Skocz do zawartości

Dylemat zakupowy ‐ silnik


kosa4444

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuję za odpowiedz. Co sadzisz o zakupie oryginalnego rejestratora?

 

Mysle że do ry wybór choć w żadnym bmw czy innym aucie nie mam, aczkolwiek moze pomóc w wielu spornych sytuacjach...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie kierownicy i siedzeń. Gdzie mozna dac telefon? Jakiś uchwyt?

Wszystko zależy do czego potrzebujesz tego auta i kto nim będzie jeździł. W moim przypadku jeżdzę przez 95% czasu samemu i jestem jedynym kierowcą, więc nie potrzebuję foteli z pamięcią ustawień, bo i tak nie zmieniać ich położenia. Nie potrzebuję szklanego dachu, tak samo jak przesuwanej kanapy z tyłu. Hak holowniczy też nie jest mi potrzebny, ale przypuszczam, że jeśli ktoś będzie jeździł z dziećmi i miał np. bagażnik na rowery, to wszystkie z tych dodatków będą mu potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy wspomnieli - wszystko zależy od własnych preferencji i stylu użytkowania samochodu. Sam jestem na etapie wyboru silnika i wyposażenia. Staram się wszystko pogodzić bo i tak finalnie musze się zmieścić w miarę racjonalnej kwocie. Swoja drogą aktualne ceny na x1 są moim zdaniem mocno zawyżone. Po jazdach próbnych x1 s18i wybór padnie raczej na silnik 23i - choć początkowo chciałem coś innowacyjnego i mocno się zastanawiałem nad hybrydowymi. Wybór hybrydy spowodowałby ograniczenie wyposażenia, więc koniec końców zostanę raczej przy 23i. W moim przypadku obowiązkowymi elementami wyposażenia jest Mpakiet, kolor Frozen Pure Grey BMW Individual, koła - 20" aluminiowe obręcze M Multi-spoke 869, przyciemniane szyby, pakiet Comfort - zależy mi na dobrym audio, pakiet Premium, M Shadowline o rozszerzonym zakresie, ogrzewanie foteli przednich, regulacja foteli z tyłu - dzieci, Pakiet Repair Inclusive - 4 lata / 200.000km, Pakiet Service Inclusive - 5 lat / 100.000km, system alarmowy - auto będzie w leasingu, Systemy asystujące kierowcy - autem będzie jeździła także żona więc asystent martwego pola się przyda ;-). Finalnie wychodzi 280 200 zł .......... Licząc na jakiś rabat w okolicach 8% - 258 000 Sporo jak diabli. Ale w takiej konfiguracji auto wygląda kozacko i ma wyposażenie na miarę moich potrzeb. Oczywiście chciałbym szklany dach, headup, grzaną kierownicę i kamery 360 z asystentami professional ale wtedy wychodzi grubo ponad 300 tysięcy za jeden z podstawowych modeli BMW. Także w moim przypadku tak to się przedstawia. Pozdrawiam i czekam na pierwsze zdjęcia aut nowych posiadaczy. Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że dopiero dołączyłem to witam wszystkich.


Nie chciałem zaczynać nowego wątku "Dylemat zakupowy xxxx" więc podpiąłem się tutaj :)

Ale do rzeczy... Po wizytach w salonach różnych marek i jazdach kilkoma autami, zdecydowałem się na X1.

Wybrałem xdrive 20d w linii podstawowej

z wyposażenia wszystko poza: pakietem travel, zawieszeniem adaptacyjnym, "lepszą podsufitką i deską".

zastanawiam się jeszcze nad takimi opcjami:

- "łopatki" do zmiany biegów - zastanawiam się nad tą opcją ponieważ będę ciągał przyczepę prawie 2t i nie wiem na ile dobrze ten automat radzi sobie z redukcją biegów przy długich zjazdach (nie chcę aby kiedyś mi się płyn hamulcowy zagotował),

- zawieszenie adaptacyjne - minusem dla mnie jest na pewno zmniejszenie prześwitu (zdarza mi się zjechać z asfaltu i większy prześwit to zawsze bezpieczniej). Nie jeździłem z adaptacyjnym i nie wiem czy ja zauważył bym plusy - szczególnie, że kierowcą raczej spokojnym jestem (żona też)


Jak byście doradzili - czy warto waszym zdaniem dorzucić powyższe elementy wyposażenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lopatki ok. To jest w pakiecie m. Czyli masz pakiet technologii? Warto?

