mnie, a mój sam zjechał w lewo. Ostatnio tym systemem przejechałem 500km praktycznie bez kierowania - trzymając palec na kierownicy. Ma jednak swoje problemy - powyżej 210 sam się wyłącza. Obojętne mu jest czy jedziesz z zamkniętymi, czy otwartymi oczami. Potrafi nagle zahamować, bo stwierdzi że ktoś z boku chce zmienić pas. Jak się pogubi, to zmieni pas- ale to problem tego, który jedzie obok ( jak ktoś obok jedzie to chyba tego nie zrobi). Czasami na zakręcie się wyłącza i samochód jedzie w barierki. No i najgorsza rzecz - jak zmieniasz pas na autostradzie musisz włączyć kierunkowskaz. Bez tego kierownica walczy z tobą jak opętana.
  4. Lepiej to sprawdź. Ja w styczniu tego roku odbierałem produkcję z końca grudnia. Nie chce mi się wierzyć, że już teraz dealer zna datę produkcji. Czyli datę pierwszej rejestracji mam koniec stycznia, ale rok produkcji 2022.
  5. bb44

    Serwis olejowy

    Nawet musisz go zrobić zgodnie ze wskazaniami na liczniku. Osobiście bardzo się zdziwiłem kiedy wyjechałem do Berlina i miałem telefon z serwisu, że muszę się omówić na przegląd. Tych teoretycznych okresów przebiegu nigdy nie udało mi się osiągnąć. W skrajnym przypadku to było nawet mniej niż 3/4 teoretycznego przebiegu. A swoją drogą ciekawe czym się kieruje komputer kiedy decyduje o przeglądzie. W serwisie mówią, że parametrami oleju. Tylko nie ma takiego czujnika.
  6. bb44

    błędy CarData

    W nowym m40i mam pełno błedów ściągniętych prze CarData. Czy ktoś wie czy to jest normalne? W 3 miałem tak samo - niby działa , a błędów pełno. W 1 też tak mam. Wiem że mogę je zdekodować na BMW Fault Code Lookup - BMWFaultCodes albo jechać do serwisu. Z dekodowanie niektóre wyglądają dziwnie, a odpowiedź serwisu znam. Czy u was też generuje się tyle błędów i czy coś z tym robicie? 64,804081;64,8040D2;64,804136;97,3178A;97,31786;97,26172;109,802A1E;16,801C10;41,480792;67,D9C50B;13,801703;13,801724;99,31796;35,D1D47D;93,800ABF;55,B7F500;55,D6D416;44,803206;44,803268;44,803269;44,803348;44,803349;44,80334A;44,D40518;
  7. bb44

    Spalanie 99.9L

    Bardzo dziwne. U mnie w czasie postoju wyłącza się wskaźnik zużycia paliwa i pokazuje poziome kreski. Może jakaś detekcja postoju Ci nie działa, albo to kwestia modelu.
  8. Nie do końca bym wierzył, że sama kamera wystarczy. Mam kamerę i radar. Czasami system detekcji pojazdu z przodu głupieje i nie hamuje, albo za wolno hamuje. Dopiero w dość bliskiej odległości zaczyna wszystko migać na czerwono i hamować. Wygląda tak, jak by to awaryjne hamowanie było niezależnym systemem. Tylko nie testuj tego na kartonach. Może wykryć Ci go jako pieszego i odpalić maskę. Natomiast przy cofaniu robiłem testy na kartonach - sam się zatrzymał. Ale to chyba czujniki zbliżeniowe, Dodam, że te same czujniki uratowały mnie przed wjechaniem tyłem na parkingu oraz zaparkowaniem na znaku.
  9. bb44

    Średnie spalanie F40

    Czas się już wyleczyć z tych kompleksów zachodnich. Musisz zrozumieć, że czasy się zmieniły i wyjazd nie jest żadną nobilitacją ani osiągnięciem. Przepustowość w mieście zależy od tego ile samochodów przejedzie na światłach. Jak kilku pseudo eko się toczy do zielonych świateł, to przepustowość spada i nawet lotnisko w Berlinie tego nie zmieni. Oni zaoszczędzą, ale z punktu widzenia ekologii całkowita emisja CO2 stojących za nimi w korku na czerwonym samochodów wzrośnie. Co do postów i klocków, to jeżeli chciałeś napisać, że innych w odróżnieniu od ciebie nie stać na ich wymianę, to źle trafiłeś.
  10. bb44

