Skocz do zawartości

Charakterystyka pracy skrzyni


Skimir

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


Ponieważ nie mam jak porównać sposobu pracy skrzyni w innym e53 (z takim samym silnikiem bo jednak to jest powiązane) opiszę co mnie irytuje. Nie wiem czy to jakaś usterka, zużycie, czy po prostu się czepiam…

Skrzynia tak jakby późno wstawała przy zejściu z prędkości i obrotów podczas spokojnej jazdy.

Wystarczy trochę bardziej dynamicznie działać gazem i nie ma tego objawu.


Załóżmy dojeżdżam delikatnie do skrzyżowania, noga z gazu samochód toczy się, jednocześnie skrzynia nie zbija biegu aby hamować silnikiem. Bieg najprawdopodobniej 6 lub 5. Schodzę z prędkością poniżej 40km/h, obroty w okolicach 800-900obr/min.

Zaczynam delikatnie dodawać gazu, ewidentnie czuć, że przydałby się niższy bieg bo tutaj się zamula aż czuć wibracje od silnika.

Niestety skrzynia się „zastanawia”… Dodając dalej bardzo delikatnie gazu, można bardzo powoli się rozpędzać bez redukcji, trochę więcej gazu - nagle wrzuca 4 lub 3 obroty idą do ok 2000rpm i dalej już ciągnie dynamicznie.

Wystarczy, że prędkość spadnie poniżej 30km/h skrzynia zredukuje bieg, obroty już powyżej 1000rpm idzie ładnie.

Jak przełączę na sport - idzie jak to na sporcie.

Jak przełączę na manual, to nigdy skrzynia nie zostawi tak wysokiego biegu przy tak niskiej prędkości, zawsze zredukuje bo nawet start z trojki tak nie zamula.

Przy ruszaniu od zera - super.

Wkurza mnie to przetrzymywanie wysokiego biegu bo w ruchu miejskim trochę to często występuje.


Nie wiem czy tak było wcześniej ale mnie to nie irytowało, czy pojawiło się z czasem. Przydałoby się aby zbliżyć charakterystykę pracy skrzyni przy małych prędkościach i małym obciążeniu w kierunku trybu S. Jednak wiadomo - w tej skrzyni nic pośredniego nie ma.

Też tak macie w swoich skrzyniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasuj adaptację i pojeździj tak jak lubisz. Pomagaj jej manualem zbijać biegi w tym czasie.

U mnie automat chodzi dokładnie tak jak chcę żeby chodził, ale w adaptacji zawsze staram się, żeby pojeździć uważnie. Adaptacja zawsze po wymianie oleju.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w miarę nowy.

Adaptację kasowałem ale ponieważ nie bardzo miałem czas robić te ceregiele z rozpędzaniem, kasowaniem - miałem taki plan ale musiałem szybko wyruszyć w drogę, to po adaptacji jeździ jak jeździł.

Mówisz, że jeżdżąc w cyklu adaptacji można pomagać zbijać biegi manualnie?


Jak konkretnie robisz adaptację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasowałem i jeździłem normalnie, miasto trasa (więcej miasto). Skrzynia ma się nauczyć pracy i powinna chodzić. Jak trzyma za niskie obroty i parę razy zbijesz manualem na wyższe to też powinna się nauczyć
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja troszkę z innej beczki. Jako kompletny lajkonik chciałem zapytać jak to jest z tym trybem sport/manual (ZF 6HP26) a konkretnie szybki kurs obsługi bo przyznam się że jeszcze nie przełączałem i teraz, czy mogę jadąc czy na postoju no czy jak? Będę bardzo wdzięczny :D


Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie przepinasz w czasie jazdy kiedy chcesz i jak chcesz pomiędzy każdym trybem.

Np w górach na zjazdach zamiast hamować hamulcami - sport i bieg w dół i zjeżdżasz bez dotykania hamulca. To samo pod górę na wklepanym :D

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję serdecznie. Wszystko działa! :D Czy skrzynia wchodzi na postoju w trybie manualnym na 3-kę? Bo wrzuca 1 i 2 a z 3-ki zrzuca na 2 (na postoju). Pytam bo zmieniałem olej no i całą resztę a instrukcja mówi o przełączaniu trybów skrzyni z biegami manualnymi włącznie. Dodam że na D przerzuca wszystkie biegi bez problemu w górę i w dół (jadąc).


Dziękuję i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójka powinna dać się wbić ręcznie na postoju i z trójki da się ruszyć.

Przynajmniej u mnie tak to działa. A i instrukcja wymiany oleju (napisana przez ZF) mówi o tym aby podczas ustalania poziomu oleju wbijać kolejno biegi 1, 2, 3 i R i na każdym skrzynia powinna chwilę popracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójka powinna dać się wbić ręcznie na postoju i z trójki da się ruszyć.

Przynajmniej u mnie tak to działa. A i instrukcja wymiany oleju (napisana przez ZF) mówi o tym aby podczas ustalania poziomu oleju wbijać kolejno biegi 1, 2, 3 i R i na każdym skrzynia powinna chwilę popracować.

 

No i właśnie w/g instrukcji ZF-a postępowałem tyle tylko że przewidziany krok z wbiciem trójki nie wypalił stąd moje pytanie i wątpliwości z tego płynące. W tym układzie co teraz? Mam jakieś uszkodzenie? Na D i S jeździ normalnie i po wymianie oleju zaczął zmieniać biegi znacznie aksamitniej. Wcześniej nie było tragedii, ale gorzej niż obecnie. Oczywiście nie odpowiem na pytanie jak było wcześniej (przed wymianą)...


Pzdr


UPDATE. Skrzynia chodzi perfekcyjnie i w trybie D jak i S a także w "manualu". Przestała szarpać. Dodam też że jest to bardzo uzależnione od sposobu jazdy (tak mi się wydaje). Jeżdżąc emerycko nie szarpie w ogóle, wystarczy trochę przeczyścić kominy to potrafi ciut mocniej zrzucić bieg (z 2 na 1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.