Skocz do zawartości

BMW e39 523i Problem z odpaleniem po zabawie PaSoftem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie potrzebuję pilnej pomocy.. Opowiem od początku jak temat wygląda. Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E39 523i steptronic sedan 1998r. od ponad roku i od początku przeszkadzały mi martwe piksele na wyświetlaczu więc potanowiłem wymienić cały zestaw wskaźników, kupiłem używany bez martwych pikseli z tego samego roku produkcji co mój pojazd aby nie było jaj ze zmianą przebiegu. Podłączyłem się PaSoftem probówałem zgodnie z poradnikami zmienić przebieg na właściwy (mój ma 365tys+ a na zestawie wskaźników poniżej 300tys.) 10lutego mam przegląd i muszę doprowadzić temat do końca ale to najmniejszy problem w tym wszystkim. Zacząłem bawić sie PaSoftem bo nie zgadzał się przebieg w EWS z faktycznym zapisanym w LCM więc w IKE i EWS są aktualnie złe przebiegi (w IKE jest też zły VIN). Próbowałem według poradników sam sobie poradzić ale niestety zawsze napotykałem jakiś problem po drodze i nic z tego nie wyszło finalnie nie mogę odpalić silnika.. xD W poniedziałek muszę jechać do pracy mam 30km w jedną stronę.. Czy jest ktoś kto był by mi w stanie pomóc ogarnąć wszystkie problemy o których pisałem wyżej? Temat da się załatwić Teamviewerem i Whatsapem. Dysponuję wszystkim co potrzeba poza wiedzą jak się obchodzić z PaSoftem. Zapłacę oczywiście. PS. Mieszkam za granicą więc to dodatkowa przeszkoda. Proszę darować sobie zbędne komentarze proszę o realną pomoc. Pozdrawiam wszystkich :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pasoftem co najwyżej możesz ubić moduł ews. Zresztą w liczniku też nie zmienisz ani numeru vin ani przebiegu jesli licznik jest na pamieci typu 93S56 , 93S66 czy nowszej. Jedyne co cie ratuje to sprawdzić czy przejdzie synchronizacje ews dme. Jesli to nie zadziala, to zostaje usunięcie ews z dme, bo dorobienie modulu ews za granicą to raczej spory wydatek.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wyżej, podepnij się inpą połącz z silnikiem i daj synchronizację EWS.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Próbowałem ale nic z tego nie wyszło. W INPie opcji mojego silnika nie ma opcji synchronizacji EWS z DME w innych są. W takim razie jak usunąć EWS ? Wiem co zrobiłem nie tak. Przestawiłem opcję w PsSofcie że EWS nie ma komunikacji K-BUS i nie da się tej opcji cofnąć jest na szaro. Komunikat z Inpy po niemiecku: Freischaltung ueber K-BUS nich moeglich
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmij moduł ews z auta i podłącz pasofta bezpośrednio do modułu ews. Oczywiście trzeba podać zasilanie na interfejs i moduł ews oraz połączyć komunikację. Daj fotę jaki masz typ ews.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Moduł mam już wyjęty. Jeśli możesz podeślij info w jaki sposób mam połączyć ze sobą przewody

Może to głupio zabrzmi ale jak wstawić zdjęcia? Jestem nowym użytkownikiem :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Np tu

https://imgbb.com/


potem klikasz na fotę i wstawiasz link full size BBCode. Potrzebny jest widok wtyku ilu pinowy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Kawałek wiązki z gniazdem OBD mam brakuje mi tylko wtyczki do modułu EWS ale wyjąłem płytkę z obudowy i mogę się wlutować pod konkretne punkty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest ews 3


pin 9 masa

pin 10 i 11 plus 12V

pin 13 Kline do pinu nr 7 Interfejsu pasoft



Interfejs pasoft

pin 16 12V

pin 4 i 5 masa ( jak w gnieździe obd będziesz miał tylko jedną masę to podaj tylko tam)

pin 7 Kline


Piny masz opisane jak zajrzysz do gniazd.


Podłącz to w ten sposób i wtedy spróbuj pasoftem zmienić opcję łączności na Kbus.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Super bardzo dziękuję ^^ Dziś po pracy zmontuję wszystko jak napisałeś i dam odpowiedź czy operacja się powiodła :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miejmy nadzieję że zadziała, forumowicz szumrak w ten sposób postawił na nogi moduł airbag, także przetestował ten sposób :D .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast pasofta podepnij kabelek od inpy i zobacz czy inpą się polaczysz

Całe podłączenie dokładnie w ten sam sposób.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
W PaSofcie jest opcja wyczyszczenia EWS zwierając chyba piny 4 i 8 jeśli dobrze pamiętam czym to będzie skutkowało? Może czyszczenie przywróci moduł do ustawień domyślnych?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze bym sprawdził dla pinu 8 w interfejsie bo nie wiem czy masz zwykły czy K-dcan.


Jeszcze jedno, skrzynia automat czy manual, jak automat to podaj dodatkowo 12V na pin 6 modułu ews.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie czyść go jak nie masz kopii. Wszystko stracisz bezpowrotnie. Nie wiem jak z tym ewsem do końca jest czy da się całkiem komunikację wyłączyć czy tylko zmienić na inną. W airbag można zmienić z k-bus na tx i wtedy rozwiązaniem jest to co Piotr napisał. Najlepszą opcją będzie softwarowe usunięcie ews.


Jak jest ews w aucie to pasoft lub inpą się z nim łączy?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Skrzynia automatyczna opisana jako steptronic nie zwykły automat. W pojeździe łączy się bez problemu z modułem EWS ale pokazuje że coś jest nie tak z komunikacją EWS z DME ale to wiemy dlaczego ;p Jak wrócę z pracy zrobię screeny wszystkich możliwych komunikatów i jak wykonałem podłączenie na stole. Dzięki za zaangażowanie Panowie ogromny szacun za chęć aktywnej pomocy :cool2: Ostatecznie jeśli się nie uda to jak najbardziej jestem za tym aby usunąć EWS abym tylko mógł uruchomić samochod I normalnie z niego korzystać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli coś w stylu Error Ecu Rejected to modul wysypany, i nic mu nie zrobisz.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak łączy się w aucie to spróbuj przepuścić pustym plikiem przez NCS. Nastepnie poszukaj żeby zrobić synchronizację, jak w twoim modelu nie ma to zobacz inny model BMW z tym samym sterownikiem silnika i zbliżony rocznikowo.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.