Skocz do zawartości

Czarne Felgi 18" lub 19"


jaavi666

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 23.11.2023 o 08:04, konopson napisał(a):

Jak chcecie założyć 20-stki to 245/35r20 i 275/30r20. Takie się zakłada rozmiary. Fabryczne 225 i 255 to nalesniki na ktorych nie da się jeździć. Poza tym rozmiarem który podałem likwidujemy szparę w nadkolu. 
Jezdze na takim rozmiarze od lat. F32 i teraz G22 wygląda cacy. 

Na Bimmerpost kilka osób pisze, że 245/35r20 coś im tam obcierało o podporę sprężyny, czy coś takiego albo z jednej albo z drugiej strony , musieli coś tam regulować . Co prawda nie u wszystkich, może kwestia jakie jest zawieszenie.

W kalkulatorze dla xdrive idealnie jest 235/35r20 i 275/30r20  lub 245/35r20 i 285/30r20.

Konopson , Ty masz xdrive, czy na tył napęd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bez xdrive. Jeśli chodzi o xdrive to jest już zupełnie inna sprawa. W tym przypadku bym odpuścił kombinowanie z innymi szerokościami niż dopuszczane fabrycznie. 
Co do tylu 285/30r20 to też może być ale nie słyszałem żeby do g22 ktoś takie zakładał. 
Co do obcierania. Skoro w f32 nic nie obcierało a w g22 jeszcze wkładają niższe sprężyny i też nie obciera to pozostaje kwestia źle dobranego ET dla felgi. Można tu kombinować z dystansami. ET to zdecydowanie najważniejszy parametr przy zmianie felg. 

Edytowane przez konopson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niestety  xdrive  Do wiosny jeszcze trochę czasu , muszę to jeszcze przemyśleć z tymi 20.

Chociaż na różnych forach czytałem, że zakładają 20 i kombinują z rozmiarami , zobaczymy . Po nowym roku zdecyduję co dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2023 o 08:21, konopson napisał(a):

Ja mam bez xdrive. Jeśli chodzi o xdrive to jest już zupełnie inna sprawa. W tym przypadku bym odpuścił kombinowanie z innymi szerokościami niż dopuszczane fabrycznie. 
Co do tylu 285/30r20 to też może być ale nie słyszałem żeby do g22 ktoś takie zakładał. 
Co do obcierania. Skoro w f32 nic nie obcierało a w g22 jeszcze wkładają niższe sprężyny i też nie obciera to pozostaje kwestia źle dobranego ET dla felgi. Można tu kombinować z dystansami. ET to zdecydowanie najważniejszy parametr przy zmianie felg. 

Taki przykład co do 285 na tył , gdyby nie xdrive to bym chyba brał 🙂

20 330i Mineral White New Wheels/Tires (bimmerpost.com)

HRE FF21 20” and Continental ExtremeContact Sport 02 (bimmerpost.com)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
31 minut temu, konopson napisał(a):

no wygląda extra. Wcale nie za dużo gumy optycznie jako, że jest 18mm więcej względam 255. Ale tak, z xdrive bym nie ryzykował. Wiadomo, to wrażiwy temat na zmiane rozmiarów opon.

 

przecież czy przy 340i czy m3 jest inna szerokość seryjnie z przodu jak i z tyłu ...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spacer.pngRozważ takie rozwiązanie,  bierzesz jeden rozmiar 8,5x20 et30 na przód i tył, GMP Italia Specter, cena felgi 1400. Na serii 3 w czarnym polysku wyglada zjawiskowo, do g22 tez będzie pasować 

Edytowane przez engineer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, konopson napisał(a):

Nie chodzi o inną szerokośc z tyłu i z przodu, bo nawet 320i w mpaku ma inną. Wałkuje się ten temat od lat, że xdrive nie lubi zmiany na tyle rozmiarów na większe bo na mniejsze chyba nikt nie zmienia.

Większych w sensie w średnicy ( wyższe ), czy szerokości  ?

Nie którzy i tak kombinują  .

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też się zastanawiam , czy te 12mm robi taką różnicę . Np. opona zjechana też będzie niższa o 10-12mm .

To jak 275 się trochę zjedzie to będzie miała jak nowa fabryczna 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Żebym się zmieścił w tym 1% tolerancji przy xdrive to muszę założyć 235 i 275 lub 245 i 285 . Felgi to chyba od 8 do 10 przy mniejszych i 8,5 do 10,5 przy większych , nie chcę też żeby były za bardzo naciągnięte ?

Et przód to myślę 25, a tył to nie wiem ,  może 35 albo 40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Nic dodać nic ująć.

Ew można po założeniu felg jeszcze je dopasować dystansem. Eibach robi dobre rozmiary.

Ja na zimówkach 19--stkach mam dystans przód 12mm a tył 15mm. Tak zresztą jak założyli w Motech. Więc ET robi się 15 i 25. Jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, konopson napisał(a):

Dokładnie tak. Nic dodać nic ująć.

Ew można po założeniu felg jeszcze je dopasować dystansem. Eibach robi dobre rozmiary.

Ja na zimówkach 19--stkach mam dystans przód 12mm a tył 15mm. Tak zresztą jak założyli w Motech. Więc ET robi się 15 i 25. Jest idealnie.

Koło wtedy nie wystaje poza błotnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.