Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,pytanie z serii techniczno diagnostycznej. Silnik M54b30, problem z korektami lambda, sporo na plusie, czasem wyrzuci checka. W inpie blad 227 i 228 czyli korekty lambda na plusie. natomiast na apkach mobilnych P0174 i P0171, czyli uboga mieszanka. Na moją logikę, błędy 227 i 228 wynikają z tego że sondy wykrywają za mało Pb w stosunku do powietrza, próbują podlać paliwa bo jest ubogo i korekty lecą. Czyli mam albo lewe powiwtrze, albo slaba pompa paliwa i filtr z regulatorem? Mam lpg i poki nie zrobie porzadku na pb to na lpg bedzie to samo?


Zrobiłem test. Kawałek prostej, 60km/h, tempomat. Na pb korekty krotko terminowe skaczą w okolice 15 na obub sondach. Przełączam na lpg i po chwili spadają, i oscylują w okolicach 3-4 na obu sondach. Na pb na jalowych obroty są w okolicy 700rpm i lekko trzęsie. Na lpg stoją w okolicy 750. Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z cisnieniem paliwa.


Ogólnie to tematów i różnych rozwiązań jest pełno i każdy przypadek jest inny, może by tak przykleić temat i zebrać wszystkie możliwości, tak żeby każdy mógł łatwo odszukać rozwiązań?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lpg mogło być strojone już z lewym powietrzem więc niekoniecznie tak musi być. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa a następnie szczelność dolotu, najlepiej dymem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak jak napisałeś rozwiązań jest wiele, w twoim przypadku zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

M54B30 i szczelność dolotu to temat rzeka, chyba powinienem sobie zapisać plik z kompletem, ale wymienie z grubsza na podstawie tego co grzebałem w e39:

- DISA

- podciśnienie (za kolektorem wszystko co wystaje i zaślepione oraz przewody do pompy hamulcowej i te po lewej stronie silnika co idą)

- gumy od przepływki do silnika

- Odma - wszystkie węźe do sprawdzenia - może do wymiany, jeśli nie było wcześniej robione, paro-letnie kruszą się w palcach

- Uszczelki dekla zaworów mogą też być kruche i puszczać.

- Ostatecznie nawet uszczelki kolektora


Próba dymna może pomóc w diagnozie, jeśli jest bardzo wydajna, ale nie ma to jak organoleptycznie wszystko posprawdzać.

Opublikowano

Na ten moment to tak:

Disa robiona przez poprzedniego właściciela

Ja zrobiłem do tej pory:

Uszczelka miski olejowej, pokrywy, podstawy filtra oleju

Odma z przewodami oraz regeneracja vanosa.

Po tym dalej rozjechane korekty.

Wczoraj wymieniłem pompe paliwa I filtr z regulatorem. Skasuje wszystkie adaptacje i będę obserwował korekty. Zobaczymy czy dalej będą się rozjeżdżać.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zobacz jeszcze za ten kolektor (od strony grodzi silnika) czy są gumowe zaślepki na wyjściach (2 albo 3 nie pamiętam dokładnie, ale nic tam nie powinno być "otwarte", tylko wężyki i zaślepki), wężyki (ten co idzie w lewo zaworkiem jednokierunkowym) i czy nie poparciały. Tam nikt nie zagląda, a u mnie wszystko było w rozsypce.

Latarka i lusterko wskazane, no i bez "macakna" się nie obejdzie. Sprawdź przewody co wychodzą na lewą stronę (do takiej puszki z przodu silnika) i do pompy hamulcowej (taki trójnik po drodze lubi się kruszyć).


Disa powinna po odpaleniu się przestawic, a jak dodasz gazu pownownie przestawić do pozycji w jakiej byłą na zgaszonym (jeśli mnie pamięć nie myli) i ona też działa oczywiście na podciśnieniu. Dobrze też ją wykręcić - 2 śrubki i będziesz miał na widoku wszystko.

Regeneracja u mnie przez poprzedniego właściciela to było wycięcie klapki z ramką i założenie z powrotem na sparciałym oringu :mrgreen:


Te rzeczy nic nie kosztują, a mogą rozjaśnić sytuację.

Opublikowano

Testów ciąg dalszy.

Skasowałem adaptacje i pojeździłem chwilę.

Przepływka na wolnych obrotach podaje za mało, 10,75-11,5, czasem 12. Korekty krotko terminowe leciały poza zakres na +. Dlugo terminowe w okolicach 3.

Podmieniłem przeplywke na nowke Hella (tak wiem że może być lipa). Skasowałem adaptacje I testy dalej.

Na wolnych obrotach podaje 13-15. Korekty krotko terminowe podczas jazdy w normie, czasrm na plus, natomiast na postoju lecą na -7 do -10. Dlugo terminowe stoją na 11 na plusie. Zanim będę pruł dolot i kolektor, pojeżdżę chwilę. 10kkm temu zrobiłem myk z modem o2pilot mod, czyli podpiąłem odmę pod podciśnienie z tyłu kolektora, żeby zwiększyć podciśnienie, co miało zassać pierścienie i zmniejszyć zużycie oleju. Ponoć pomaga. Się zastanawiam czy to wszystko nie jest przypadkiem od tego.


Edit.

Jednak dalej te korekty skaczą raz w górę, raz w dół. W najbliższym czasie wrócę do serii z odma i wymienię wszystkie uszczelki kolektora. Zaślepiać krocecic odmy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywal przepływomierz hella, załóż oryginalny i sprawdź szczelność dolotu dymem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć po dłuższej chwili. Udało mi się naprawić korekcję. Była nieszczelnosc na kroccach z tyłu kolektora oraz zaniżającająca przeplywka. Jestem na etapie weryfikacji modyfikacji o2pilot mod. Z tego co zauważyłem ciut mniej zaczął palić oleju, natomiast mam wrażenie że jednak większe podciśnienie sprawiło że na zimnym silniku czasem wydał zapłon i ogólnie auto stało się mułowate. Wróciłem do serii, zobaczymy jak będzie że spalaniem oleju. Bez moda ciut lżej jedzie, jednak ostatnio przegrałem z Audi a4b5 2.8q automat. Wydaje mi się że 231km powinno objechać audi. Coś mi się wydaje mocy mi nie trzyma. Zapewne pojadę na hamownie żeby sprawdzić ile mam km. A jak u wasz moca i paleniem oleju w m54?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.