Skocz do zawartości

Stukanie w silniku bmw 320d


angel_o

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po remoncie silnika - problemem było stukanie podczas dodawania gazu, szczególnie te niskie biegi 1,2,3.

Ponoć problemem były wtryski. Wtryski zostały zregenerowane w serwisie bosch, dodatkowo zrobiony rozrząd, turbina , zawór EGR. Po odebraniu auta od mechanika przez 3-4 dni jeździło jakby wszystko było OK. Ale po kolejnych 2-3 dniach wróciło to z czym oddawałem auto do naprawy. Stuki , nie jakies głośne ale jednak. Po wsłuchaniu sie w prace silnika podczas jazdy słychać cos w stylu jakby zawory stukały. Objawia sie to tym ze podczas dodawania gazu gdy auto jedzie slychac tyrkot stuki jak zawory - krótki, metaliczny stukot. Najgłośniejsze sa jesli silnik jest nierozgrzany i dodajemy gazu . Po nagrzaniu sie silnika tyrkot lub te stuki sa slyszane slabiej lub w ogóle. Po odjęciu gazu jeśli te dzwieki ustepuja - nieslychac ich oraz jesli auto stoi i na luzie podkrecimy je na obrotach stukow nie ma, wystepuja tylko podczas jazdy i dodawania gazu. Co to moze byc spotkal sie ktos z czyms takim. Bo na chwile obecną to mam wrażenie że wydałem full kasy , a powód dla którego oddałem samochód do naprawy ciągle jest. Może to nie były wtryski, może problem nie został pierwotnie prawidłowo zdiagnozowany i cała ta kosztowna naprawa powinna iść w innym kierunku. Jeśli ktoś miał coś podobnego i skutecznie to wyeliminował , proszę o poradę. Z góry serdeczne dzięki

 

  • Pojazd , Marka: BMW

    Model: 320d

    Data produkcji: 19.03.2010

    Kolor: BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

    Skrzynia biegów: Ręcznie

    Kod silnika: N47N (2000CC / 135kW)

    Model: PP11

Edytowane przez angel_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro serwis źle zdiagnozował, to niech serwis się martwi. Chyba bym wyszedł z siebie i stanął obok, jeśli bym wydał +- 5 tysięcy złotych, a problem by nadal występował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ty jestes madry. Bo to tak latwo znalezc co stuka w silniku. Nawet nie wiesz jaki to rodzaj silnika bo autor tematu nie pofatygowal sie aby ta, najwazniejsza informacje, dodac, a juz udajesz znawce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro serwis źle zdiagnozował, to niech serwis się martwi. Chyba bym wyszedł z siebie i stanął obok, jeśli bym wydał +- 5 tysięcy złotych, a problem by nadal występował.

Jak by wszyscy byli tak mądrzy jak Ty , to problemów byłoby mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto udaje znawcę ? Napisałem, że skoro serwis źle zdiagnozował, to niech serwis podejmie próbę wyeliminowania stuków. Skoro coś stuka W silniku to trzeba rozebrać silnik i to zferyfikować. To może być wszystko. Wymieniać na pałe każdy potrafi jak kasa się zgadza. Tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo, to było trzeba wymienić same podkładki, bo to są groszowe sprawy i to one są przeważnie głównym winowajcą cykania, a nie stukania... Po co są tetoskopy diagnostyczne ? Drugie pytanie, czy wtryskom była potrzebna ta regeneracja...

Rozrząd ok, przyda się na kolejne ileś tam tysięcy km. Co ma zawór EGR do stukania ? Grzyb był luźny ? :D Turbina ? Serio ? Wirnik stukał o obudowę ? :twisted:

Skoro więszkość rzeczy była zweryfikowana, to zostaje klawiatura, ewentualnie coś w bloku silnika, no bo co innego ?

Może jakaś obudowa termiczna napieprza bo nie trzyma się prawidłowo na śrubkach... Można gdybać, ale...

Uciekam, bez odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podbijam temat.

Jakiś czas temu pojawiło się u mnie dziwne klepanie (z okolic głowicy?) na zimnych silniku.


Klepanie występuje:

-po odpaleniu i na zimnym nierozgrzanym silniku

-w zakresie 1000 -2000 obrotów, przy przyspieszaniu, bo osiągnięciu temperatury znika

- tylko podczas jazdy (przyspieszania), podczas zwiększania obrotów na biegu jałowym nie występuje.


Pacjent to 320ed N47C z przebiegiem 220k km, po wymianie rozrządu, dwumasu, zalewany Millersem 5w30.


Wykluczam przytartą panewkę, z racji tego że stukot występuje tylko podczas jazdy i przyspieszania.

Załączam film, na którym słychać charakterystyczny stukot.



Co może być przyczyną? Zawory, wtryski czy osprzęt silnika ?


EDIT: czy przyczyną może być uszkodzone koło pasowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.