Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Sprawdzałem dziś na stronie akcje serwisowe na moje auto.

Mam dwie akcje, jedna to 0013500300 - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - tak powiedział doradca serwisowy.

Może ktoś więcej wie, co to za akcja, co aktualizacja zmienia?.


Edit. Na niemieckiej stronie kba-online.de Po numerze tej akcji, pokazuje że jest: nieszczelnośc w module recyrkulacji spalin ,

Działania producenta: chłodnica egr jest sprawdzana i w razie potrzeby wymieniana....


Tak więc już sam nie wiem. Wiem ze juz akcje na egr miał robioną

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akcja techniczna 06.05.2022

Programowanie sterowników (DDE) 0013500300

F1x F2x F3x B47O B47K B47U

Stan faktyczny

Analizy jakości przeprowadzane w naszej firmie wykazały, że w rzadkich przypadkach w trakcie użytkowania samochodu w układzie dolotowym mogą gromadzić się łatwopalne osady. Z tego powodu należy zintegrować funkcję ochronną działającą w oparciu o oprogramowanie dla odpowiedniego podzespołu, aby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się potencjalnego uszkodzenia. W przypadku początkowego lokalnego przepalenia w układzie dolotowym aktywuje i wyświetli się dodatkowo komunikat Check-Control „Usterka napędu...”.

Konsekwencje

W rzadkich przypadkach osady te mogą doprowadzić do lokalnych przepaleń układu dolotowego, a w skrajnym przypadku – do pożaru.


Akcja techniczna 13.05.2022

Test pojazdu przed wykonaniem innych prac 0013670300

F1x F2x F3x B47K B47O B47U

Stan faktyczny

Dany samochód jest objęty akcją techniczną 0013500300. W przypadku samochodów, których dotyczy problem, bezwzględnie konieczne jest, aby przed przeprowadzeniem wymienionej wyżej akcji technicznej (Programowanie) przeprowadzić „Test pojazdu z odczytem pamięci błędów” oraz „Test działania czujników ciśnienia” w celu uzyskania wiedzy na temat stanu samochodu.

Konsekwencje

Istnieje możliwość, że po przeprowadzeniu programowania określone podzespoły będą wykazywać błąd elektryczny. W celu uniknięcia irytacji klientów oba testy służą do wykrycia, udokumentowania i usunięcia występujących błędów jeszcze przed programowaniem.

Opublikowano
Akcja techniczna 06.05.2022

Programowanie sterowników (DDE) 0013500300

F1x F2x F3x B47O B47K B47U

.

Dzięki bardzo kolego za info. Na 23 czerwca jestem umówiony w serwisie.

Co do drugiej akcji, to chyba nic nie będą robić, bo czujniki są wykodowane i w letnich kołach ich nie mam. Pomiar odbywa się chyba czujnika ABS.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Programowanie jednostek sterujących 0013510300 F1x F2x F3x z silnikiem B47x

Sytuacja W ramach ciągłych kontroli jakości przeprowadzonych przez BMW Group stwierdzono, że łatwopalne osady mogą rzadko tworzyć się w układzie dolotowym podczas jego eksploatacji. Z tego powodu funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu musi być zintegrowana w odniesieniu do odpowiedniego komponentu, aby zapobiec ewentualnemu dalszemu rozprzestrzenianiu się potencjalnych szkód. W przypadku miejscowej karbonizacji w układzie ssącym aktywowany jest komunikat Check-Control „Usterka układu napędowego…” i wyświetlany klientowi.

Konsekwencje Osady te mogą w bardzo pojedynczych przypadkach spowodować miejscowe oparzenia układu ssącego, aw skrajnych przypadkach pożar.

Dotyczy to pojazdów Niektóre jednostki F1x F2x F3x z silnikiem B47x.

Środek zaradczy  Sprawdź komunikat Sprawdź-kontrola poziomu płynu chłodzącego.  Zapytaj klienta, czy w przeszłości musiał uzupełniać płyn chłodzący.  Programowanie jednostek sterujących.

Procedura 1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego Procedura sprawdzenia komunikatu Check-Control testerem diagnostycznym:  Podłączyć ładowarkę do pojazdu.  Połącz system programowania z pojazdem (ISTA 4).  Obróbka pojazdu  Funkcje serwisowe  Informacje o pojeździe  Komunikat Check-Control: „Niski poziom płynu chłodzącego” (kod 166)  Jeśli występuje „Niski poziom płynu chłodzącego” lub jeśli według klienta płyn był uzupełniany w przeszłości, należy sprawdzić szczelność układu chłodzenia. W tym celu należy postępować zgodnie z opisem w rozwiązaniu serwisowym SEL-SEL-P-0-20000789766777.  Jeśli nie ma komunikatu Check-Control «Niski poziom płynu chłodzącego», Należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego. Należy postępować w następujący sposób: Procedura sprawdzania poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego:

Ostrzeżenie! Jeśli silnik jest gorący, a układ chłodzenia jest otwarty, płyn chłodzący może wyciekać i spowodować oparzenia. Niebezpieczeństwo obrażeń. Układ chłodzenia otwierać tylko przy zimnym silniku.

