Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam od dwóch miesiecy 530XD z 09.2005 (auto miało jedynego właściciela) i po przejrzeniu historii serwisowej która dostałem z ASO BMW okazało sie ze od poczatku nie były zmieniane ani sprężyny ani amorki (a przód troszkę widzę ze już siedzi (wizulanie sprężyny i amorki po 17 latach tez nie wyglądają juz dobrze) czy ktoś z szanownych forumowiczów wymieniał w swoim Xdrive sprężyny z przodu bo nie mogę znaleźć nic lepszego oprócz KYB (które ponoć podnosza troche przód). Chciałem kupić Sacha ale nie mogę znaleźć, amorki, odboje osłony i poduszki mam juz kupione Sacha i tez chciałem sprężyny Sacha ew OE w dobrej cenie. Chciałem żeby ta wymiana miała ręce i nogi bez podnoszenia obnizenia zawieszenia z xdrivem sa widze problemy (w oryginale przód i tył mają taki sam prześwit). Prosze o radę i info ludzi którzy to robili i gdzie kupowali części czy tylko ASO bo nawet w czescidobmw.pl nie mają sprężyn. Z góry dziękuje za pomoc.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Po co zmieniać jak działają? :mrgreen:


U mnie pękła po 16 latach jedna, ale to raczej jakiś ewenement. Sachsa kupiłem bez problemu w jakimś szwabskim sklepie, ale czescidobmw powinny mieć, wyślij maila do Maćka. Jak masz turasa to z tyłu masz miechy, jak nie to chyba powinno się zmienić przód i tył najlepiej. No i jak jednak będziesz zmieniać to pamiętaj o górnych mocowaniach amortyzatorów.

Opublikowano

Co do KYB, wymieniałem już w wielu swoich autach. Co do zgodności z oryginałem (nt wysokości) - wg. mnie przypadkowa.

W mojej 525xi podczas wyjazdu z garażu, zaliczyła z prawej strony glebe. Sprężyna pewnie pękła już wcześniej w garażu ale to dopiero przy skręceniu kół przeleciala przez kielich.

https://drive.google.com/file/d/1SJH8BIijI8oOVriMOfYaYMBRO5OypeXB/view?usp=drivesdk


To co wsadziłem u siebie:

Lesjofors 4008476 - ale u ciebie nie będzie pasować!


Ze względu na to że się umordowałem z prawą stroną, jeździłem tak z pół roku. Nic nie ściągało.


Jak wysoko siedzi? Dosyć nisko.

Foto sprzed wymiany:

https://drive.google.com/file/d/1SLgC7soUL6fQ-yY0aQYrR_v3K3nVUMRr/view?usp=drivesdk


Dorzuce foto jak teraz wygląda, wg mnie idento.

Opublikowano
Akurat nie należę dos osób które wymieniaja dopiero jak coś sie urwie/rozleci staram się działac prewencyjnie, oczywiście na ile to mozliwe 17 lat na amorki i spręzyny świadczą o ich jakości i jakości niemieckich dróg (tylne sprężyny były wymieniane przez pierwszego właściciela 6lat temu w ASO). A ruszyły mnie z tym zawiasem dwie rzeczy, pierwsa to musze wymieniz łożyska w przednich kołach bo wyja niemiłosiernie, druga sprawa jak przejeżdżam przez chopki to przodemjest takie je...cie a tył przepływa bez względu z jaka jade prędkościa i tak jedno (łożyska) przy drugim byłoby lepiej zrobić. Nie mogę znaleźć niestety sprężyn Sacha lub ew OE w dobrej cenie, resztę mam na miejscu w Krakowie, zadzwonię jeszce jutro do Modostacji i czescidobmw moze u nich coś wychaczę, chyba że któryś z Forumowiczów podesle namiar to chętnie skorzystam. Madseason, markusPLA dzięki za info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.