Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć


BTool pokazuje mi błąd 30DC - błąd ogrzewania sondy, mam zainstalowany NOXEM129, padła sonda? Można wymienić samą sondę? /coś pamiętam, że ktoś coś takiego robił/ Wiadomo na jaką?


Co ciekawe to BTool pokazuje, że silnik normalnie zmienia tryby pracy, parametr o zasiarczeniu też się zwiększa ale nie wypala, a przynajmniej na odcinku na którym normalnie to robił teraz nie chce.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe czy u mnie w 129 będzie taka sama ale symbol sondy jest na niej? Moża da się odczytać bez jej wykręcania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W n53 siedzi BOSCH LSU 4.9 I TAKIEJ SZUKAJ ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli żebym dobrze zrozumiał:


NOXEM130 - Bosch 0 258 017 099


NOXEM129 - BOSCH LSU 4.9


:?:


OK, :search: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=245047&hilit=BOSCH+LSU+4.9&start=30 :norty:


Zastanawiam się tylko nad sposobem przelutowania, ciął kable i lutował czy wlutował się bezpośrednio kablami sondy w moduł NOXem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to ciekawe :norty: z tego zdjęcia wychodzi, że Bosch 0 258 017 099 = BOSCH LSU 4.9. Ciekawsze jest to, że ta pierwsza w ogłoszeniu jest prawie 100zł tańsza od tej drugiej. :?


Adam, mam jeszcze jedną prośbę skoro masz NOXem pod ręką, możesz zrobić zdjęcie jak kable "wchodzą" w modul?

Opublikowano

No nie zrobię bo mam już założoną a zdjecie zrobiłem jak kupiłem żeby w razie czego wiedzieć jaka sonda

Lsu 4.9 pewnie rodzaj sondy , a symbole boscha mogą być różne bo pewnie różnią się wtyczkami


Tu masz ten symbol boscha i opisana jako lsu 4.9

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bosch-0-258-017-099-12780621429

Dokładnie taka sama jak moja wszystkie symbole te same

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto chyba odnotować, że pojawił się NOXEM Kit który ma złączkę dla wtyczki sondy, nie trzeba już nic ciąć/łączyć jak padnie sama sonda.


Strona https://bimmerprofs.com/podaje, że można użyć następujących sond:


- Bosch LSU 4.9 Motorsport. Kod Boscha: 0 258 017 025

- sondy, przeznaczone do BMW. Kody BMW: 11787558054 ; 11787561409

- sondy, przeznaczone do BMW. kody Boscha: 0 258 017 100 ; 0 258 017 110

- inne sondy Bosch. kody Boscha: 0 258 017 098 ; 0 258 017 099 ; itp.


Przypadkiem znalazłem też taką ciekawą stronę o samych sondach/złączkach etc. BOSCH-a - https://wbo2.com/lsu/default.htm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe rozwiązanie, ja kupiłem wtyczkę i zrobiłem swój zestaw, bardzo fajna opcja

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Kupujesz sondę Bosch lsu 4.9, i na bodajże stronie fmic wtyk i gniazdo, następnie lutujesz i składasz, ja wszystko ok godziny robiłem, do tego rejestracja sondy w istad, mechanik za robotę pewnie by z 400 skasował
Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BaX


Wpisz w all.. 'wtyczka LSU 4.9' :-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie jest "coś" czego nie widzę, a pojawiło się przypadkiem przy wymianie sondy?


Już piszę o co chodzi, dawno temu wymieniałem NOX-a na NOX-em, wykręciłem starą oryginalną sondę, wkręciłem NOX-em, starą sondę spakowałem do pudełka po NOX-em i odstawiłem na półkę. Ostatnio z racji, że w NOX-em padła grzałka wykręcałem sondę ale żeby zaślepić otwór na czas naprawy wymyśliłem, że wkręcę oryginalnego NOX-a który leży w pudełku po NOXEM. I TU TERAZ POJAWIA SIĘ "COŚ" - mianowicie oryginalny NOX nie pasuje rozmiarem do otworu z którego kiedyś go wykręciłem. :mad2: O co kaman? Myślę, no dobra, biorę nową sonde BOSCH LSU 4.9 i ta bez problemu wkręca się w otwór, wykręcam, sprawdzam znowu oryginalną NOX, nie ma opcji, to się nie uda. Mierze suwmiarką - no tak różnica w grubości gwintu to ~1,5mm ALE JAK?!


Możliwość jaka mi przychodzi do głowy to, że NOX-em ma nakręconą tuleję, która dopasowuje sondę LSU 4.9 w oryginalny rozmiar gwintu do sondy NOX-a ale jak wykręcałem sondę to tuleja została w wydechu i teraz pasuje sonda BOSCH-a ale już nie pasuje oryginalny NOX. NO bo co mogło się innego stac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest dokladnie tak jak napisales. Tuleja zostala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, czyli w sumie może i dobrze bo gdybym wykręcił z tuleją to znowu by był problem z wkręceniem nowej. Swoją drogą przykręcone to było lekko bez dociągania, na oryginalnym smarze, a odkręcić bez metrowej rurki-przedłużki się nie dało, w dodatku puściło na gwincie sonda-tuleja, a nie tuleja wydech :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.