    Średnie spalanie F40

    Mistrzami eco-drivingu? Chyba raczej mistrzami tworzenia korków w mieście. Jeden się toczy do świateł, a z tyłu dziesięć samochodów musi stać w korku i więcej palić. Na zielonych przejedzie on i tylko on, ale za to "ekologicznie". Jak ktoś chce jeździć w taki sposób, to powinien sobie kupić fabię albo rower i kapelusz, a nie BMW. W innych postach widać ile 1-ka pali przy normalnej jeździe po mieście.
  11. bb44

    118 vs 120

    Nigdy w mieście nie zszedłem ze spalaniem poniżej 10l. Na trasie oczywiście można zejść do 5-6l, ale co z tego. Start stop wyłączam od razu po włączeniu silnika. Nie widzę jego sensu. Spalisz może mniej o 0,5l, a zajeździsz silnik i poduszki silnika. Jest wręcz niemożliwe, że 120 spali mniej niż 118. Chyba, że piłujesz mniejszy silnik blisko maksymalnej mocy.
  12. Nie masz za dużego wyboru. Na gwarancji muszą mieć homologację BMW. Dwa miesiące temu musiałem zimówki kupić w sewisie, bo nigdzie indziej nie były dostępne.
  13. Przy jeździe w korku z AutoHold w kółko słychać/czuć jak zaciąga i zwalnia hamulce. A w korku jeżdżę na aktywnym tempomacie.Slychac raczej nie tylko czuć i to delikatnie a jak nie masz włączony autohold to ciagle musisz trzymać nogę na hamulcu. To coś nie tak. Ja jeżdżę w korku na aktywnym tempomacie start-stop bez autohold . I nie muszę trzymać nogi na hamulcu. Jedynie jak zatrzymam się pierwszy na czerwonym - albo muszę trzymać nogę na hamulcu, albo naciśnąć "set". Po naciśnięciu "set" hamulec trzyma, a w celu aktywacji tempomatu trzeba lekko nacisnąć na gaz. Może to kwestia wersji asystenta jazdy. W F40 mam dokładnie tak samo. Przy okazji, po sprzedaży F30 zapomniałem oddać filtry kabinowe. Zostały mi dwie nowe sztuki Filtron K 1331A Filtr. Może ktoś potrzebuje.
  14. Przy jeździe w korku z AutoHold w kółko słychać/czuć jak zaciąga i zwalnia hamulce.
  15. bb44

    Autonomiczna jazda

    W trybie autonomicznej jazdy po mieście X4 zatrzymuje się w korku i rusza automatycznie. Jeżeli natomiast w korku zamknę oczy, to sam nie ruszy - muszę zareagować. Czyli system działa. I tu mam problem z tą samą jazdą na autostradzie. Przejechałem w autonomicznym trybie około 30 sec. i systemowi w ogóle nie przeszkadzało, że mam zamknięte oczy. Wystarczyło trzymać palec na kierownicy. Drugi problem to autonomiczna jazda w mieście. Jadzie sam, w korku hamuje, a ja gadam przez telefon. Tylko że system X4 nie zatrzymuje się na czerwonym świetle. Z opisu wynika, że powinien to robić. Czy powyższe zachowania systemu wspomagania są normalne, czy powinienem to reklamować? A może zależy to od kraju- nie mogłem włączyć automatycznego przejmowania ograniczeń prędkości, bo według programu w Polsce jest to niedozwolone. I trzeci problem - nie mogę zmienić pasa bez włączonego kierunkowskazu. Kierownica ambitnie ze mną walczy i wprowadza na stary pas. Nawykowo po poprzedniej trójce nie włączam kierunkowskazów. Czy można z tym cos zrobić? Oczywiście nie chciał bym wyłączać systemu ostrzeganie przed kolizją, bo już kilka razy mnie uratował.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.