Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , chciałbym za pomocą aplikacji btool sprawdzić poprawność działania zaworu egr.

Poniżej mam kilka zrzutów z odczytów na biegu jałowym, jest tez screen z forum teoretycznie jakie wartości być powinny... i to nieco odbiega od moich


Oto wartości jakie przedstawia użytkownik forum, które wskazują na poprawne działanie egr:

http://dsb-uslugibrukarskie.pl/egr4.jpg


U mnie na wolnych obrotach z reguły wysterowanie oscyluje w granicach 17% a masa powietrza ok 470, jak dodaje gazu wysterowanie spada do 0% - czyli zawór się zamyka, ale podczas jazdy te wartości się zmieniają. Martwi mnie to że czasem na wolnych obrotach jest 0%, po lekkim dodaniu gazu i odpuszczeniu wskakuje 17%. No i Wartość powietrza tez różni się od oczekiwanych co widać na zdjęciu, podobno powinno być 300 na wolnych obrotach.


http://dsb-uslugibrukarskie.pl/egr1.jpg

http://dsb-uslugibrukarskie.pl/egr3.jpg


Czy widzicie jakieś nieprawidłowości i jak zinterpretować to poprawnie ?

Jakie wartości powinny być przy sprawnym i czystym Egr ?

A może podesłać więcej danych z różnych prędkości obrotowych ?

Brak jakichkolwiek błędów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy widzicie jakieś nieprawidłowości i jak zinterpretować to poprawnie ?

Widzimy...

Chcesz aby Cię naprowadzić na iterpretację,czy też oczekujesz gotowej interpretacji?

Opublikowano
Mała podpowiedź. Powyżej pewnych temperatur powietrza doładowanego bądź dolotowego egr nie otwiera się, aż do czasu schłodzenia się. Z twoich screenów zauważyłem, że temperaturę powietrza w dolocie masz powyżej 40 stopni i być może dlatego jest zamknięty. Nie znam dokładnych wartości temperatur powyżej jakich egr się nie otwiera, musiałbym sprawdzić w ista, ale u siebie też zauważyłem, że po postoju w gorące dni egr przez jakiś czas się nie uruchamia do momentu schłodzenia dolotu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zaczne od wskazówek,a na koniec będzie co kolwiek :D

Zauważ że ciśnienie w dolocie jest ,ale turbina nie pociągła powietrza tyle co powinna,wiec to nie ona zrobiła to ciśnienie choć łopaty stoją prawie dęba-93%

Zatem skąd to ciśnienie?

Egr zamknięty ,bo spaliny tez są...

Teraz co kolwiek.

Odepnij rurkę odmy i zaślep otwór w dolocie.

Odpal auto wykonaj odzczyt i wrzuć screny-dorzuć jeszcze sonde lampda bo ona dużo powie

Opublikowano
Ja mam n47t 184km.2010rok i jest identycznie egr na wolnych obrotach pokazuje 17% turbina wysterowanie 93%.Nie wiem jak to jest z odczytem powietrza bo u mnie żądane cały czas pokazuje 2000 zarówno w btool jak i w inpie .
Opublikowano

" Odepnij rurkę odmy i zaślep otwór w dolocie." - Co ma na celu ta operacja ? chciałbym wiedzieć w jakim celu coś robię.

Dziś, niema już upałów i parametry są nieco inne (rozgrzany silnik bieg jałowy) wysterowanie turbiny 93%, wysterowanie egr 17%, temperatura w dolocie 18st. jedynie co nadal mnie zastanawia to masa powietrza aktualna 230 a oczekiwana 1270. zaznaczam że silnik pracuje normalnie, niema żadnych błędów.

Opublikowano
Ta wartość oczekiwana powietrza to jakiś błąd aplikacji. Takie wartości powietrza oczekiwanego to raczej przy obciążeniu, czyli w czasie jazdy przy pełnym doładowaniu. Jeśli nie ma błędów w sterowniku silnika to nie szukałbym problemów na siłę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli po opięciu rurki odmy parametry przepływomierza wzrosną,to wykluczysz nieszczelność pomiedzy turbo a przepływomierzem oraz bedzie to odpowiedz że ciśnienie pochodzi z komory korbowej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.