Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu swieci mi się check engine. Podłączyłem auto pod komputer i pokazalo mi następujące bledy (będę posługiwał się kodami błędów)


29EB00

272F00

290B00

255C00

272E00

255B00


Trochę ich jest jak widac. Trochę już sam poszukałem na ich temat i z tego co się zorientowałem to chodzi o zawór EGR. Widziałem ze ceny tych podzespolow są dość drogie. Czy znaście jakieś tańsze rozwiazania na naprawę? Jest sens próbować to przeczyścić? Czy najtańszy sposób to poprostu wywalić EGR i go zasklepić? Kiedyś już dzwoniłem do ASO spytac czy moje auto podlega pod akcje serwisowa i powiedzieli niestety ze nie. Jeszcze gdzieś znalzlem takie rozwiązanie związane z ASO ze mogą mi wymienic EGR a ze ja zapłacę tylko za wymianę a oni dadzą części. Proszę osoby zorientowane w temacie co by zalecali. Pozdrawiam


Edit: dodam jeszcze ze auto jest sprowadzone z zagranicy i ma ok 300k przebiegu

  • Moderatorzy
Opublikowano

Myślałem że w takich samochodach już się skończyła moda na zaślepianie EGR :D


Błędy sugerują że EGR się przycina.

Na Twoim miejscu ja bym go wyciągnął i przeczyścił całą chłodniczkę.

Jeśli dobrze kojarzę to po rozebraniu do poskładania trzeba go elektrycznie otworzyć żeby nie uszkodzić - może ktoś mnie poprawi :)

spacer.png

Opublikowano
Myślałem że w takich samochodach już się skończyła moda na zaślepianie EGR :D[\quote]


Nie jestem mechanikiem gdzieś tam kiedyś słyszałem ze jest taka możliwość. Nie mam pojęcia jakie moga być konsekwencje takiego zaślepiania. Poprostu pomyślałem ze jak mam wydać 3-4 tys na nowy EGR który prędzej czy później pewnie znowu nawali to może pójść najprostsza droga.?


Błędy sugerują że EGR się przycina.

Na Twoim miejscu ja bym go wyciągnął i przeczyścił całą chłodniczkę.

Jeśli dobrze kojarzę to po rozebraniu do poskładania trzeba go elektrycznie otworzyć żeby nie uszkodzić - może ktoś mnie poprawi :)[\quote]


Czyli jednak sugerujesz wyczyszczenie Całego EGR? Co kasz na myśli ze trzeba go elektrycznie otworzyć? Poprostu na sztywno go podpiąć pod akumulator? Czy za pomocą komputera?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przed wsadzeniem egra do chłodniczki trzeba go podłączyć do instalacji i aktywować funkcję serwisową żeby zawór się cofnął.

Przykręcając go na "chama" można uszkodzić mechanizm w zaworze.

Poniżej masz opis.


Screenshot-20220705-201147-Chrome.jpg

spacer.png

Opublikowano

W N47 nie trzeba kompa do wymiany EGR. Wyjmowałem go wielokrotnie, więc znam to z własnego doświadczenia. W N47 zawór najczęściej zacina się w pozycji otwartej i nie chce wrócić na swoje miejsce. Jeśli jest sprawny, jest zamknięty i grzybek o którym mowa wyżej, jest schowany. Wystarczy wyczyścić mechanizm pod czarną klapką i nałożyć jakiegoś smaru. Da się to zrobić bez wyciągania zaworu. Roboty na jakieś 10 minut, efekt natychmiastowy.


Natomiast PO czyszczeniu/wymianie zaleca się zrobić w ISTA procedurę wymiany zaworu, która resetuje adaptację EGR.

ad®ian™
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam silnik b47 i takie błędy, czyścić? Czy wymieniać egr? Wczoraj Auto mi gasło, skasowałem błędy i jest ok, chociaż na zimno trochę się zadławił przy ruszaniu.

Screenshot_20240602_121328_bimmer-tool.jpg

Edytowane przez Ppeppe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.