Skocz do zawartości

kopci, ale na mocy nie traci


janki1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeżdzę e39 525d i mam problemik: przy przyspieszaniu pojawia się za mną czarna chmurka dymu, samochód nie traci na mocy - wszystko jest ok. Przeglądając forum natknąłem się dwie rzeczy : przpływomierz powietrza i końcówki wtrysków. Proszę o pomoc jak sprawdzić te rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mysle ze jesli cos sie dzieje to z ulkadem paliwowym. Albo wtryski albo czas wtrysku jest tam gdzies zachwiany ale generalnie mysle ze nie masz sie czym przejmowac. W dieslach jest to jak najbardziej normalne. Obok mnie facet ma BMW X5 (04-05r) i jak przygazuje to czarna chmurka za nim sie pojawia a autko prawie nowe i malo nim jezdzi.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam dokladnie taki sam problem (tez 525d), przebieg mam podobny do Ciebie. Jak ruszam to widze z tylu chmure czarnego dymu. Auto tez pali mi za duzo (11l/100km w miescie). Bylem w ASO nic nie wykryli. Macie jakies pomysly ??? Bo widze ze jest to chyba jakis typowy przypadek

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łańcucha rozrządu w tych silnikach to kwestia jeszcze nie rozpracowana na praktycznych przykładach. Faktem jest że nie ma w tych silnikach pompy wtryskowej a jedynie pompa cisnieniowa więc o kąt zapłonu nie ma się co martwić. Jednak nadal jest to silnik wysokopręzny i należy się liczyć z faktem że wibracje spadające na łańcuch w wyniku wysokiego stopnia sprężania mogą się przyczynić do szybszego zużycia niżeli w silnikach benzynowych.

 

Kopcenie będzie towarzyszyć każdemu silnikowi diesla i zwłaszcza podczas gwałtownego przyśpieszania lub przegazowywania na biegu jałowym. Świadczy to przecież o dużym dawkowaniu. Są jednak granice tego kopcenia i jeżeli w pewnym stopniu znaczność tego kopcenia jest mocno zauważalna to jest powód do zadumy, czy aby coś jest niewporządku.

 

Lejące wtryski raczej bym wykluczył. Prędzej obstawiałbym pomiary zasysanego powietrza z przepływki oraz opisywane przeze mnie filterki na elektrozaworkach podciśnień, które również wywierają wpływ na pomiary z przepływki zasynanego powietrza w stosunku do obrotów silnika i obciążenia. Tematy te są trudne do wykrycia poprzez diagnostykę komputerową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.