 

No właśnie ja nie brałem pakietu "M" (wybrałem linie podstawową, sportowych siedzeń też nie brałem). ale Łopatki można dobrać (to tak naprawdę podmienia kierownicę na "M")

Pakiet innowacji zamówiłem aby mieć systemy asystujące professional i HUD. Niestety testowe auto tego nie miało :( - tak więc widziałem jak to działa tylko z youtuba :)


Ale w innych autach miałem HUD i stwierdziłem, że to musi być - jest super. A dodatkowo na youtubach mówią, że BMW HUDa zrobiło chyba najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w innych autach miałem HUD i stwierdziłem, że to musi być - jest super. A dodatkowo na youtubach mówią, że BMW HUDa zrobiło chyba najlepiej.

Tak, HUD w X1 jest świetny. To jedyna rzecz, której mi brakuje w mojej konfiguracji, ale miałem jazdy próbne dopiero po zamówieniu samochodu, więc nie mogłem już tego zmienić.


Co do skrzyni biegów, to nawet przy moim 20i samochód często korzysta z rekuperacji i ładuje baterie(20i to mild hybrid). Z łopatek praktycznie w ogóle nie korzystam. Użyłem tylko 2 czy 3 razy funkcji Boost(pełna moc z silnika spalinowego i przez 10 sekund pełna moc z silnika elektrycznego), którą aktywuje się poprzez przytrzymanie lewej łopatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli pakiet innowacji warto dopłacać? Czy warto brac asystujace systemy professional i czy ten system zawiera zwykłego asystenta i plusa? Co sadzicie o rezygnacji z emblematu modelu

 

Zawsze z tego rezygnuje nawet przy zamawianiu mki

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pakiet innowacji warto dopłacać? Czy warto brac asystujace systemy professional i czy ten system zawiera zwykłego asystenta i plusa? Co sadzicie o rezygnacji z emblematu modelu

 

Zawsze z tego rezygnuje nawet przy zamawianiu mki

 

Rezygnujesz z Asystentów czy z emblematu modelu? Tego pierwszego nie rozumiem, jestem z osób, które wolą słabszy silnik ale najbardziej rozbudowane systemy. CO do rezygnacji z emblematu to zawsze to biorę. Nie lubię żadnych oznaczeń na samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlaczego ludzie rezygnuja z emblematu modelu?

 

Tak o to chodzi.

Dlatego że wolę mieć m3 np a z wyglądu jsk zwykła trójka a nie na odwrót motor pod maską 320i ale za to 4 rury z tyłu i dołożony znaczek m3 hehe... Każdy kupuje co lubi...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pakiet innowacji warto dopłacać? Czy warto brac asystujace systemy professional i czy ten system zawiera zwykłego asystenta i plusa? Co sadzicie o rezygnacji z emblematu modelu

Mim zdaniem warto wziąć pakiet innowacji i asystenta professional (zawiera już zwykłego i plusa). Ale to moje zdanie.



A jeździliście z adaptacyjnym zawieszeniem - warto to dołożyć, czy zostać na standardowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zawieszenia to trudno powiedzieć czy adaptacyjne wpływa na komfort(jest u nas w pakiecie M Sport, więc w teorii powinno być twardsze), bo sporo robią tutaj koła. Jeśli masz 18" to będziesz miał wyższy komfort jazdy niż przy 20"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę miał koła 17 (standard w podstawowej linii)

A czy masz doświadczenie na ile wpływa adaptacyjne na prowadzenie? może jeździłeś "tym samym autem" z adaptacyjnym i bez?

Ja jeździłem x-line na 18" i m pakietem na 18". Rożnica jest spora, przede wszystkim auto nie wychyla się tak mocno. Niestety nie miałem okazji jechać po nierównych drogach, więc nie powiem, czy adaptacyjne jest jednocześnie równie komfortowe. Dla mnie w M pakiecie było idealne, ale ja na codzień jeżdżę Leonem fr, gdzie seryjnie jest zawieszenie obniżone i utwardzone względem serii. Wcześniej jak miałem też megane IV to mi się przyjemniej jeździło twardziej zawieszonym seatem, bo nie lubię jak auto buja po np. Przejechaniu progu zwalniającego, w m pakiecie tego nie było, w xline już bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam felgi 18" i adaptacyjne zawieszenie w pakiecie M Sport. Na jazdach próbnych miałem xLine z 18" felgami ale nie wydaje mi się, żeby była duża różnica. Chociaż jazda próbna trwała jakieś 20 minut i była po dobrej nawierzchni

Ja pamiętam bardzo dobrze, bo x1 mi się bardzo spodobało statycznie, następnego dnia miałem wersję x-line i byłem troszeczkę zawiedziony. Po prostu po tych opisach marketingowych bmw spodziewałem się lepszego prowadzenia. Dopiero dzień później jeździłem m pakietem, no i to dopiero dało trochę więcej przyjemności niż typowy kompaktowy SUV.

Co nie zmienia faktu, że x line nadal prowadził się o niebo lepiej niż Tonale, no ale np. Ateca FR jeździ lepiej niż x-line jeśli patrzymy pod kątem stabilności w zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.