Skocz do zawartości

Proszę o poradę! E46 2.0, benzyna, bierze olej..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,


Bardzo proszę o pomoc/radę zanim podejmę dalsze kroki i z problemem zgłoszę się do mechanika.

Od 1,5 roku mam E46 2.0 benzyna z silnikiem N46 - ostatnio pojawiło się zwiększone zużycie oleju ( w momencie zakupu lany był 10w40 i tak też jest do tej pory ).

Do tej pory nie znam konkretnych wartości ale wiem, że bierze więcej niż powinien. Silnik N46B20A - po dłuższej chwili pracy po dodaniu gazu dymi chociaż nie jakoś mocno.

Proszę o Waszą opinię:

1. Czy są jakieś metody aby zlokalizować / wykluczyć co wymaga naprawy - tzn. czy to uszczelniacze / pierścienie czy cokolwiek innego?

2. Czy ten problem jednoznacznie wiąże się z rozbieraniem silnika i jego regeneracją / wymianą?

3. Czy warto spróbować środków typu ceramizer / zmiany oleju na taki o innych parametrach? Czy można liczyć, że pobór oleju się zmniejszy? I ogólnie czy są jakieś doraźne rozwiązania, które warto rozważyć zanim zdecyduje się rozbierać silnik?

4. Czy macie kogoś godnego polecenia w "okolicach" Warszawy, kto zajmuje się takimi tematami?

5. Jakich kosztów można się spodziewać i jakie kroki byście podjęli w takiej sytuacji aby finalnie uratować auto bo nie chcę się go pozbywać.



Od mechanika wstępnie usłyszałem, że w zależności od tego co jest przyczyną koszty mogą dojść nawet do 8 tys. zł.


Z góry dziękuje za wszelkie rady! :roll:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Znów nowy temat, a napisano już biblię.

Auto na wolnych 10 min i dodać gazu. Jak puści niebieską chmurę to uszczelniacze.

Robisz je bez zdejmowania głowicy + oczywiście rozrząd w zestawie warto. Koszt do 3k zł.

I tyle, nie lać ceramizerów. Olej 5W50. Wymiana co 10k km. Nie słuchać czarodziejów.

Po drodze uszczelnienie bolączek motoru - jakaś odma, pokrywa zaworów i miska olejowa.

Opublikowano

Dziękuje pięknie, sprawdzę to. :clap:


Czy przed wymianą oleju warto robić płukankę?


Czytałem,że żeby uniknąć problemów z nagarem po starym oleju wypadałoby to zrobić.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ale jakie ratowanie? To normalna procedura. Jak szkoda 3k zł to sprzedaj auto kup Toyotę.

Myślisz, że utrzymanie R6 będzie tańsze? Chłopie :wink:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Uszczelniacze wymienione, mechanik stwierdził spory nagar w silniku, myślicie, że płukanka to dobry pomysł, czy można tym bardziej zaszkodzić?


Plus jaki olej i jakie marki - 5w30 docelowo?


Pozdrawiam!

Opublikowano

Płukanka nie zaszkodzi.

Olej.... temat rzeka. Każdy ma swoje zdanie. Ważne, żeby miał specyfikację BMW LL-1 lub LL-4 5W/30 albo 5W/40

Ostatnio lałem do siebie Mobil1 5W/30 i płukanka była, teraz dam Mobila 5W/40 i też z płukanką.

Olej oczywiście pełny syntetyk, nie w syntetycznej technologii.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

5W50 tylko.

W zakładzie z autoryzacją ASO plus jeden z mechaników lepszych to samo mówi. 5W50.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.