Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jestem po remoncie silnika - problemem było stukanie podczas dodawania gazu, szczególnie te niskie biegi 1,2,3.

Ponoć problemem były wtryski. Wtryski zostały zregenerowane w serwisie bosch, dodatkowo zrobiony rozrząd, turbina , zawór EGR. Po odebraniu auta od mechanika przez 3-4 dni jeździło jakby wszystko było OK. Ale po kolejnych 2-3 dniach wróciło to z czym oddawałem auto do naprawy. Stuki , nie jakies głośne ale jednak. Po wsłuchaniu sie w prace silnika podczas jazdy słychać cos w stylu jakby zawory stukały. Objawia sie to tym ze podczas dodawania gazu gdy auto jedzie slychac tyrkot stuki jak zawory - krótki, metaliczny stukot. Najgłośniejsze sa jesli silnik jest nierozgrzany i dodajemy gazu . Po nagrzaniu sie silnika tyrkot lub te stuki sa slyszane slabiej lub w ogóle. Po odjęciu gazu jeśli te dzwieki ustepuja - nieslychac ich oraz jesli auto stoi i na luzie podkrecimy je na obrotach stukow nie ma, wystepuja tylko podczas jazdy i dodawania gazu. Co to moze byc spotkal sie ktos z czyms takim. Bo na chwile obecną to mam wrażenie że wydałem full kasy , a powód dla którego oddałem samochód do naprawy ciągle jest. Może to nie były wtryski, może problem nie został pierwotnie prawidłowo zdiagnozowany i cała ta kosztowna naprawa powinna iść w innym kierunku. Jeśli ktoś miał coś podobnego i skutecznie to wyeliminował , proszę o poradę. Z góry serdeczne dzięki

 

  • Pojazd , Marka: BMW

    Model: 320d

    Data produkcji: 19.03.2010

    Kolor: BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

    Skrzynia biegów: Ręcznie

    Kod silnika: N47N (2000CC / 135kW)

    Model: PP11

Edytowane przez angel_o
Opublikowano
Skoro serwis źle zdiagnozował, to niech serwis się martwi. Chyba bym wyszedł z siebie i stanął obok, jeśli bym wydał +- 5 tysięcy złotych, a problem by nadal występował.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ty jestes madry. Bo to tak latwo znalezc co stuka w silniku. Nawet nie wiesz jaki to rodzaj silnika bo autor tematu nie pofatygowal sie aby ta, najwazniejsza informacje, dodac, a juz udajesz znawce.
Opublikowano
Skoro serwis źle zdiagnozował, to niech serwis się martwi. Chyba bym wyszedł z siebie i stanął obok, jeśli bym wydał +- 5 tysięcy złotych, a problem by nadal występował.

Jak by wszyscy byli tak mądrzy jak Ty , to problemów byłoby mniej

Opublikowano
Kto udaje znawcę ? Napisałem, że skoro serwis źle zdiagnozował, to niech serwis podejmie próbę wyeliminowania stuków. Skoro coś stuka W silniku to trzeba rozebrać silnik i to zferyfikować. To może być wszystko. Wymieniać na pałe każdy potrafi jak kasa się zgadza. Tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może być wszystko. .

To ty nie wiesz co stuka? Rozebrac silnik? Ty bys sie na to pisal? Zaczeli prawidlowo, od wtryskow.

Opublikowano

Prawidłowo, to było trzeba wymienić same podkładki, bo to są groszowe sprawy i to one są przeważnie głównym winowajcą cykania, a nie stukania... Po co są tetoskopy diagnostyczne ? Drugie pytanie, czy wtryskom była potrzebna ta regeneracja...

Rozrząd ok, przyda się na kolejne ileś tam tysięcy km. Co ma zawór EGR do stukania ? Grzyb był luźny ? :D Turbina ? Serio ? Wirnik stukał o obudowę ? :twisted:

Skoro więszkość rzeczy była zweryfikowana, to zostaje klawiatura, ewentualnie coś w bloku silnika, no bo co innego ?

Może jakaś obudowa termiczna napieprza bo nie trzyma się prawidłowo na śrubkach... Można gdybać, ale...

Uciekam, bez odbioru.

Opublikowano

Cześć, podbijam temat.

Jakiś czas temu pojawiło się u mnie dziwne klepanie (z okolic głowicy?) na zimnych silniku.


Klepanie występuje:

-po odpaleniu i na zimnym nierozgrzanym silniku

-w zakresie 1000 -2000 obrotów, przy przyspieszaniu, bo osiągnięciu temperatury znika

- tylko podczas jazdy (przyspieszania), podczas zwiększania obrotów na biegu jałowym nie występuje.


Pacjent to 320ed N47C z przebiegiem 220k km, po wymianie rozrządu, dwumasu, zalewany Millersem 5w30.


Wykluczam przytartą panewkę, z racji tego że stukot występuje tylko podczas jazdy i przyspieszania.

Załączam film, na którym słychać charakterystyczny stukot.



Co może być przyczyną? Zawory, wtryski czy osprzęt silnika ?


EDIT: czy przyczyną może być uszkodzone koło pasowe ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.