Skocz do zawartości

E61 nie odpala, sypie błędami


adamos1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


W poprzednim moim poście pisałem o zatartym wałku wydechowym i finishu tej operacji. Teraz chciałbym opisać to we właściwym temacie.

Po złożeniu silnika do kupy, ustawieniu rozrządu itp. przyszła kolej na odpalenie. Rozrzad sprawdzony chyba z 3 razy więc zakładam że jest ok.

Z pośpiechu zapomniałem wkręcić świecę w pierwszy cylinder po ustawieniu górnego punktu do rozrządu, wepchnąłem cewkę podłączyłem i zacząłem kręcić. oczywiście cewkę wypchnęło i iskra poszła na silnik. Po tym kompletnie nie chce odpalić, sypie błędami głównie o światłach, zapaliła się kontrolka skrzyni na czerwono, tempomat, pompa paliwa, poziomowanie reflektorów, błąd świateł przednich tylnych, auto nie chce zamknąć się i otworzyć z kluczyka. Po włączeniu zapłonu cały czas słyszę pompę. Nie przypominam sobie żeby tak było wcześniej słychać. błąd poziomowania samochodu. Najważniejsze, nie ma komunikacji, nie można podpiąć go pod komputer.

Wiem jest to totalną głupotą i kpiną to co zrobiłem, ale może ktoś nakieruje gdzie może leżeć problem. Podejrzewam że wysypał się jakiś moduł, ale nie wiem jaki. Po ilości błędów z lampami możliwe że błąd może leżeć w module świateł, ale czy na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie,

Z Wszystkimi modułami można się połączyć, ale nie można się połączyć ze sterownikiem silnika. Kompletnie nic. Błąd skrzyni biegów to brak komunikacji ze sterownikiem silnika, w przypadku modułu świateł błąd 9caa uszkodzone połączenie zacisku 38b ( cokolwiek to znaczy) i 9cbc błąd zwarcia 1.

Jak sprawdzałem na wtyczce do sterownika zacisk nr1 w tej mniejszej wtyczce to napięcie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na początek to sprawdź bezpieczniki koło terownika silnika, jeśli tam strzeliło i nie odpowiada to pierwsze do sprawdzenia. Nie grzebałem jeszcze w modułach e61, ale w e39 tam była kostka z bezpiecznikami, chyba 4 tam siedziały w czarnym pudełeczku na kablach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba strzelił sterownik silnika, do sterownika napięcie dochodzi, po przełączeniu na zapłon pojawia się na kolejnym pinie nr. 1, ale napięcie nie wychodzi ze sterownika. Z tego co sprawdzałem powinno pokazać się napięcie na przewodach drugiej wtyczki sterownika które idą do bezpieczników przy sterowniku i do niebieskiego przekaźnika. Niestety po przekręceniu kluczyka nie pojawia się napięcie na niebieskim przekaźniku i go nie załącza także wnioskuje że sterownik jest uwalony. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Linie Can nie mają przerwy. także komunikacja z nim powinna być, ale nie ma. Na pinie 7 w obd napięcie jest koło 12v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, dzisiaj prawdopodobnie dojedzie do mnie nowy/używany sterownik. MusE go przesłać do sklonowania, ale czy jak to przyjedzie mogę go podłożyć do auta na razie nie sklonowanego żeby sprawdzić czy jest z nim komunikacja albo chociaż czy się zapala kontrolka check engine po przekręceniu kluczyka czy lepiej tego nie robić bo się coś porozjezdza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik wrócił od sklonowania, okazało się że stary był zjarany totalnie. Coś tam skopiował do nowego używanego, ale chyba nie wszystko. Auto łączy się z każdym modułem teraz ale sterownik silnika wypluwa błędy immobilizera 2F44 i 2F47 i auto i tak nie odpala. Na komputerze diagnostycznym w sterowniku silnika jest widoczny vin nie od mojego auta. Wychodzi na to że nie wszystko zostało sklonowane. Podejrzewam że nie ma zgodności z Modułem Cas i dlatego jest ten problem. Czy jest opcja poprzez inpe czy NCS Expert czy jeszcze przez coś innego przekodować setrownik silnika żeby zgrywał się ze sterownikiem Cas? Synchronizację DME/ Cas robiłem i nic to nie dało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich, jako że chce zakończyć temat jak należy, napisze co z BMW.

Po interwencji w auto serwisie Beniamin Wiśniewski w Luboniu pod Poznaniem, auto odpaliło bez problemów. Polecam serwis bo sa konkretni i podchodzą do tematu profesjonalnie tak jak ma być.

Spaliły się dwa moduły, silnika i świateł.

Taka przestroga dla wszystkich. Sprawdzać wszystko dwa razy bo jak widać głupia świeca a problemów na kupę kasy.

Dzięki wszystkim za dyskusje w temacie i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.