Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam kierownicę m Sport a na niej przyciski do telefonu. Są one nie używane. Do radia brakuje mi funkcji wyciszenia MUTE na kierownicy. Może jest jakś metoda żeby któryś z przycisków telefonu na kierownicy taką funkcję spełnił? Potrafę kodować w NCS. Dzięki z góry za odpowiedź.
Opublikowano
Tak radio jest oryginalne. Business. Do czego potrzebne? No na przykład do wyciszania durnych reklam. Szczerze mówiąc to dziwne że takiej funkcji nie ma bo nie jest to jakaś wyjątkowa funkcja w innych markach. Pewnie w nowszych BMW to też standard. Dlatego nie ma znaczenia po co mi to tylko czy da się to zrobić programowo?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Funkcja MUTE w radiu samochodowym to wyciszenie radia na czas rozmowy telefonicznej, dlatego założyłem, że coś kombinujesz z zestawem głośnomówiącym. Kierownica wielofunkcyjna komunikuje się z pozostałymi modułami poprzez I-BUS. Każdy przycisk ma zdefiniowany unikalny sygnał generowany do magistrali. MUTE natomiast to osobny kabelek w radiu, na którym podana masa wycisza dźwięk. Dodatkowo na wyświetlaczu pojawia się wtedy napis PHONE. Za realizację tej funkcji odpowiada moduł telefonu. Nie widzę możliwości, żeby powiązać klawisz na kierownicy z wyciszaniem radia w sposób programowy.
Opublikowano
Ok. Dziękuję za odpowiedź. Widzę, że kolega ma pojęcie o czym pisze to pociągnę temat. Na rynku dostępne są zestawy BT do podpięcia radia które nie ma takiej funkcji. Z tego co się zorientowałem, tańsze chińskie i dobre polskie. Czy można jakoś tak skonfigurować radio z tym zestawem żeby można było podpiąc teelefon i przyciskiem z kierownicy odbierać i kończyć rozmowę. No wiem oczywiście że mikrofon dodatkowy jest potrzebny.
Opublikowano
Funkcja MUTE w radiu samochodowym to wyciszenie radia na czas rozmowy telefonicznej, dlatego założyłem, że coś kombinujesz z zestawem głośnomówiącym. Kierownica wielofunkcyjna komunikuje się z pozostałymi modułami poprzez I-BUS. Każdy przycisk ma zdefiniowany unikalny sygnał generowany do magistrali. MUTE natomiast to osobny kabelek w radiu, na którym podana masa wycisza dźwięk. Dodatkowo na wyświetlaczu pojawia się wtedy napis PHONE. Za realizację tej funkcji odpowiada moduł telefonu. Nie widzę możliwości, żeby powiązać klawisz na kierownicy z wyciszaniem radia w sposób programowy.

Tu trochę się nie zgodzę. W innych samochodach jakie mamy w rodzinie po prostu wycisza dźwięk i nie jest to związane w żaden sposób z telefonem. No chyba że przyjmiemy że wycisza na czas wyjęcia telefonu z kieszeni :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fuser ma rację, funkcja mute powstała do wyciszenia radia w celu użytkowania zestawu głośnomówiącego, dopiero po jakimś czasie producenci dokładali klawisz lub wykorzystywali krótkie naciśnięcie przycisku power jako bajer.

Sprawdź sobie navcoderem czy bez modułu telefonu po naciśnięciu przycisku słuchawki na linii I-BUS (K-BUS, w zależności od licznika z małym lub dużym OBC) pojawiają się ramki adresowane na tel. Jeśli tak to użyj Arduino, napisz sobie program lub skorzystaj z gotowego i masz sprawę rozwiązaną)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Nie za bardzo widzę żeby wciskając przycisk na radio lub kierownicy cokolwiek sie działo. To chyba lipa. Dzięki.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy można jakoś tak skonfigurować radio z tym zestawem żeby można było podpiąc teelefon i przyciskiem z kierownicy odbierać i kończyć rozmowę.

Można wykorzystać oryginalny moduł BT i przyciski będą działać.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pokaż foto panelu radia.

U mnie nic nie było oprócz klawisza ze słuchawką w radiu. Wszystko dołożyłem. W drugim aucie miałem oryginalny telefon BMW więc przeróbek było mniej.

Opublikowano
No chetnie bym to zrobił gdybym wiedział jak to zdjęcie tu na forum przesłać. Z tego co widzę to chyba polecenie Img i podać ścieżkę ale nie bardzo działa. :(
  • Moderatorzy
Opublikowano
Mam taką samą wersję panela. Jest przycisk ze słuchawką. Był oryginalnie jakiś telefon w podłokietniku ?
  • Moderatorzy
Opublikowano

OK, może być ta sama sytuacja co u mnie, że poprzedni właściciel podmienił panel, ale to dobrze, bo odpada jeden koszt. Jeśli nie było telefonu to pewnie też nie ma mikrofonu przy lampce w podsufitce. Zobacz jeszcze co jest w bagażniku lewy schowek

https://guide-images.cdn.ifixit.com/igi/4WyeuGlYkuADTpvJ.full

Na zdjęciu jest navi, a powyżej blaszana puszka. Szukaj w tej okolicy. Jeśli nie ma nic to może chociaż kable są. Potrzebna duża wtyczka, chyba 54 pin jak pamiętam.

Opublikowano
To nie mam nawet co iść do samochodu bo tam jest wyprowadzenie pod zmieniarkę CD (i to jest uwzglednione pod VIN) ale pod nawigację czyli duża wtyczka to nie ma.
Opublikowano
OK, może być ta sama sytuacja co u mnie, że poprzedni właściciel podmienił panel, ale to dobrze, bo odpada jeden koszt. Jeśli nie było telefonu to pewnie też nie ma mikrofonu przy lampce w podsufitce. Zobacz jeszcze co jest w bagażniku lewy schowek

https://guide-images.cdn.ifixit.com/igi/4WyeuGlYkuADTpvJ.full

Na zdjęciu jest navi, a powyżej blaszana puszka. Szukaj w tej okolicy. Jeśli nie ma nic to może chociaż kable są. Potrzebna duża wtyczka, chyba 54 pin jak pamiętam.

No mikrofonu też nie ma.

  • Moderatorzy
Opublikowano
To nie mam nawet co iść do samochodu bo tam jest wyprowadzenie pod zmieniarkę CD (i to jest uwzglednione pod VIN) ale pod nawigację czyli duża wtyczka to nie ma.

Nie chodzi o navi, takie akurat znalazłem zdjęcie. Nad navi jest montowany moduł telefonu; jaki by nie był, zawsze w tym miejscu i do niego idzie duża wtyczka. Nawet jak nie ma żadnego modułu to auto mogło mieć przewidzianą instalację właśnie z taka wtyczką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.