Skocz do zawartości

E61 535dA - wycieki oleju - uszczelniacz, rura coolera


orzel_man

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

cześć,

mam pytanko do bardziej doświadczonych o dwa tematy


1. po raz kolejny pojawił się wyciek z uszczelniacza wału korbowego. macie z tym jakieś doświadczenie - niestety przez słabą pamięć 2 razy kupiłem Erlinga który jak się okazuje jest

dość problematyczny w montażu. Macie doświadczenie z innymi uszczelniaczami? chyba kolejnym zakupem będzie ORI.


2. Pojawia się zapocenie przy intercoolerze na wlocie z turbo. wymieniłem już niedawno te zielone o-ringi na ori ale w dalszym ciągu zapocenie powraca. czy są jakieś dedykowane zestawy w które warto zainwestować żeby był tam spokój ?


z góry dzięki za wsparcie


Pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mimo nowych uszczelek rur też były zapocenia. Podwinąłem po zewnętrznej stronie oringu cieniutko taśmą teflonową i włożyłem oringi na swoje miejsce. Dzięki temu rura dużo dużo ciaśniej wchodzi na swoje miejsce, a efektem jest totalna susza w miejscu dawnego zapocenia. Przy zakładaniu rury koniecznie trzeba czymś posmarować uszczelkę i wejście do ic aby łatwiej się przesuwała, a co za tym idzie dobrze ułożyła. Wrzucam link do filmiku z tym patentem, chociaż w e90 które jest na filmie rury i wejście do ic jest inne, ale pomoże zrozumieć o co chodzi z taśmą teflonową. Link :
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Idealnie....

dzięki wielkie za podpowiedź.

zaraz będę działał z tematem.

o-ringi mam nowe ori więc tylko teflonik.

super!

zobaczymy czy zadziała.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam virusa u siebie.

może turbo za dużo daje

odma nowa.

jakoś mega dużo tego nie ma, ale zapocenie jest... a ma nie być ;)


słyszałem że w nowych Renault Master" to już wogóle dali ciała z tymi dolotami od powietrza doładowanego.

trzeba przerabiać o-ringi z VW i dopiero jest ok... no ale nie o tym


wg mnie połączenie tego typu co jest w BMW M57 nie jest najlepsze, zwłaszcza w miejscu gdzie ciśnienia są spore.

Plastik i aluminium raczej się nie dogadają, jeszcze do tego luz i ten nieszczęsny "klips-drucik" taki jak przy EGR - co lubi się przetrzeć .

NIe zawsze konstruktorzy dobrze ogarniają - jeszcze do tego rura pod kątem... ehh.

Zestawy FMIC mają to pod kątem prostym, na opaski i to wg mnie lepiej się sprawdzi... a tutaj trzeba będzie "rozszerzyć" o-ring i powinno być git

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak rozwiązanie na tego typu szybko-złączki może i jest wygodne przy "dłubaniu" ale zwykła skręcana opaska + guma to duże szczelniejsze połączenie. Po latach plastikowe kolanka odkształcają się od drgań, zmian temperatury itd i nowy oring nie spełnia swojego zadania. Można próbować wymiany całej rury na nową albo spróbować na patencie. U mnie zadziałało. Co do oleju w dolocie to dziś silniki M57 mają już spory nalot i zdarzają się mniejsze/ większe przedmuchy i zawsze coś oleju odmą wydmucha normalna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze do sprawy nie podchodziłem.

ale jak tak sobie patrzę to w 535d jest chyba inaczej.

u mnie nie ma tego o-ringu na wężu, tylko jest wewnątrz takiego plastikowego uchwytu z klipsem.

więc może nie być opcji "rozszerzenia" średnicy.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jest opcja, zresztą pisałem o tym, że w e90 z filmiku jest inaczej. Owijasz taśma teflonową (tylko nie za grubo) na zewnątrz oringu (po obwodzie) i wkładasz tak owinięty oring na miejsce w ten "rowek". Dzięki temu będzie bardziej wypchnięty i zmniejszy się nieco wewnętrzna średnica oringu co da w efekcie ciaśniejsze spasowanie i szczelność. Trzeba się troszkę nagimnastykować ale jest do ogarnięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Looz.

Dzięki za dodatkowy komentarz i wyjaśnienie. Myślałem o tym żeby w ten rowek ze dwa /trzy zwoje wcisnąć i wtedy o-ring. Tylko żeby nie przegiąć. Bo o ring musi ciasno tam siedzieć-spore ciśnienie

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.