Skocz do zawartości

BMW E39 M52B20 PROBLEM Z INSTALACJA GAZOWA


Milosz31WLKP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponad tydzien temu zauwazylem ze podczas jazdy na LPG auto przerywalo i na biegu jalowym trzeslo sie,wiec rozmontowalem listwy wtryskowe AC STAG W01 BFC(PRZEJCHELEM NA NICH OK 120TYS OD ZALOZNEIA INSTALACJI)

Rozlozylem na czynniki pierwsze,wyczyscilem i ponownie zalozylem,niestety nic to nie poprawilo.Udalem sie wiec do gazownika ktory dopiero mnie uswiadomil ze tego sie nie rozbiera gdyz pozniej sie robi kalibracje pracy tloczkow.

Ale podlaczyl pod komputer i powiedziel ze wszystko jest dobrze,wtryski równo pracuja,po czym odjechalem i po kilu kilometrach problem wrócil,to z powrotem do niego pojechalem i finalnie stwierdizl ze musze kupic nowe listwy wtryskowe.

Listwy kupilem pojechalem do gazownika i je zalozyl,ustawil w komputerze i powiedzial ze jest dobrze.Kolejny raz po przejechaniu auto podczas przyspieszania bardzo przerywa,brakuje mu mocy i na biegu jalowym trzesie sie.zadzwonilem do niego ze nadal wystepuje ten problem,to stwierdzil ze to moze byc wina swiec zaplonowych.podkresle ze jak jade na benzynie to wszystko dziala bez zarzutu.(nie przerywa,nie dlawi,ma moc)dodatkowo zauwazylem ze po jego korektach ,podczas jazdy na LPG,ubywa mi benzyny.

Czy ktos mial juz taki przypadek?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzona świeca zapłonowa będzie generowała problem na LPG i benzynie, ja bym proponował zmienić gazownika, jeżeli po diagnozie, zmianie listw wtryskowych i strojeniu, gość przez telefon sugeruje zmianę świec zapłonowych, to albo sam tego nie sprawdził, ale równa się to = odwal się gościu, daj mi spokój. Jeżeli na benzynie nic się nie dzieje, nie ma błędów i samochód jeździ normalnie, problem jest z gazem, 120 tyś na instalacji LPG bez zaglądania, uważam za dobry wynik, i po takim dystansie dobrze było by do niej zajrzeć. Sprawdzenie ustawień i podstawowych parametrów instalacji, nie jest skomplikowane, sugerowałbym zakup interfejsu do Twojej instalacji i samodzielnego zmierzenia się z tematem, albo jak wspomniałem, zmiana gazownika, pytania co się dzieje z moją instalacją na forum, nabije 50 postów a problem nadal pozostanie nie rozwiązany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zużyta świeca na benzynie bedzie w miare działać, ale gaz jest bardziej wrażliwy i bardziej odczuwalne. Sam wymieniłem wcześniej świece i dużo się poprawiło ale i tak był delikatny problem z trzeęsieniem. U mnie okazał się uszkodzony wtryskiwacz gazu jak trzęsło, gazowani to wychwycił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To najwyższa pora na wymiane, z resztą na wtryskiwacze gazu też. Co do świec, to do gazu najlepiej jedno elektrodowe i ustaw odstęp na 0,9mm. Jeździłem na k20tt, ale jak ci zbywa to zainwestuj w ik20
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chłopaki tu nie chodzi o super swiece i nic nie mam do oryginalnych pod warunkiem że jeździmy na benzynie. Gazu akurat producent nie przewidział i zapewne te swiece pod lpg byłyby inne. Na te chwilę mam IK20 i jestem z nich zadowolony i dodatkowo mam możliwość regulacji odstepu elektrody. Ori świece dla silnika m54 jak woim przypadku kosztują niewiele mniej. Każdy ma swoje zdanie w tym temacie, ja poszedłem za opiniami forum Lpg i nie żałuję wyboru. Autor niech robi jak uważa, w każdym razie 80tys na zwyklych swiecach przy lpg oznacza ich koniec, co wcale nie musi oznaczać rozwiazania problemu, ale na 99% problemem są właśnie świece.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie jak wygląda świeca i w jakim jest stanie jest banalnie proste, wystarczy ją wykręcić i ją dobrze obejrzeć, jeżeli chodzi o bazowanie na forumowej wiedzy..noo..to tu byłbym bardzo ostrożny, forumowa wiedza a realna praca w warsztacie, to dwa różne światy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja mam takie zasadnicze pytanie, pomijając świece które po takim przebiegu napewno są do wymiany, czy ktoś wymienił w instalacji LPG filtr fazy ciekłej i fazy lotnej?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr fazy lotnej jeżeli jest bardzo brudny, będzie powodował wzrost ciśnienia na reduktorze po dodaniu gazu, i w skrajnych przypadkach przełączanie instalacji na benzynę, zapięcie kompa do instalacji, krótki test drogowy wszystko pokaże, to nie strzelnica, nie ma co strzelać aż się w końcu trafi, tylko sprawdzić gdzie jest problem. Jeżeli kolega nie chce zdiagnozować problemu, no to po takim przebiegu bez dotykania instalacji, najlepszym wyborem byłby zakup: nowych świec/wszystkie filtry/nowa listwa/i dobrze byłoby wymienić reduktor na nowy, albo przynajmniej jego wkład, wtedy powinno chodzić, tylko wraz na końcu trzeba zapiąć kompa i to ustawić..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wracając do świec, w swoim samochodzie przejechałem na jednym komplecie ponad 150 tyś km, mając instalację gazową, i problemów nie miałem z nimi żadnych, pracował pięknie na gazie jak i na benzynie, to co się zaleca to jedno, natomiast znalezienie problemu to drugie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Świeca świecy nie równa, pewnie miałeś irydowe. Olej też zalecają wymieniać co 30tyś, ciekawe czy robisz na nim 60? Zatkany filtr fazy lotnej powoduje zbyt uboga mieszankę czego konsekwencją jest wypadanie zapłonów. Potwierdzam że bez dobrej diagnostyki się nie obejdzie. Jeżeli gazownik wymienia listwę i reguluje a filtrów nie zmienia to nic tylko polecać! Po 120tyś km reduktor też jest do roboty, nie ma się co oszukiwać.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry przykład dałeś, zalecają po 30 tyś zmianę oleju a większość i tak się tego nie słucha, mimo że to dyrektywy ASO, żywotność świecy w głównej mierze zależy od warunków spalania, i na benzynie i na gazie, jak będzie ubogo będzie się szybko wypalać, jak ogólna kondycja silnika jest słaba, też będzie się uszkadzać. Zapchane filtry będą powodowały ubogą mieszankę, jak spojrzysz na komputer silnikowy, jak spojrzysz na komputer gazowy zauważysz wzrost ciśnienia na reduktorze, zależy co Ci się pierwsze odezwie, czy check sinika czy błąd w programie gazowym. " Milosz31WLKP" popatrz na temperaturę pracy reduktora, bo to parametr który się podczas jazdy zmienia, strojąc na wolnych może być dobrze, podczas obciążenia jak przepływ gazu rośnie, często spada temperatura do poziomu w którym normalne odparowanie gazu jest niemożliwe i zaczynają się chece
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pany nie ma o co kruszyć kopii. Chlopak byl u gazownika, dlatego problemy z instalacją LPG wykluczylem i postawiłem na świecie, bo maja już nalatane. No chyba że facet wzial za wymianę listew, zrobił autokalibracje i uznal że wszystko ok, nie sprawdzajac auta w czasie jazdy czy trzyma ciśnienie. Co do wyboru świec, to każdy ma swoje doswiadczenia i nic nikomu nie narzucam, ale nie zmienię zdania że lpg lepiej się spisuje na jedno elektrodowych swiecach. Poczekajmy co autor tematu napisze.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety efekt jest taki sam, nadal zamula natomiast na benzynie praca wzorowa.zaczalem oglądać podłączenie listw każdy przewód i wężyk do każdego wtryskiwacza.

