Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio ledwo udało mi się uruchomić auto po jednodniowym postoju..... Kontrolki na tablicy zaczęły mrugać,przygasać itp cyrk. W roli głównej oczywiście kontrolka akumulatora. (akumulator nowy 6-8 miesięcy ma, alternator robiony jakiś rok temu, ale większość czasu przeleżał na półce jako rezerwowy)

Po jakich 5 minutach auto wyłączyłem.... i normalnie auto się odpaliło już bez tego cyrku z kontrolkami.

Na pierwszy ogień oskarżyłem tubę basową, i wzmacniacz - odłączyłem to, ale prąd dalej znikał.

Następny winny - radio i kable z tyłu za nim.

Z racji tego że mieszkam na bocznej ulicy, usłyszałem że coś się włącza i po chwili wyłącza. Obstawiłem wiatraczek w IHKA. Odłączyłem moduł, szum słychać nadal. Wybebeszyłem radio i zacząłem nasłuchiwać - wentylator nawiewu. Cyklicznie co jakiś czas się włączał i po chwili wyłączał. I tak w kółko. Bezpiecznik w schowku - sprawdzony. Bezpiecznik za schowkiem - okazało się że jest trochę wysunięty gniazda. Wyjąłem go - wentylator przestał się włączać.

Przedzwoniłem go - jest OK. Z magazynku przyniosłem inny - włożyłem, wentylator przestał się włączać. Odpaliłem auto, wyłączyłem i nasłuchiwałem czy się włącza. Nic, cisza. Wentylator się już nie włącza. Po drodze, wymieniłem też jeża - okazało się że mam oryginał z pierwszego montażu. Zamontowałem inny.

I teraz pytanie - czy wysunięty bezpiecznik (ten za schowkiem) mógł powodować cykliczne włączanie i wyłączanie wentylatora?

Nie sądzę żeby winna była opornica którą wymieniłem jednak na inną.

Opublikowano

to jest ten za schowkiem - F76 bodajże - pomarańczowy ten wielki. Tam są dwa duże bezpieczniki. Pomarańczowy od wentylatora, czerwony od rozruchu.....

https://schematy24.pl/bmw-5-e39-1996-2003-skrzynka-bezpiecznikow-i-przekaznikow/

Trzeci rysunek na tej stronie, licząc od góry.....

Wentylator już się nie włącza, akumulator trzyma napięcie. Właśnie go doładowuję do pełna.

Dodatkowo wymontowałem moduł IHKA i wyczyściłem wentylatorek (zasyfiony był nieżle). Od dnia kiedy zauważyłem że coś mi kradnie prąd, nie słyszałem działania tego wentylatorka (albo nie zwróciłem na niego uwagi). Teraz go wyczyściłem i przesmarowałem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
F76 z tego rysunku wygląda jak normalny bezpiecznik, aczkolwiek faktycznie jest od zasilania dmuchawy. Idzie bezpośrednio do jeża na pin 2. Jak przerywał to może się jeż wzbudzał i stąd ten pobór prądu.
Opublikowano
F76 z tego rysunku wygląda jak normalny bezpiecznik, aczkolwiek faktycznie jest od zasilania dmuchawy. Idzie bezpośrednio do jeża na pin 2. Jak przerywał to może się jeż wzbudzał i stąd ten pobór prądu.

niewykluczone właśnie, tym bardziej że bezpiecznik był ok.

Profilaktycznie wymieniłem też jeża. Okazało się że mam jeszcze oryginał w tym aucie........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.