Skocz do zawartości

kopci, ale na mocy nie traci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jeżdzę e39 525d i mam problemik: przy przyspieszaniu pojawia się za mną czarna chmurka dymu, samochód nie traci na mocy - wszystko jest ok. Przeglądając forum natknąłem się dwie rzeczy : przpływomierz powietrza i końcówki wtrysków. Proszę o pomoc jak sprawdzić te rzeczy

Opublikowano

Witam

 

Mysle ze jesli cos sie dzieje to z ulkadem paliwowym. Albo wtryski albo czas wtrysku jest tam gdzies zachwiany ale generalnie mysle ze nie masz sie czym przejmowac. W dieslach jest to jak najbardziej normalne. Obok mnie facet ma BMW X5 (04-05r) i jak przygazuje to czarna chmurka za nim sie pojawia a autko prawie nowe i malo nim jezdzi.

Pozdrawiam
Opublikowano
Wiatam. A czy jak odpalasz autko to leci jakas "chmurka" i czy silniczek nie bierze Tobie oleju?? Bo moze masz wyrobione uszczelniacze na zaworach i dlatego tak ci kopci?? I Pozdrawiam
Opublikowano

dokładnie sprawdz rano po odpaleniu i czy nie bierze oleju

ostatnio spod świateł wyrwała przy mnie e65 po lifcie i czarna chmura za nią z tyłu

jak oleju nie ubywa i silnik dobrze pali weź na luz to diesel musi brudzić

Pozdrawiam Artur

Opublikowano
Spoko dzięki za słowa otuchy, jestem zmartwiony bo 40 tyś. temu nie było aż takiej chmurki:) mam przjechane teraz 220 tyś. Mam pytanko jeszcze jedno - czy wymienia się łańcuch rozrządu i po ilu tysiącach?? Dzięki za odpowiedź.
Opublikowano

Witam

 

Mam dokladnie taki sam problem (tez 525d), przebieg mam podobny do Ciebie. Jak ruszam to widze z tylu chmure czarnego dymu. Auto tez pali mi za duzo (11l/100km w miescie). Bylem w ASO nic nie wykryli. Macie jakies pomysly ??? Bo widze ze jest to chyba jakis typowy przypadek

 

Pozdr

Opublikowano

Co do łańcucha rozrządu w tych silnikach to kwestia jeszcze nie rozpracowana na praktycznych przykładach. Faktem jest że nie ma w tych silnikach pompy wtryskowej a jedynie pompa cisnieniowa więc o kąt zapłonu nie ma się co martwić. Jednak nadal jest to silnik wysokopręzny i należy się liczyć z faktem że wibracje spadające na łańcuch w wyniku wysokiego stopnia sprężania mogą się przyczynić do szybszego zużycia niżeli w silnikach benzynowych.

 

Kopcenie będzie towarzyszyć każdemu silnikowi diesla i zwłaszcza podczas gwałtownego przyśpieszania lub przegazowywania na biegu jałowym. Świadczy to przecież o dużym dawkowaniu. Są jednak granice tego kopcenia i jeżeli w pewnym stopniu znaczność tego kopcenia jest mocno zauważalna to jest powód do zadumy, czy aby coś jest niewporządku.

 

Lejące wtryski raczej bym wykluczył. Prędzej obstawiałbym pomiary zasysanego powietrza z przepływki oraz opisywane przeze mnie filterki na elektrozaworkach podciśnień, które również wywierają wpływ na pomiary z przepływki zasynanego powietrza w stosunku do obrotów silnika i obciążenia. Tematy te są trudne do wykrycia poprzez diagnostykę komputerową.

Opublikowano
mozna by jeszcze sprawdzic szczelnosc calego dolotu. Uciekajace powietrze czyli jego niedostatek w mieszance tez moze powodowac takie efekty

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Wiec oleju nie bierze, także dymek z może być tylko od ropy, czy wiecie jak mogę pomierzyc miernikiem przpływomierz???

Co do spalania średnie spalanie z 40 tyś. to 9 litrów - myśle, że na te osiągi autka to spoko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.