Skocz do zawartości

airbag po wystrzale - brak komunikacji ze sterownikiem


dirty_maderfaker

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

mam taki przypadek do ogarnięcia - 2,5i, automat, 2004 rok.

Auto po wystrzale następujących poduszek: kurtyna prawa, poduszka w drzwiach, poduszka pasażera, poduszka kierowcy.

Auto miało wpakowane oporniki zamiast tych poduszek (również w napinaczach pasów)

Obecnie nie świeci się żadna kontrolka na zegarach.

Usunąłem oporniki bez podpinania wtyczek do airbag.

Żadna kontrolka się nie zapaliła, co mnie dziwi, bo sterownik powinien wywalić, że poduszki są niepodpięte.

Nie mogę również połączyć się ze sterownikiem poprzez Inpa.

Pytanie 1: Czy jest możliwe, że sterownik nie był wyczyszczony po crashu? dlatego nie można się połączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, tajemnica zaginionej kontrolki airbag rozwiązana, mianowicie, ktoś zadał sobie tyle trudu, żeby wyjąć zegary i zakleić diody czarną taśmą tak, aby nie było widać, że świecą, taka to historia...

Pozostaje pytanie, czy jak sterownik airbag jest po crashu to, czy można się z nim mimo wszystko połączyć, czy nie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

ciągnę wątek dalej. przejrzałem wiązki i ponaprawiałem uszkodzone przewody (poucinano przewody od poduszki w drzwiach, poduszki pasażera oraz kurtyny).

niestety nadał nie mogę się połączyć ze sterownikiem. Wstawiłem również inny sterownik na próbę. Niestety również nie można się połączyć.

Czy ktoś miałby jakiś pomysł, co można dalej sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje pytanie, czy jak sterownik airbag jest po crashu to, czy można się z nim mimo wszystko połączyć, czy nie?

Pozdrawiam

 

Wydaje mi się że jednak nie, każdy sensor po detonacji poduszek zapisuje crash data i po takim czymś sensor będzie wywalał błąd mimo wymiany poduszek. Są ludzie którzy resetują pamięć/przywracają oryginalną ale nie ma 100% pewności że taki sterownik przy kolejnym dzwonie zadziała. Na Twoim miejscu szukałbym jednak dobrego sterownika wymontowanego z innego pojazdu gdzie poduchy nie wystrzeliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

no dobrze moi drodzy...

temat rozwiązany...

gdy pomierzyłem napięcie na wtyczce, wyniosło ono jakieś 11V - kolega stwierdził, że mało.

gdy podałem napięcie na sterownik bezpośrednio z aku, komunikacja została nawiązana i sterownik ożył.

Wg schematu plus idzie z kostki stacyjki, więc poszła do wymiany.

Problem został w ten sposób rozwiązany. Przy okazji zniknął ten sam problem z MFL.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.