Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:D

 

Witam wszystkich. Rozumiem, ze temat kupna BMW jest tu jak jedzenie chleba bo sprawdzilem i juz sie naczytalem. Jednakze wiadome jest tez ze kazdy moze miec inne pytanie na ten sam temat. Z tego wzgledu moze znajdzie sie ktos kto odpowie na pare moich.

W najblizszych miesiacach bede kupowal samochod klasy BMW 5. Wczesnie zastanawialem sie nad kupnem E-klasy, ale tylko z powodow praktycznych. Teraz jestem pewien czego chce i tak jak zawsze musi to byc BMW. Problem polega jednak na tym ze bede mial ok 40000 zl a marzy mi sie model po liftingu. Jesli to nie mozliwe - rzuccie mi wprost ze lepiej myslec o starszym. Silnik - wybor padl na 3 litrowego slynnego dieselka. To tylko za wzgledu na problemy z wpychaniem gazu do benzyniakow - slyszalem o wypalaniu zaworow itd. Czy to prawda? Moze jednak daloby sie jezdzic na gazie. Inna sprawa - Bede przekezdzal ok 70 - 80 000 rocznie, czy ktos ma juz na liczniku tym samochodem duze przebiegi i jak to tam jest?

 

Dzieki

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

duży roczny przebieg jeśli tylko po RP niedługo będziesz ekspertem od zawieszeń

o silnik przy prawidłowej eksploatacji bym sie raczej nie martwił

zastanów sie czy na pewno do szczescia potrzebne Ci jest BMW

ale wszystko zależy jakie masz dochody

Pozdrawiam Artur

Opublikowano
duży roczny przebieg jeśli tylko po RP niedługo będziesz ekspertem od zawieszeń

o silnik przy prawidłowej eksploatacji bym sie raczej nie martwił

zastanów sie czy na pewno do szczescia potrzebne Ci jest BMW

ale wszystko zależy jakie masz dochody

Pozdrawiam Artur

 

Mam rozumiem ze orientujesz sie tez w e-39? Wiadomo przy BMW trzeba miec troche pieniedzy - nie liczac klackow, tarcz z 600-700 zl mialbym na samochod miesiecznie oczywiscie bez benzyny. Jestes osoba jezdzaca kiedys na tym silniku?

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Jezdze moim e39 530d juz dokladnie rok czasu. Kupilem go z przebiegiem 130 km... teraz mam na liczniku 180 km. Mam model tuz przed liftem (2000) i naprade nie moge na nic narzekac. Zadnych problemow nie mialem (odpukac). Zmieniam olej co 10 tys., nie katuje. Jesli chodzi o hamulce, to wymienilem tarcze i klocki przednie za okolo 620zl (ATE). Samochod jest z niemiec i jezdila nim jakas starsza para (i to prawda bo widzialem ich zdjecia z samochodem). Teraz jestem w CH wiec samochod nie jest katowany pod wzgledem zawieszenia. Ogolnie jestem happy :cool2:
Opublikowano

:lol:

 

Ciesze sie ze jednak sa komentarze bo balem sie ze bede na nie czekal przez miesiac :mrgreen: . 50000 przejechane - to juz sporo - jezdzac po Warszawie i Polsce powinienem sobie chyba doliczyc kwestie zawieszenia. Nie mam zamiaru silnika katowac do zajechania tylko dawac mu tez co potrzebuje i kiedy potrzebuje (poprawka na - "jak to w zyciu"). Chce kupic manuala wiec spodziewam sie ok 10 l/100km przy oszczednej jezdzie po miescie - mozliwe?

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
mozliwe...silnik bardzo dobry,ja mam e38 z tym silnikiem i jestem zadowolony z osiagow i spalania,ostatnio moj stepronik sie cos psuje..takze jak masz wybor to wez manual.. :cool2:

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
mozliwe...silnik bardzo dobry,ja mam e38 z tym silnikiem i jestem zadowolony z osiagow i spalania,ostatnio moj stepronik sie cos psuje..takze jak masz wybor to wez manual.. :cool2:

 

:) Ok ale wersje 184 KM czy mocniejsza? Ile przejechales juz na tym silniku?

