Skocz do zawartości

Wymiana koła pasowego i prosba o pomoc z blokada wału.


Brusss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , przymierzam się jutro do wymiany koła pasowego bo niestety skończyło swój żywot i się rozwulkanizowało. I tutaj moja wielka prośba o pomoc w sposobie zablokowania wału żeby nic nie popsuć i pourywać przy odkręcaniu i przykręcaniu koła pasowego .będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę jak to zrobić. (BMW E60 n57n2 3l. )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź , ten przyrząd to chyba taki klucz z nacięciami które wchodzą w rowki koła pasowego? Blokowanie koła zamachowego sobie daruję. Niestety trzeba będzie oddać do Mechanika koszt nie drogi tylko długie terminy oczekiwania 3tyg. :((( A nowe przyjedzie jutro .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja ten przyrząd dorobiłem z starej bieżni łożyska kulowego ale i tak nie dałem rady utrzymać koła i dokręciłem na około 100* zamiast 120*.

Następnym razem zablokuję z tyłu silnika o koło zamachowe obok rozrusznika okrągłym końcem wiertła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo na niektórych tych przyrządach z rowkami do koła pasowego idzie jeszcze taka rurka prowadząca ktura nachodzi nad te 4 śruby do odkręcenia i wtedy stabilniej jest trzymać (tak myślę) :) a blokowanie koła w m57 jest po lewej stronie od strony kierowcy taki żółty korek wystaje ? (Mam foto ale nie wiem jak tutaj wrzucić) i jeszcze jedno wkładając zaokrąglony koniec wiertła trzeba jakoś ustawić koło tak by odpowiedni otwór blokujący pokrywał się z tym otworem gdzie wkłada się np. wiertło ? Bardzo bym prosił o wyjaśnienie może faktycznie samemu da się radę to zrobić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak przy wymianie rozrządu blokujesz wał po założeniu pokrywy i koła zamachowego. Widziałem gość na YT w ten sposób zablokował żeby dokręcić 4 śruby od koła pasowego. Ten otwór jest po lewej stronie silnika jak stoisz przed autem. Zdjęcie z TIS chodzi o przyrząd 11 5 320


3mz4yV7o.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, bardzo dziękuję za podpowiedź jutro zobaczę co i jak może uda się jeszcze dorobić przyrząd do trzymania samego koła pasowego jak nie to poczytam jeszcze z tą blokada. Czytałem że ludzie też przerabiali klucze od szlifierek kątowych do trzyma ale żadnego foto ani na YT nie widziałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, że samoróbki nie wytrzymają dokręcenia tych 4 śrub. Ząbki na kole są tak niskie, że jeden uślizg przyrządu i niczym już tego nie złapiesz zostaje blokowanie koła po drugiej stronie silnika. Nie pamiętam momentu wstępnego przykręcenia ale późniejsze 120* to dźwigasz cały silnik do góry aż z poduszek wstaje.

Ja jeszcze miałem dużo miejsca bo tylko 4 cylindry a u ciebie już jest ciasno z przodu.

Edytowane przez raz3rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mało nie jest jak oglądałem dzisiaj to po ściągnięciu wiatraka z chłodnicy jest troszkę miejsca. Bardziej martwi mnie odkręcanie bo czytałem że może łańcuszek przeskoczyć itp.. i już nie jest po tym ciekawie..:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu zdjęcia mojego wynalazku. Otwór w jednym ramieniu przykręciłem w miejsce rolki kierunkowej a za drugie trzymałem ręką. Trzecia ręka kręciła kluczem z kątomierzem.

Śruby polecam od razu malować markerem żeby przez przypadek nie dokręcać drugi raz i po demontażu stare od razu do kosza.


20220525-200856.jpg 20220525-200931.jpg


Dlaczego ma łańcuszek przeskoczyć? Siła skręcająca jest w osi wału a zresztą nie siłowałem się z tym tylko zakrętarką udarową odkręcałem. Z tego co BMW podaje niby nie powinno się wałem kręcić w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dla jasności potrzebujesz blokadę do koła pasowego M47/M57 na sześć wpustów z jedną śrubą?


Skąd jesteś - jeśli to nie tajemnica?


Myślę że wiele ludzi ma taki sprzęt w swoich zasobach, szczególnie ci którzy mieli M47/M57 bez klapy gaszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje blokadę do E60 M57tu2 3L.na 4 Wpusty i 4 śruby tam jest pasek od sprężarki bez napinacza , jestem z okolic Inowrocławia Ale chyba przestanę już z tym walczy i sprawę zostawię mechanikowi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje blokadę do E60 M57tu2 3L.na 4 Wpusty i 4 śruby tam jest pasek od sprężarki bez napinacza , jestem z okolic Inowrocławia Ale chyba przestanę już z tym walczy i sprawę zostawię mechanikowi.

To koło jest dokręcane momentem 40Nm. i 120st. Nie jest to dużo. Ja odkręcałem w ten sposób że jedna osoba trzymała mocno za koło pasowe i paski i poszło bez jakiś dużych wysiłków.

Zakręcanie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że temat można zamknąć, jestem umówiony jutro rano do mechanika 20km drogi. Mówił że zrobi mi to od ręki... .Mam tylko nadzieję że koło da radę jeszcze te kilometry kręcić wspomaganiem i pompą wody :)) Bardzo dziękuję za odpowiedzi/podpowiedzi/rady i wskazówki... (Jutro napiszę jak poszła wymiana)

Pozdrawiam i szerokości.... :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak , u mechanika chłopaki ogarnęli to w 1h wszystko na spokojnie na podnośniki od spodu blokada poszła gdzieś od dołu trzeba było osłony odkręcić i zablokować. Stare koło rozwarstwione i popękane doszczętnie , niestety po ruszeniu z rano z garażu pospadały paski i zostało tylko holowaniem, ale wszystko dobrze się skończyło. Wielkie dzięki WASTEK Motors!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Może to komuś pomoże :). Jestem świeżo po wymianie koła w E61, 2.0 d, czyli bardzo dużo miejsca z przodu.

W moim modelu koło jest dokręcone dosyć słabo, dlatego zdecydowałem się na wymianę samemu i bez blokady.

Wymiana na parkingu, czas ok 2 godzin ale tylko dlatego że robiłem to po raz pierwszy i byłem sam.

Przede wszystkim do wymiany są potrzebne dobre nasadki i najlepiej klucz udarowy (na baterie). Po zdjęci plastiku od góry (plastikowa osłona chłodnicy) i osłony silnika już można zacząć działać.

Grzechotką i krótkimi ruchami, takie szarpnięcia, odkręciłem 3 śruby, ostatnia nie chciała zejść.

Wtedy zdjąłem metalową osłonę chłodnicy (ok 10 śrubek) i wyjąłem wiatrak - naprawdę prosta sprawa, wysuwa się do góry.

I już bez najmniejszych problemów, przyłożyłem udar i koło zeszło.

Moje koło jest na 4 śrubach, ma być przykręcone tylko siłą 40 Nm + 120*

Dlatego spokojnie, po wymianie przykręciłem udarem i wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.