Skocz do zawartości

Wypalanie DPF - warunki - N57 (245HP)


LoGik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 19.07.2023 o 18:48, LoGik napisał(a):

Powiedzcie mi o ASH mass czyli polpiuł - jakie są graniczne wartości?

Mam teraz 48gr i już mam błąd 244800, jest jeszcze 45k KM żywotności DPF - ograniczona żywotność DPF przebieg 230k KM

image.png.2b08431d7b8ab7c2212d032d3cfe1da5.png

Według NEWTIS  jednorazowe wypalanie DPF generuje 0,6g popiołu. Moim zdaniem ktoś już kasował ten błąd bądź ustawiał w komputerze wymianę starego filtra DPF na nowy? Z jakim przebiegiem kupiłeś BMW i jaki przebieg masz obecnie?

U mnie wypalanie DPF odbywa się, około co .... ?

- jazda po miescie , co 200km

- jazda mieszana 300km - 400km

- trasa 550km - 900km

Ten kod błędu pojawia się , gdy auto zbliża do 250kkm przebiegu i nie świadczy to o tym ,że filtr DPF  jest do wymiany.

 

 

Analizując ilość popiołu i liczbę udanych wypaleń to...

48g : 496 = 0,01g popiołu , a jak wyżej napisałem,  jedno wypalanie to 0,6g.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2023 o 16:20, Burza1234 napisał(a):

Według NEWTIS  jednorazowe wypalanie DPF generuje 0,6g popiołu. Moim zdaniem ktoś już kasował ten błąd bądź ustawiał w komputerze wymianę starego filtra DPF na nowy? Z jakim przebiegiem kupiłeś BMW i jaki przebieg masz obecnie?

U mnie wypalanie DPF odbywa się, około co .... ?

- jazda po miescie , co 200km

- jazda mieszana 300km - 400km

- trasa 550km - 900km

Ten kod błędu pojawia się , gdy auto zbliża do 250kkm przebiegu i nie świadczy to o tym ,że filtr DPF  jest do wymiany.

 

 

Analizując ilość popiołu i liczbę udanych wypaleń to...

48g : 496 = 0,01g popiołu , a jak wyżej napisałem,  jedno wypalanie to 0,6g.

Kupiłem auto to było 215000 km przebieg i 95 000 km żywotność DPFa, niestety nie wiem ile było wypaleń, ilości popiołu zdjęć nie mam, ale było w okolicach 38gr, chyb że skręcili przebieg o 100-150k km (auto z Szwecji i ma historię od rejestracji z przebiegiem i właścicielami, ale mogli kręcić jakoś poza systemem BMW i Car.INFO Szwedzkiego😆)

Teraz mam 230000 km i żywotność DPF 55000 km, robiłem 5-6 może i więcej razy wymuszanie wypalania - teraz już nie robię bo się zorientowałem że każde wymuszenie wypalania "zjada" 1000 km żywotności DPFa w kompie.

Co do 496 wypaleń to zauważyłem przy jeździe miastem on próbuje wypalić kilka razy, ale wiadomo w korku czy na światłach nie daje rady, i później uznaje że zakończyło się pomyślnie dodaje +1 do liczby wypaleń. Zaczyna samoczynnie wypalać/dopalać przy poziomie sadzy 30gr i wzwyż jak jadę 50+km/h i mam rozgrzany silnik (czyt. wodę) do 85+ stopni.

Ostatnio zauważyłem że mam problem z aktywnymi klapami przed chłodnicą (element "1" z obrazka) - teraz latem jak jest 30+ stopni... nie otwierają się same i silnik się przegrzewa na wypalaniu do 99* i przerywa wypalanie... otworzyłem lekko sam - poszło wypalanie bez problemu wiec chyba będę musiał coś z tym robić... jak te klapy wymienić naprawić nie wiem... Wymieniać to trzeba rozbierać cały przód chyba... 

spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.