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
ja mam 193km,przejechalem okolo 7tys..w trasie 7-7,5l ale to 7ka piatka mniejsza buda..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
odpowiedz jest tylko jedna: BMW 530i

 

nawet nie myśl o dieslu !

klekoty to sie nadają ale na pole !

 

:idea: Rozumiem i wiem co to znaczy przywalic w benzynie a jesli jeszcze BMW to kozak, jednak o czym mowilem wczesniej jesli benzyna to do tego gaz, oczywyscie bedzie mnie stac na dobra instalacje jednakze nie wydaje mi sie zeby pan mial zagazowana 530i bo to silnik od e-39 po liftingu chyba ze stara e-34 tylko wtedy mi pan nie pomorze. W pana opisie jest wpisany 530 D - blad?

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
ja mam 193km,przejechalem okolo 7tys..w trasie 7-7,5l ale to 7ka piatka mniejsza buda..

 

I to mnie martwi bo jesli kupie w dieslu ta slabsza i starsza wersje tego silnika i tu nie wiem jak z ekspoatacja a na pewno ciut gorzej - nie uwarzacie?

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

żąden błąd

jezdze 530D z 2002 roku w automacie juz ponad rok czasu

i niedlugo wracam do tego co BMW robi najlepiej, czyli do silników benzynowych

juz sie rozgladam za zadbanym 530i :D

Opublikowano
Gratuluje bo to dobry powrot do dobrego ale moze cos jeszcze uslysze od kogos o "nudnej" eksploatacji
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
A tak a propos klekotania... naprawde nie jest jak trakor, bez przesady... Czesto ludzie nie wiedza ze to diesel, nawet jak sie stoi na zewnacz... Owszem, ktos ko lubi samochody od razu wie ze to ropniak, ale pare razy mi sie zdazylo zo niektorzy sie pomylili i byli dosc zdziwieni...
Opublikowano

Jesli chodzi o mnie tlumaczenie zupelnie nie potrzebne - to zupelnie inna bajka - sam jezdze a-klasa z zeszlego i uwierzcie mi lubie tego dieselka a nawet go sluchac - srodku nie wiadomo co to jest ale zewnatrz jest mily zarowne przed jak i po wlaczeniu turbinki.

Czy kto wie kiedy dokladnie wszedl silnik 194 KM w 530d, czyli kiedy nastapila modyfikacja silnika z liftingiem czy moze juz przed?

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
odpowiedz jest tylko jedna: BMW 530i

 

nawet nie myśl o dieslu !

klekoty to sie nadają ale na pole !

temu panu juz chyba podziekujemy...

 

 

wracajac do glownego watku, 530D to bardzo dobra opcja :cool2: jesli ja bym mial brac diesla to tylko z tym motorem, co do benzyniaka to tez bardzo dobra opcja, pod warunkiem ze nie zalozysz gazu :naughty: z bezyniakow to najlepiej 530-540...

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano
Tak to rozumiem ale eksploatacja na benz bez gazu odpada wiec glownym pytaniem tego watku jest co lepiej i jak wyglada w praktyce przejzdzanie dluzszych przebiegow na 530d i 528i z gazem
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

dla mnie żaden dylemat nigdy więcej gazu, bierz diesla, jak benzyne to bez gazu. Przy tych przebiegach diesel będzie najbardziej opłacalny.

 

ps. można wiedzieć dlaczego E klasa tak definitywnie odpada???

Opublikowano

przy 80tyś km rocznie zagazowane wysokoobrotowe R6 szybko się wykończy

 

a diesel to wół roboczy. nie tylko z powodu dużego momentu obrotowego są montowane we wszystkich ciężarówkach i dostawczakach

takie 3.0d powinno lekko przejechać 400tyś km, a pewnie i więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.