Podczas mojej pierwszej rozbiórki listw zrobiłem sobie zdjecia który przewód gdzie jest podłączonych i dzisiaj przewód od wtrysku 2i3 były zamienione tak samo 4i5 były zamienione.wiec zamieniłem miejscami tak jak było kiedyś.W efekcie auto pracuje bardzo równo nie trzęsie na jałowym,przyspiesza bez przerywania ale czuć jeszcze taki brak mocy(ostatnim razem kręcił coś imbusem w reduktorze)i dawnkowanie zmieniał. jutro ponownie jadę do gazownika.najlepsze jest to że to przepinal tą listwe i stwierdził że źle podpiąłem chociaż byłem przekonany że zrobiłem to dobrze.temat jak dla mnie podejrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wężyki mogły być zamienione pod warunkiem że wtyczki na cewkach także zamienił. Proponuję podjechać do innego gazownika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaką masz instalację, ale sprawdzenie podpięcia wtrysków gazowych jest proste, każda instalacja ma instrukcję podpięcia to przewodów sygnałowych wtrysków benzynowych, są po prostu cięte i jest to w kolorach jasno napisane, więc jeżeli jest podejrzenie błędu tutaj, sprawdzenie to 20 minut. Tym imbusem na reduktorze ustawiał ciśnienie na nim, ale przymulać może też przez samą mapę, czas wtrysków, no i te filtry też warto sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem u gazownika i rozwiercil każdą dysze na 2mm gdyż fabryczne były 1mm.ustawial ciśnienie na reduktorze.

Auto chodzi w miarę dobrze ale pojawił się kolejny problem,podczas jazdy na gazie pobiera mi benzyne.

Zatankowałem za 50zl Pb i po zrobieniu ponad 100km, wskazówka opadła do rezerwy(podczas jazdy na gazie komputer pokładowym przelicza mi na jaki dystans jest jeszcze paliwa) wcześniej nie miałem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak to w ogóle jeździło na dyszach 1mm. Powiedz gazownikowi żeby zaznaczył opcje "przełącz przy pierwszym", możliwe że reduktor nie wyrabia i podpiera się benzyną.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.