Skocz do zawartości

E61 535dA - wycieki oleju - uszczelniacz, rura coolera


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cześć,

mam pytanko do bardziej doświadczonych o dwa tematy


1. po raz kolejny pojawił się wyciek z uszczelniacza wału korbowego. macie z tym jakieś doświadczenie - niestety przez słabą pamięć 2 razy kupiłem Erlinga który jak się okazuje jest

dość problematyczny w montażu. Macie doświadczenie z innymi uszczelniaczami? chyba kolejnym zakupem będzie ORI.


2. Pojawia się zapocenie przy intercoolerze na wlocie z turbo. wymieniłem już niedawno te zielone o-ringi na ori ale w dalszym ciągu zapocenie powraca. czy są jakieś dedykowane zestawy w które warto zainwestować żeby był tam spokój ?


z góry dzięki za wsparcie


Pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
U mnie mimo nowych uszczelek rur też były zapocenia. Podwinąłem po zewnętrznej stronie oringu cieniutko taśmą teflonową i włożyłem oringi na swoje miejsce. Dzięki temu rura dużo dużo ciaśniej wchodzi na swoje miejsce, a efektem jest totalna susza w miejscu dawnego zapocenia. Przy zakładaniu rury koniecznie trzeba czymś posmarować uszczelkę i wejście do ic aby łatwiej się przesuwała, a co za tym idzie dobrze ułożyła. Wrzucam link do filmiku z tym patentem, chociaż w e90 które jest na filmie rury i wejście do ic jest inne, ale pomoże zrozumieć o co chodzi z taśmą teflonową. Link :
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Idealnie....

dzięki wielkie za podpowiedź.

zaraz będę działał z tematem.

o-ringi mam nowe ori więc tylko teflonik.

super!

zobaczymy czy zadziała.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Cześć

Tylko prawda jest taka ze nic nie powinno przeciekać i ciec

jak uszczelki i rury są Ok

A jak dużo oleju w dolocie masz ?

Bo może dużo leci z turbo i odmy i faktycznie uszczelnienie

jest za słabe na taka ilość oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam virusa u siebie.

może turbo za dużo daje

odma nowa.

jakoś mega dużo tego nie ma, ale zapocenie jest... a ma nie być ;)


słyszałem że w nowych Renault Master" to już wogóle dali ciała z tymi dolotami od powietrza doładowanego.

trzeba przerabiać o-ringi z VW i dopiero jest ok... no ale nie o tym


wg mnie połączenie tego typu co jest w BMW M57 nie jest najlepsze, zwłaszcza w miejscu gdzie ciśnienia są spore.

Plastik i aluminium raczej się nie dogadają, jeszcze do tego luz i ten nieszczęsny "klips-drucik" taki jak przy EGR - co lubi się przetrzeć .

NIe zawsze konstruktorzy dobrze ogarniają - jeszcze do tego rura pod kątem... ehh.

Zestawy FMIC mają to pod kątem prostym, na opaski i to wg mnie lepiej się sprawdzi... a tutaj trzeba będzie "rozszerzyć" o-ring i powinno być git

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Dokładnie tak rozwiązanie na tego typu szybko-złączki może i jest wygodne przy "dłubaniu" ale zwykła skręcana opaska + guma to duże szczelniejsze połączenie. Po latach plastikowe kolanka odkształcają się od drgań, zmian temperatury itd i nowy oring nie spełnia swojego zadania. Można próbować wymiany całej rury na nową albo spróbować na patencie. U mnie zadziałało. Co do oleju w dolocie to dziś silniki M57 mają już spory nalot i zdarzają się mniejsze/ większe przedmuchy i zawsze coś oleju odmą wydmucha normalna sprawa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze do sprawy nie podchodziłem.

ale jak tak sobie patrzę to w 535d jest chyba inaczej.

u mnie nie ma tego o-ringu na wężu, tylko jest wewnątrz takiego plastikowego uchwytu z klipsem.

więc może nie być opcji "rozszerzenia" średnicy.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Kolego jest opcja, zresztą pisałem o tym, że w e90 z filmiku jest inaczej. Owijasz taśma teflonową (tylko nie za grubo) na zewnątrz oringu (po obwodzie) i wkładasz tak owinięty oring na miejsce w ten "rowek". Dzięki temu będzie bardziej wypchnięty i zmniejszy się nieco wewnętrzna średnica oringu co da w efekcie ciaśniejsze spasowanie i szczelność. Trzeba się troszkę nagimnastykować ale jest do ogarnięcia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Looz.

Dzięki za dodatkowy komentarz i wyjaśnienie. Myślałem o tym żeby w ten rowek ze dwa /trzy zwoje wcisnąć i wtedy o-ring. Tylko żeby nie przegiąć. Bo o ring musi ciasno tam siedzieć-spore ciśnienie

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.