1. Pozwól silnikowi ostygnąć.

2. Lekko obróć korek zbiornika płynu chłodzącego w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby się lekko otworzył i ulotniło się nadciśnienie.

3. Otwórz korek zbiornika płynu chłodzącego.

4. Poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy, jeśli znajduje się pomiędzy oznaczeniami minimum i maksimum na szyjce wlewu. Przykładowy obraz: zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

upload_2022-12-24_8-38-49.png

5. Obróć zapięcie, aby je zamknąć.  Jeśli nie ma komunikatu „Niski poziom płynu chłodzącego” i nie uzupełniono płynu chłodzącego, uzupełnij pojazd ponownie. Nie jest konieczna dodatkowa naprawa.  Jeśli występuje „Niski poziom płynu chłodzącego” lub jeśli zgodnie z życzeniem klienta płyn chłodzący był uzupełniany w przeszłości, należy sprawdzić szczelność układu chłodzenia. W tym celu należy postępować zgodnie z opisem w rozwiązaniu serwisowym SEL-SEL-P-0-20000789766777. Ostrzeżenie: Podczas diagnozowania możliwego wycieku płynu chłodzącego, który nie jest spowodowany przez chłodnicę EGR, ale przez inny element układu chłodzenia, należy je oddzielnie zdiagnozować i naprawić (w razie potrzeby

2. Programowanie jednostek sterujących ● Podłącz ładowarkę do pojazdu. ● Połącz system programowania z pojazdem. (ISTA 4) ● Uzyskaj plan pomiarów. ● Zaakceptuj lub w pełni wykonaj plan działań z jednostkami sterującymi do zaprogramowania/kodowania i udostępnienia. ● Zapoznaj się z raportem końcowym. ● Na podstawie raportu końcowego wykonaj test pojazdu i wykasuj pamięć usterek. Ostrzeżenie: Dzięki integracji programowania w ISTA 4 zmiana systemu warsztatowego nie jest od teraz konieczna. Sprawdź raport końcowy. Do programowania/kodowania wymagany jest ISTA 4 z jednym z następujących pakietów danych serwisowych: • ISTA 4.35.3x (I-Level F010-22-03-552 lub nowszy). • ISTA 4.35.3x (I-Level F020-22-03-552 lub nowszy). • ISTA 4.35.3x (I-Level F025-22-03-552 lub nowszy). Ostrzeżenie: Konieczne jest, aby programowanie odbywało się na poziomie integracji wymienionym powyżej lub wyższym. Proszę zwrócić uwagę na informacje dotyczące programowania w systemie warsztatowym oraz odpowiednie ostrzeżenia w dokumentacji użytkownika. Ostrzeżenie: Klient musi być poinformowany o sytuacji kampanii technicznej. Ponadto należy zwrócić uwagę klienta, że ​​po zaprogramowaniu wymagana jest faza adaptacji lub okres adaptacji wynoszący około 500 do 700 km, aw wyjątkowych przypadkach około 2000 km. W fazie adaptacji funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu nie jest jeszcze skuteczna. Części zamienne Żadne części nie są wymagane. Rozliczenie Rozliczenie musi być przeprowadzone zgodnie z aktualnymi warunkami gwarancji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponadto należy zwrócić uwagę klienta, że ​​po zaprogramowaniu wymagana jest faza adaptacji lub okres adaptacji wynoszący około 500 do 700 km, aw wyjątkowych przypadkach około 2000 km. W fazie adaptacji funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu nie jest jeszcze skuteczna. Części zamienne Żadne części nie są wymagane. Rozliczenie Rozliczenie musi być przeprowadzone zgodnie z aktualnymi warunkami gwarancji.

O tym ASO chyba nigdy nie informują klienta niestety a szkoda.Zaoszczędziłoby mi to trochę nerwów i stresu.


Dla mnie istotna informacja potwierdzająca mój przypadek.

Mój samochód zaraz po aktualizacji zaczął więcej spalać, podwyższyła się temp. spalin i DPF rzadziej się wypalał. Zwłaszcza wyższe spalanie martwiło mnie ponieważ nie akceptuję jak coś nie działa jak powinno. Dzwoniłem do kilku ASO i tylko w jednym powiedzieli że po aktualizacji po jakimś przebiegu wszystko powinno się unormować . Faktycznie po przejechaniu ok.800km wszystko wróciło do stanu przed aktualizacją.

Opublikowano
U mnie w przypadku wypalania dpf jest odwrotnie. Przed aktualizacją wypalał dpf co ok. 500km. Obecnie co ok. 120km. Przejechałem już 800km. Trochę mnie to niepokoi. Żadnych błędów nie ma. Nie wiem co z tym fantem zrobić. Downgrade oprogramowania nie możliwy:-(
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.